Gå til innhold

BMW 325 eller 328?

Ranger emnet


ca(2)

Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg sitter å tenker litt på bil nå siden jeg snart fyller 18.

 

Jeg har lyst på BMW, men med tanke på trimming osv, hva er lettest å få godkjent med kompressor og turbo osv av en 325 og 328?

 

ikke tro at jeg skal trimme bilen med en gang :chevy

Kjører Aprilia RS 125 for øyeblikket, fulleffekt!

Ønsker BMW 325/328 E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan nok få det godkjent har du penger nok;) Bare kjøpe noen hælvettes bremser og litt diverse. Problemet med å få godkjent BMW'er med f. eks turbo er at det er så vanskelig(les, umulig) å få tak i papirer fra BMW på hvor mye ting er godkjent for.

 

Tullprat. Så lenge man har en dialog med biltilsynet underveis i byggingen er det overhodet ikke noe problem å få godkjent en BMW med hverken turbo eller kompressor. Det eneste som må til er rikholdig dokumentasjon og en dialog fra begynnelse til slutt.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullprat. Så lenge man har en dialog med biltilsynet underveis i byggingen er det overhodet ikke noe problem å få godkjent en BMW med hverken turbo eller kompressor. Det eneste som må til er rikholdig dokumentasjon og en dialog fra begynnelse til slutt.

Yeah right:P prøv da, så viser du meg godkjenningspapira dine når du er ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah right:P prøv da, så viser du meg godkjenningspapira dine når du er ferdig!

 

Har allerede godkjent en E30 316 med M5 3,6, og til uka skal jeg på biltilsynet og godkjenne en Alpina. Godkjenningspapirene på E30'en har den nåværende eieren, men jeg kan scanne det nye vognkortet på Alpinaen når jeg får det hvis du tror at du sitter på fasitsvaret...

 

Har fått godkjent modifikasjoner på en rekke andre kjøretøyer også, og da har dokumentasjon og kontakt med tilsynet underveis vært alfa og omega.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede godkjent en E30 316 med M5 3,6, og til uka skal jeg på biltilsynet og godkjenne en Alpina. Godkjenningspapirene på E30'en har den nåværende eieren, men jeg kan scanne det nye vognkortet på Alpinaen når jeg får det hvis du tror at du sitter på fasitsvaret...

 

Har fått godkjent modifikasjoner på en rekke andre kjøretøyer også, og da har dokumentasjon og kontakt med tilsynet underveis vært alfa og omega.

Da har du være heldig og treffi på de rette folka;)

Vanligvis må man til TÜV i Tyskland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og godkjenne en 316i med M5 motor er ikke noe stort problem, men når du plutselig setter turbo eller kompressor på en motor så er ikke den motoren typegodkjent lenger i norge og da begynner problemen.

En motor MÅ være typegodkjent i norge for at du skal få godkjent den i norge.

 

Jeg hadde heller kjøpt en M3 motor og satt i den 325/328i en du har lyst på. Med M3 motor så får du en motor med +/-300hk og du får en gassrespons som du bare kan drømme om i en turbomotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe å si om du har turbo eller ikke.. det biltilsynet vil ha er dokumentasjon på at bremser og understell tåler den effekten du har i motoren.. det er vertfall det biltilsynet sier her.. så det er ikke noe problem å få godkjent en bmw med turbo eller kompressor så lenge du kan dokumentere at bremser og understell tåler effekt økningen, men det er viktig med en god dialog med biltilsynet hele veien:) ta en titt her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=11326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du være så skråsikker? Har du bygget og godkjent noe selv, eller baserer du dine påstander på hva du har hørt?

Det er kun et fåtall av folk som bygger BMW turbo i Norge som får godkjent det. Let etter en tråd her på forumet om akkurat dette, da finner du ut hvor vanskelig det er. Prata med tilsynet her for en stund siden, dem skulle ha dokumentert størrelse på bremsesylinder bla. Hvordan skal du få papirer på det? HÆÆÆ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår