Gå til innhold

2.0l motor og godkjenning

Ranger emnet

Mk2-16v

Anbefalte innlegg

Sitter å funderer på hvordan jeg skal få einser'n litt sprekere og godkjent.

Er det mulig å få godkjent med en 2.0l (m/gasser) uten å oppgradere bremsene?

Har nemlig noen 13" som jeg har tenkt å bruke og de passer ikke på 10" bremser.

Noen som vet om 2E og ADY motorene er crossflow?

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2E er høyblokk 2l motoren som kom i f.eks g3.. denne er ikke x-flow, og det tror jeg ikke ADY er heller, hvis dette er en 8v motor.. Kommer ikke på noen serieproduserte 8v topper som er x-flow av denne motortypen.. kun 16v..

Ikke noe problem å sette i en 2E motor da.. ser jo helt dønn lik ut, så egentlig lite vits i å godkjenne det.. umulig å se forskjell med mindre man leser motorkoder.. kan enten bruke 1,8gti topp og doble gassere, eller en gasser topp av en slag.. finnes mye muligheter her...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2E er høyblokk 2l motoren som kom i f.eks g3.. denne er ikke x-flow, og det tror jeg ikke ADY er heller, hvis dette er en 8v motor.. Kommer ikke på noen serieproduserte 8v topper som er x-flow av denne motortypen.. kun 16v..

Ikke noe problem å sette i en 2E motor da.. ser jo helt dønn lik ut, så egentlig lite vits i å godkjenne det.. umulig å se forskjell med mindre man leser motorkoder.. kan enten bruke 1,8gti topp og doble gassere, eller en gasser topp av en slag.. finnes mye muligheter her...

Motorkodene er jo kun banket inn i fronten så å endre de er jo gjort på 15 min.

eneste problemet med en høy blokk vil være at grenrøret/downpipe må forlenges

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorkodene er jo kun banket inn i fronten så å endre de er jo gjort på 15 min.

eneste problemet med en høy blokk vil være at grenrøret/downpipe må forlenges

He, he.. ja, sant nok :) Og nei g60 motoren er ikke x-flow den heller, selv om jeg er helt enig med deg i at x-flow gir mer hester og er en bedre løsning...

en komplett 2E motor koster ikke så mye.... er vel en 115hk det med org innsprut ?

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he.. ja, sant nok :) Og nei g60 motoren er ikke x-flow den heller, selv om jeg er helt enig med deg i at x-flow gir mer hester og er en bedre løsning...

en komplett 2E motor koster ikke så mye.... er vel en 115hk det med org innsprut ?

Ja 115Hk med orginal innsprut, men det vil vel gå ann å få til en del Hk med gasser også skulle jeg tro ;)

Bare det er mer enn 70Hk (eller hva som er orginalt) så er jeg fornøyd, blir jo litt bedre dreiemoment med 2.0l også.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider