Gå til innhold

Spørsmål ang:Bytte motor i Polo 86c\2f\3 fra forgasser til insprøytning

Ranger emnet


Pokerfjes

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg har en Polo Coupe-91 med en 1,3l forgasser, på 55hk orginalt. Den er jo, som dere skjønner , fryktlig dau! også har jeg lagt merke til at det kom jo en annen version med 1,3l insprøytning på 75hk orginalt. Dennne vil vel gå endel bedre og har et bedre potensiale enn den andre, i tilleg til å gå minst like billig som den andre.

 

Så jeg har hørt diverse steder om de har en slik motor men jeg har i tillegg fått vite at mere en selve motoren må byttes, men ingen har sagt hva.

Så jeg har tatt tanken om å kjøpe en delebil er det smarteste, men hva må jeg isåfall bytte? hvis det er ting som kan kjøpe enkeltvis greiere enn delebil så si det gjerne.

 

OG ja jeg vet det går ann å sette i større og bedre motorer, men jeg tror at en 1,3isnp er greit foreløplig, spesielt på økonomien. Den motoren som står i nå er uansett litt sliten.

 

 

Takk for alle svar

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke forgasser. Ble ikke laget Polo med gasser etter '87

 

Det du trenger for å bytte er bakaksel, bensinpumpe, komplett motor og ledningsnett med hjerne.

 

Problemet er at Møller aldri importerte Polo GT med 3F motoren på 75 hk.

 

Motoren fra Polo 1,6L (6N) på 75 hk passer rett i med motorfester og bunnpanne fra din 55 hk AAV motor.

 

Skal du først bytte, kan du like godt sette i G40 motor

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken motor er denne NZ'en egentlig? Hva ble den orginalt levert i av bil? Hk?

Denne NZ motoren er innsprøytningsmotor med 4 dyser. Kommer i golf 2 og polo 2, med 55 hk. er også en 78hk variant i Polo classic 2f, men den kan du glemme å få tak i.

Med litt mods har man en relativt sprek og artig motor i polo.

Har 2 slike motorer hjemme i garasjen. Kanskje det kommer en for salg om ett års tid eller så hellothere

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne NZ motoren er innsprøytningsmotor med 4 dyser. Kommer i golf 2 og polo 2, med 55 hk. er også en 78hk variant i Polo classic 2f, men den kan du glemme å få tak i.

Med litt mods har man en relativt sprek og artig motor i polo.

Har 2 slike motorer hjemme i garasjen. Kanskje det kommer en for salg om ett års tid eller så hellothere

Motoren kom også i veldig tidlige og veldig sene Polo 2F. Min '91 modell produsert i 1990 hadde NZ. Kam og grenrør på denne motoren og du har 80-85 hk

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se mitt første svar. NZ motoren er så og si helt lik den du har, bare med omtrent samme innspøytning som 3F. Ser helt lik ut på utsiden som 3F, bare at det står Digi-Jet på hjernen istedet for Digifant

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
  • 2 weeks later...

Får mange billige på ebay, men de er dårlige. Hold deg unna Hottuning, Raceland og TA.

 

Bedre å finne et brukt Supersprint eller Tezet grenrør på ebay.de

 

Hold deg til orginalt luftfilter. Prøvde med større på min NZ og det hjalp ingenting. Etter kort tid ga luftmengdemåleren opp også. Er følsom for risting

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår