Gå til innhold

Problemstilling, Bilstereo i Vito

Ranger emnet

Zetec

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg ville se om noen her kunne komme på noen lure ideer eller innspill til montering av ett komponentsett...

Orginalt i dashen sitter det 4" og jeg hadde ett lite håp om at jeg kunne få pressa nedi 5,25" med litt modifisering, men det kan jeg bare glemme!

Komponentsettet er av typen Fusion Jonah Lomu 5,25", ett sett jeg ble MEGET imponert over da jeg pakket det ut, både når det gjelder bass/mellomtone, diskant og delefilter, og tror jeg blir like fornøyd med lyden når det er montert...

Så da står jeg foran følgende problemstilling, hvor skal jeg montere det?

Jeg har 2-3 plasser som kan brukes.

1.Døra (men her blir det litt langt nede da jeg ikke har el-vindu)

2.Bak i skilleveggen men da kommer også settet veldig nærme øret..

Noen som har flere forslag? Bilen er en varebil...

Har i samme forbindelse en Kicker KX100.2 forsterker som jeg vurderer å selge til fordel for kjøp av fusion forsterker.. Om noen er intr. så gi beskjed, forsterkeren er helt ny, ubrukt og ligger i orginal embalasjen.. Kvittering medfølger..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg ville se om noen her kunne komme på noen lure ideer eller innspill til montering av ett komponentsett...

Orginalt i dashen sitter det 4" og jeg hadde ett lite håp om at jeg kunne få pressa nedi 5,25" med litt modifisering, men det kan jeg bare glemme!

Komponentsettet er av typen Fusion Jonah Lomu 5,25", ett sett jeg ble MEGET imponert over da jeg pakket det ut, både når det gjelder bass/mellomtone, diskant og delefilter, og tror jeg blir like fornøyd med lyden når det er montert...

Så da står jeg foran følgende problemstilling, hvor skal jeg montere det?

Jeg har 2-3 plasser som kan brukes.

1.Døra (men her blir det litt langt nede da jeg ikke har el-vindu)

2.Bak i skilleveggen men da kommer også settet veldig nærme øret..

Noen som har flere forslag? Bilen er en varebil...

Har i samme forbindelse en Kicker KX100.2 forsterker som jeg vurderer å selge til fordel for kjøp av fusion forsterker.. Om noen er intr. så gi beskjed, forsterkeren er helt ny, ubrukt og ligger i orginal embalasjen.. Kvittering medfølger..

Det er et imponerende komposett, midbassene ser ut som krympede super-subwoofere.

Hva med kickpanel plassering da?

Jeg har en kamerat med en Peugeot Boxter som har gjort dette med stort hell lydmessig.

Bak i skilleveggen er ingen option spør du meg.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et imponerende komposett, midbassene ser ut som krympede super-subwoofere.

Hva med kickpanel plassering da?

Jeg har en kamerat med en Peugeot Boxter som har gjort dette med stort hell lydmessig.

Bak i skilleveggen er ingen option spør du meg.

Mvh

Dag Johansen

Kickepanel hadde blitt løsningen om det ikke var for fotbrekket jeg har :(

Skal jo ha høyttalere bak, grunnet 5.1 oppsett, men hadde jo ett håp om at Jonah Lomuene skulle stå foran, hehe..

Får se litt mer i morra også om det lar seg gjøre å montere de i dashen med å lage noen braketter sånn at jeg kan montere elementene høyere i dashen og la magneten gå ned i 4" hullet eller noe, men vinduet er farlig nærme akkurat der...

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble de plassert bak på siden, til tross for at jeg hadde mine anelser om at dette ikke kom til å bli så bra så ble jeg veldig overrasket.

Jeg skal jo ha ett sett til med disse, og de vil bli plassert fremme på ett vis, glassfiberbygg på dashen eller noe slikt.

Men når det er sagt så er jeg VELDIG fornøyd med lyden fra komp.settet og som Dag kommenterte, at de ser ut som krympede supersubwoofere så er ikke dette langt unna, for makan til bass i ett så lite komp.sett har jeg aldri hørt før, og her spillte det bra over hele linja :cocain:

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider