RS2-GTi Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Har en kompis som har investert i en slik bil, og jeg fant den så fortreffelig at jeg tror jeg også må ha en slik til vinterbil :) Men saken er; den orginale 165 hk'en. Er den levert med både elektronisk og mekanisk innsprut ? I så fall; hvor mye kan du trimme mekanisk på trykkjustering før den sier stopp? Og hvilke årsmodeller er dette på ? Og på Elektronisk innsprut - som er på kompisen min sin; Den er nå ca 215 hk - Chippet. Men om man vil gå opp mot 300 hk - hva må til ? Hvor langt kommer man uten å modde toppen etc mere ? Feks med bare dyser/større turbo osv ? Passer S4 turbo (220 og 230 hk) på denne ? I så fall - kan man montere på en S4 turbo og noe annet småsnacks og forvente seg 250 hk ? Litt siden det finnes en del brukte S4 turboer billig til salgs :) Kom gjerne med innspill ellers også :) Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Har en kompis som har investert i en slik bil, og jeg fant den så fortreffeligat jeg tror jeg også må ha en slik til vinterbil :) Men saken er; den orginale 165 hk'en. Er den levert med både elektronisk og mekanisk innsprut ? I så fall; hvor mye kan du trimme mekanisk på trykkjustering før den sier stopp? Og hvilke årsmodeller er dette på ? Og på Elektronisk innsprut - som er på kompisen min sin; Den er nå ca 215 hk - Chippet. Men om man vil gå opp mot 300 hk - hva må til ? Hvor langt kommer man uten å modde toppen etc mere ? Feks med bare dyser/større turbo osv ? Passer S4 turbo (220 og 230 hk) på denne ? I så fall - kan man montere på en S4 turbo og noe annet småsnacks og forvente seg 250 hk ? Litt siden det finnes en del brukte S4 turboer billig til salgs :) Kom gjerne med innspill ellers også :) Du må huske på at det er 10v på dennne motoren. så 300hk det koster nok... Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Oktober 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Hva kan man ta ut til en grei pris som sagt da ? Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Har en kompis som har investert i en slik bil, og jeg fant den så fortreffeligat jeg tror jeg også må ha en slik til vinterbil :) Men saken er; den orginale 165 hk'en. Er den levert med både elektronisk og mekanisk innsprut ? I så fall; hvor mye kan du trimme mekanisk på trykkjustering før den sier stopp? Og hvilke årsmodeller er dette på ? Og på Elektronisk innsprut - som er på kompisen min sin; Den er nå ca 215 hk - Chippet. Men om man vil gå opp mot 300 hk - hva må til ? Hvor langt kommer man uten å modde toppen etc mere ? Feks med bare dyser/større turbo osv ? Passer S4 turbo (220 og 230 hk) på denne ? I så fall - kan man montere på en S4 turbo og noe annet småsnacks og forvente seg 250 hk ? Litt siden det finnes en del brukte S4 turboer billig til salgs :) Kom gjerne med innspill ellers også :) Den ved mekanisk sprut...er lik som min..den får du ikke no ved å justere på spruten..men turbotrykket kan sikkert justeres opp...assa selvespruten den er dum som en sokk og er som den er:P Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Oktober 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Hehe, jo faktisk kan du det ;) Du kan shimse opp inspruten samt øke turbotrykket, så får du mere effekt ut av det :P Sprøtt - virker som det er få her inne som har erfaring med 100/200 Turbo ... Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Oktober 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 En ting til; er det noen som er levert med 18x hk orginalt ??? Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 meld deg inn i http://www.vwaudi-club.no der får du nok mere hjelp til dette.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Oktober 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Nei! Har vært medlem før. Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Hehe, jo faktisk kan du det ;) Du kan shimse opp inspruten samt øke turbotrykket, så får du mere effekt ut av det :P Sprøtt - virker som det er få her inne som har erfaring med 100/200 Turbo ... shimse opp hvordan da? Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Oktober 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Du kan shimse opp stempelet i bensinmendefordeleren slik at du får mere bensin ut til dysene ... Hvordan vet jeg ikke helt, men en kompis gjorde dette på en Golf GTi Turbo ... Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 er vel motsatt da,dess slappere fjærene er i bensinhodet,gjir det mer bensin,å turbotrykket kan justeres opp fra 0,4 bar(org 165hk) til 0,8-0,9. bytt til 044 pumpe før du skrur opp trykket. har 200 tqa med MC1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg