Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet


eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

  1. 1. Kan Charade bli fet?



Anbefalte innlegg

Jøss. Dette var morsomt :)

 

Kjenner til de som rister på hodet ja. Det er så absolutt blant annet dem med SUV som har det for å takle fartsdumper enklere.. Litt ekkelt er det jo når taket mitt når deres bil til panseret :D

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Det begynner å bli en stund siden det ja :)

 

Det begynner å bli en stund siden jeg har gjort noe på bilen og.. Fjoråret endte med at jeg brukte bilen ut i desember. Hadde dårlig samvittighet hver dag, men motivasjonene ble ikke noe bedre.. Fikk den inn til vinterlagring før juleferien, men har ikke engang giddet å koble av batteriet.. Idiotisk, jeg vet, men sånn er det.

 

I dag (rettere sagt natt) ble jeg plutselig motivert til å gjøre noe :)

 

Jeg har vært litt usikker på om det justerbare er rustfritt eller ikke. Har liksom ikke turt å se etter heller, hvis det ikke var i rustfritt stål ville det ikke vært helt rustfritt etter kjøring i salt heller.. I natt gjorde jeg det eneste jeg kunne gjøre, begynte å titte og løsne på ting. Og det gikk.

 

coilover.jpg

 

Nederste festene er jo skrudd her, og ikke sveisa. Samme som K-Sport, D2 osv. En kar på Daihard, som har samme coiloverne selv, mente jeg kunne skru fjæra oppover og gjøre det samme med nederste festet. Joda, bilen ble jo noe lavere, men den har vært altfor stiv. Så stiv at plattformen til fjæra ikke løsner, det er for mye trykk på den :P

 

I morra (i dag blir det vel) blir det vel å kappe noen fjærklemmer.. Superkorte fjærer trenger superkorte klemmer. Målet med alt dette er at jeg i år skal få bilen mye lavere enn det den var i fjor :)

 

Bruksbilen er blitt lav og, den har nemlig fått seg båddikitt :D

 

bodykit.jpg

 

 

Eirik

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieharden står i garasjen og koser seg vettu :)

 

Nå har eg jammen kikka igjennom heile tråden din! Årka ikkje lese alt' date=' men...

Må sei Daihatshu'n blei tøff, rette stuket der;) Rolla'n er og kanontøff, da![/quote']

 

Takk skarru ha!

Rolla'n er styggtøff den vettu:D

 

påfallende mye snø bak bakhjula på den corollaen. Vi driver vel ikke å sladder på snøen,gjør vi vel? :D

 

Slædde? På snø? Neeeei, sånt gjør vi ikke.. :D

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste tidlegare i tråden om evt kvite blinkljos framme og at det var vanskelig å få tak i. Prøv å legg dei i bremsevæske i eit døgn, hørt at det skal funke. Vis det blir aktuelt bør du kanskje prøve med eit anna vis du har liggans... Trur om du hadde lagt dei i bremsevæske og så lakksota dei med svart/grå sotespray hadde blitt tøft! Bare eit tips...

Old Kadetts never die!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste tidlegare i tråden om evt kvite blinkljos framme og at det var vanskelig å få tak i. Prøv å legg dei i bremsevæske i eit døgn' date=' hørt at det skal funke. Vis det blir aktuelt bør du kanskje prøve med eit anna vis du har liggans... Trur om du hadde lagt dei i bremsevæske og så lakksota dei med svart/grå sotespray hadde blitt tøft! Bare eit tips...[/quote']

 

kødder du eller?:P han må jo ha orange på den bilen!helt klart:D

 

Hva syns du om svarte på mazda'en min:D hahaha ble rååå sexy det:D

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få lakka bak iallfall ;)

Blir vel å beholde oransje blink foreløpig.. Foran er greit, sideblinklysene er lette å modde, men bak er det litt verre.. Går an å lakke dem røde, men jeg er for helhet framfor at man skal gjøre noe for å gjøre det.

 

 

Ble framgang her i dag, fikk tatt dem opp ovenifra. Tok overflaterust fra demperne og vaska litt (har endel igjen). Skal grease opp gjengene og tenkte jeg.. Deler ble iallfall rene:

 

parts1.jpg

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste tidlegare i tråden om evt kvite blinkljos framme og at det var vanskelig å få tak i. Prøv å legg dei i bremsevæske i eit døgn' date=' hørt at det skal funke. Vis det blir aktuelt bør du kanskje prøve med eit anna vis du har liggans... Trur om du hadde lagt dei i bremsevæske og så lakksota dei med svart/grå sotespray hadde blitt tøft! Bare eit tips...[/quote']

 

hvordan skal bremseveska ta fargen på plasten som den er støpt med? det blir som å si at man kan bruke bremseveske på utsiden av veggen for å fjerne Glava!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår