selbekk Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Hva må byttes for å få godkjent en vr6 i en g60? Hva må man kjøpe nytt, og hva koster en overhalt motor brukt? Er det mye arbeid? Noen store problemer? Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Oktober 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 For å få det godkjent må du nok bytte: Bremser, nav, motor og lednings nett ++ Enkel operasjon. Om bilen er importert før 01.01.1996 (noe som den ikke er) så slipper du avgifter på ganske mange tusen. Billigste er vel å kjøpe en orginal vr6. Om du ringer møller så kan de nok lage et papir til deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaja_marlene Skrevet Oktober 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 For å få det godkjent må du nok bytte: Bremser, nav, motor og lednings nett ++ Enkel operasjon. Om bilen er importert før 01.01.1996 (noe som den ikke er) så slipper du avgifter på ganske mange tusen. Billigste er vel å kjøpe en orginal vr6. Om du ringer møller så kan de nok lage et papir til deg. Også må du bytte til VR6 panser.. Ellers får du ikke lukket det igjen. Og girkasse må du vel også ha. Siter Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghostdogg Skrevet Oktober 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 Har tenkt på dette jeg å, å swappe min 2.0 8V til VR6, men fant ut at avgiftene ble så høye. Nye bremser, motor m ledningsnett, girkasse, bensinpumpe, osv osv.. Snakket med Tollen og de sa avgiftene ble å komme på rundt 15000,- Selve motoren, bremsene og alt som skal til koster vel rundt 20000-25000 skal du ha alt, mulig mindre også. Du sparer jo cash om du jør det selv, men jeg regnet med at jeg måtte ha hjelp. Så jeg regnet sånn her: Ca verdi på bilen min: 60000,- + 15000 + 25000 + 5000 (til mekaniker som hjelper meg, mulig mer $) = I overkant av 105000 kr. Da drar jeg heller til Tyskland å importerer en VR6 Corrado. Da kommer det på ca. 80-100k har jeg regnet ut. Siter - '00 Audi A6 2.7tt - '96 Nissan 200SX S14 x '92 Nissan 200SX S13 x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V x '95 Volvo 460 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaja_marlene Skrevet Oktober 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 Har tenkt på dette jeg å, å swappe min 2.0 8V til VR6, men fant ut at avgiftene ble så høye. Nye bremser, motor m ledningsnett, girkasse, bensinpumpe, osv osv.. Snakket med Tollen og de sa avgiftene ble å komme på rundt 15000,-Selve motoren, bremsene og alt som skal til koster vel rundt 20000-25000 skal du ha alt, mulig mindre også. Du sparer jo cash om du jør det selv, men jeg regnet med at jeg måtte ha hjelp. Så jeg regnet sånn her: Ca verdi på bilen min: 60000,- + 15000 + 25000 + 5000 (til mekaniker som hjelper meg, mulig mer $) = I overkant av 105000 kr. Da drar jeg heller til Tyskland å importerer en VR6 Corrado. Da kommer det på ca. 80-100k har jeg regnet ut. Smart.. også mye mindre jobb a gitt :D Siter Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ka2 Skrevet Oktober 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 Er ingen smal sak det der altså! Det vet jeg alt om, for jeg har gjort det i min, men det går hvis en ikke stresser å legger go-viljen til...Som regel alltid noen deler eller noe som mangler eller som en skulle hatt!(Hvis en ikke får tak i komplett dele-bil da) -Jeg får faktisk lukket igjen G-60 panseret :) Siter Corrado G-60 Audi A4 -avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Oktober 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 panser passer med litt justeringer tror jeg..spør ka2 her på forumet..han har jo bygget om sin g60 til vr6 og har sikkert noen gode tips og komme med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Oktober 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 hehe ;) der la vi innlegg samtidig ja..nice Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaja_marlene Skrevet Oktober 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 Er ingen smal sak det der altså! Det vet jeg alt om, for jeg har gjort det i min, men det går hvis en ikke stresser å legger go-viljen til...Som regel alltid noen deler eller noe som mangler eller som en skulle hatt!(Hvis en ikke får tak i komplett dele-bil da)-Jeg får faktisk lukket igjen G-60 panseret :) Åh så fint.. da fikk jeg ikke så dårlig samvittighet for at jeg kjøpte vr6 panseret på forumet ;P Siter Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Oktober 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Jeg skal bygge vr6 i min i vinter og om noen har lyst å poste noen problemer med løsninger så hadde det vært gode greier :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ADM VR6 SJEF Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 Jeg skal bygge vr6 i min i vinter og om noen har lyst å poste noen problemer med løsninger så hadde det vært gode greier :) hellothere er egentlig ikke så mye problemer som dukker opp, om man har alle delene man trenger. bygget om min, og det eneste jeg knota med var EL-nettet. pga av at jeg brukte GOLF 3 el- nett. :wave Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.