Pana Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 autodata :) Siter 07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack 65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18 x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE Selger: B28E kam (ny) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 En kjenning av meg tok på søndag å sprayet olje spray av et eller annet slag inn i alle slanger i motor rom. Etter dette så har jeg ikke hatt kaldstart problemer. Gjerne noe for deg å prøve for det er billig det! (noe alla 556 spray) Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvosix Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 jagingen på tomgang kan være( og er mest sannsynlig) falskluft. Det er ett problem, men ikke det jeg bekymrer meg mest om. Det at dn hakker og nøkker er det jeg bekymrer meg om. Er praktisk talt umulig å kjøre med bilen når dn er på sitt værste. når jeg holder gassen i ro mens jeg ruser dn er det akkurat som om noen vrir av og på nøkkelen gjentatte ganger. det er tydelig et problem med tenningen. Er det en føler på svinghjulet for tenningen? kan jeg sjekke om denne er i ordn på noe vis? det kan vel også være selve hjernen som er mongo? en annen ting som er merkelig er at bilen går litt dårligere mellom 4-5000, uansett om bilen har en god dag eller ikke. Greier å dra ut girene uansett så tror ikke det er no bensinfilter som er tett. Eller hva mener dere? VIss faren din jobber på verksted, kjør bilen varm og mål CO. Og få med alle data på eksosen, O2, H2O og N2. Da ser du med engang om det er falskluft. Det neste er å kontrollere at tenningen er riktig innstilt, bruk stroboskop på varm motor. Deretter bytter du fordelerlokk, rotor, tennpluggledningene og evt bytt til NGK plugger. Pass på å få riktig plugg. Så sjekk luftfilter at det ikke er tett. Kjøp ordentlig filter fra Volvo eller noen som er seriøse. Fyll på NY bensin (gammel bensin er ikke verdt noen ting). Har du fremdeles problemer, jekk bilen opp, sjekk at alle bensinslanger er hele og ikke har antydning til sprekk. Deretter ta av og spray på elektriske kontakter feks lmm. For meg høres det ut som du får forlite bensin. Bensinfilter er billig å bytte og så slipper du å tenke på at pumpa kan ryke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.