-Supraguy- Skrevet Oktober 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2005 Noen som har sett dette eller noen motorer som er like brede/store ? Lurte på om noen vet om det er plass til motoren og girkassa uten å måtte kappe og gøre. Har nemlig kanskje sjans til å få en gratis 2.9 v6 fra scorpio. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Rekord 24V Skrevet Oktober 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2005 Noen som har sett dette eller noen motorer som er like brede/store ?Lurte på om noen vet om det er plass til motoren og girkassa uten å måtte kappe og gøre. Har nemlig kanskje sjans til å få en gratis 2.9 v6 fra scorpio. masse arbei+ d er noen drit motorer! Du får da 2.0 16V opel motor for 5-10tusen passer rett inn med rette kassa og bunpanna 150hk spreke motorer! Siter Rekord 3.0 24V 4stk.senator 3.0E selges i deler tlf 41643425 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Oktober 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2005 Går en kadett-c coupe på hadeland med ford V6, så er nok ikke no umulighet det. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Noen som har sett dette eller noen motorer som er like brede/store ?Lurte på om noen vet om det er plass til motoren og girkassa uten å måtte kappe og gøre. Har nemlig kanskje sjans til å få en gratis 2.9 v6 fra scorpio. Jeg og en kammerat gjorde noe lignende for en tid tilbake. Vi putta en 2,3 V6 fra en gammel granada nedi en Ascona B. Vi ville ha den så langt bak vi kunne, så vi måtte kappe en god del. (les slegge arbeid) Det morsomme var at for å få utløser armen til å fungere måtte vi skjære hull så den kom inn i coupen. Morro å se den flytte på seg når en clutchet.. Førte prøveturen var på vinter'n. etter mye jobbing. Det gikk som et reit uvær. Bokstavlig talt. (manglet en maifold og litt flere vitale deler.. hehe. For tung framme, sveisa sperre og snø.. men tror vi hadde fult på andre da panseret la seg godt over frontruta vår, og Kim styrte vildhingsten inn i hagen til nabo'n.. hehe. Det gikk til dunndass da vi lekte oss litt på grusen seinere. skulle spole ut alle gira, og da 5 ble lagt inn gikk leddet i mellomakselen i filler, og girkassa sprakk. og vi fikk oss en skikkelig støkk.. hehe. Selve karosseriet var oppbrukt fra før av. rammeskjev, men har alle delene liggende fortsatt. Dette var fra den tiden vi var unge og gale, nå er vi bare gale... hehe Men for all del, ikke put slikt i en Kadett. Det blir sykt mye jobb. Kjøp deg en sierra, få tak i motorlabber fra sierra 2,3. og vips. en vinterbil med futt i... (og hævletes overstyrt...) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oyrein Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Putt en Vectra 2000 motor elns i den (om d passer da).. sparker godt ifra da ville jeg tro! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Oktober 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Okey. Tusen takk for svar. Da blir det nok 2.0 8v fra omega med turbo. Får også denne gratis. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Passer nedi greit den, litt modding er det men ikke mye. Har en kamerat med sånn motor i Kadett C Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Oktober 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Har sett at at det har kommet nytt regelverk 01.01.05. At man ikke har lov til å være over 150hk og 230nm i kadettc tror jeg. Så nå kan man ikke sette i c20let motor, cosworth osv og ikke den v6'ern jeg snakka om heller. anger2 Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Det vil jeg gjerne ha skriftlig bevis på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Oktober 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Leste om det på omc. Sitat: maximale drehmomente die in der folgenden tabelle aufgefuhrten derhmomente sid fur die aufgefuhrten einzelnen fahrzeeugtypen maximal zulassig (hva FA.. som står over vet ikke jeg men det er skrevet av ) ascona-a/ manata-a 220nm rekord-c 200nm commodore-a 300nm gt-a 220nm kadett-b 220nm rekord-d 200nm commodore-b 300nm diplomat-b 440nm kadett-c 230nm ascona-b 300nm manta-b 300nm rekord-e 230nm commodore-c 270nm monza-a/senator-a 300nm dette er skrevet rett av arket jeg fikk av sariberget... ringte han opp igjen her sist uke.. og c20 LET moror er IKKE godkjent i kadett c fra 1/1/05 MEN hvis bilen din ER godkjent med den motoren FØR 1/1/05 så er den godkjent... men man kan ikke godkjenne med c20LET selv om man kjører "ned" trykket.. for nm på mororen i ORGINALstand er det som gjeller... så en c20LET motor er på 260nm (har jeg hørt er ikke 100% sikker) får man ikke godkjent nå mere i kadett-c.. dette er J**** synd for oss som skal bygge og J**** fint for de som har det godkjent... hehe jaja Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Sykt sykt sykt... Hvem er tyskertøs har kommet opp med dette?:jackinbox Når kom denne forskrifte? hvis det er en gjellende norsk forskrift skal den stå på NORSK, og ikke noe plagiat av noe et par tyske konsulenter har kokt sammen på kontoret mens de spilte inn en ny episode av "jah. jah.. Ich komme Helga!" drunk Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Rekord 24V Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Leste om det på omc. Sitat: maximale drehmomente die in der folgenden tabelle aufgefuhrten derhmomente sid fur die aufgefuhrten einzelnen fahrzeeugtypen maximal zulassig (hva FA.. som står over vet ikke jeg men det er skrevet av ) ascona-a/ manata-a 220nm rekord-c 200nm commodore-a 300nm gt-a 220nm kadett-b 220nm rekord-d 200nm commodore-b 300nm diplomat-b 440nm kadett-c 230nm ascona-b 300nm manta-b 300nm rekord-e 230nm commodore-c 270nm monza-a/senator-a 300nm dette er skrevet rett av arket jeg fikk av sariberget... ringte han opp igjen her sist uke.. og c20 LET moror er IKKE godkjent i kadett c fra 1/1/05 MEN hvis bilen din ER godkjent med den motoren FØR 1/1/05 så er den godkjent... men man kan ikke godkjenne med c20LET selv om man kjører "ned" trykket.. for nm på mororen i ORGINALstand er det som gjeller... så en c20LET motor er på 260nm (har jeg hørt er ikke 100% sikker) får man ikke godkjent nå mere i kadett-c.. dette er J**** synd for oss som skal bygge og J**** fint for de som har det godkjent... hehe jaja Kan du scanne dette og legge det ut på nett? ville vert kjempefint om du kunne gjort det! Siter Rekord 3.0 24V 4stk.senator 3.0E selges i deler tlf 41643425 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Er ikke jeg som har fått tak i det. Fant det bare på omc. Snakk med han på omc forumet om det hvis du er medlem eller kjenner noen. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Oktober 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2005 jeg har kadett c med godkjent v8 i å på biltilsynet sa de regelen var maks 150 hk i kadetten! og dette er byggd for 2 år siden. motoren yterforøvrig nå 220 hk Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Oktober 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Utrolig irriterenes. Man kan lett stive av og bygge så den tåler mer enn 150hk. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg