Gå til innhold

Vurderer kjøpe av primera


Xerces

Anbefalte innlegg

hei!

 

Har ikke noe særlig peiling på primera selv så tenkte jeg skulle henvende meg her.

Siden jeg kjører en del langt så skulle jeg hatt en bil som ikke bruker altfor mye drivstoff

og heller ikke er altfor lat da. Prisen skulle helst vært rundt 50.000-60.000.. Noen som har noen gode tips\forslag til bil??

 

Hvor masse bruker en sånn 115 hk motor på mila ved langkjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.6 Primera SRi, ikke akkurat verdens sprekeste dette da, drivstoff forbruket er litt etter kjøringa på en sånn motor, eller det gjelder vel alle motorer kanskje.. men..bilen ser jo bra ut, motor romette så støkent ut på bildene..

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=901064&username=

 

en til

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=771028&username=

 

2.0 Sri

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=811910&username=

 

ble mye SRi her nå..du har sikkert kikket på autodb selv, men det skal sies att jeg overhode ikke har hatt noen betydelige problemer med min 96 Primera SRi siden jeg kjøpte den!!

 

finnes jo noen fine honda også, accord IS, civic..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på den røde der jeg også.. Så vel bra ut den.. Greit nok at den ikke går så utrolig men det trenger jeg heller ikke.. Grunnen til at jeg bytter bil i første omgang er at jeg vil ha billigere forsikring og en som ikke bruker så masse drivstoff.. Vil ha en bil som er billig og ha med andre ord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt har ikke jeg hatt noen problemer de 9 månedene jeg har hatt primera, ingen reprasjoner eller verkstedtimer, kun skjiftet en grøftelyspære, det er alt..

 

sånn sett har det vært en veeeldig billig bil å ha for min del, olje,filter, sånne tinge har jeg jo skjiftet, men det må du jo uannsett hva slags bil du kjøper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er grei, god å kjøre. Syns den er rimelig i drift. PÅ langkjøring går min på 0.67-0.68 og det har jeg målt mange ganger. Blanda kjøring har jeg aldri vert over 0.8. Dette er en 2.0LX 115 hk fra 1992.

 

Har vurdert å selge den for 22000 kr slik den står idag. Den må ha nye vinterdekk, ellers grei. Den skal på eu-kontroll på onsdag, spørs hvaresultatet blir der.

 

Er noe rust ved påfyllingsåpningen på venstre bakskjerm, ikke synlig utenfra, men når du åpner lokket er det blitt rust ved gummipakningen som påfyllingsrøret henger i skjermen.

Vet ikke om dette er noe problematisk rust, det vet sikkert andre best. Er vel en svakhet på primera dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår