henning_dt85 Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Hei! ryggelyset på min 74`audi 80 funker ikke. Det er ikke spenning i lampa bak, det er ikke spenning i bryteren. Hva skal jeg gjøre da? noen forslag? Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Ryggelysbryteren gir + til pærene. Mål om det kommer + inn på bryteren når tenningen er på, er der + inn men ikke ut når bilen står i revers, er bryteren defekt. Kommer det ikke spenning inn, har en defekt sikring eller kabelbrudd. Kommer det + inn og ut har du kabelbrudd mellom bryteren og pærene, da sannsynligvis i "pølsa" mellom bilen og bagasjelokket (om du har ryggelysene i bagasjelokket). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Oktober 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Ryggelysbryteren gir + til pærene. Mål om det kommer + inn på bryteren når tenningen er på, er der + inn men ikke ut når bilen står i revers, er bryteren defekt. Kommer det ikke spenning inn, har en defekt sikring eller kabelbrudd. Kommer det + inn og ut har du kabelbrudd mellom bryteren og pærene, da sannsynligvis i "pølsa" mellom bilen og bagasjelokket (om du har ryggelysene i bagasjelokket). Har sjekket opp dette. får ikke spenning i pæra, og ikke spenning til bryteren, om jeg ser på den riktige, den bryteren jeg tror er ryggelysbryter er passert på samme plass som på golf 1/2 ca. midt på girkassa. skrudd den ut, og den er helt flat under ( nedslitt?) Vil manglende ryggelys på en så gammel bil gi eu-feil? tone ryggelysene røde? Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2005 Vil manglende ryggelys på en så gammel bil gi eu-feil? JA Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Oktober 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2005 huff, jaja, blir ikke skilter på denne i år da, men det er den bryteren som sitter plassert på samme sted som på energolfen vel? da kan jeg sjekke opp de som er og legge opp nye ledninger Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet Oktober 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Sjekk ledningene der de ligger i lokket bak, de har lett for å knekke inni strømpa når du åpner og lokker lokket. det var feil på min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Ryggelysa sitter vel i karrosseriet, og ikke i lokket. glem den"pølsa"...... wtf? ha ha Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 JA Tror du bare får 1er feil.......Tut og Kjør :biker Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet November 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 ja får håpe det. snakket nettopp med en som hadde en 70-talls (?) audi 100, der var visst ryggelysbryteren bakover ved girspaken, jeg har sett etter bryter oppå girkassa under panseret jeg, der den sitter på bl.a energolf. Kan den sitte bakover i bunn av girstanga eller noe sånt? Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 ryggelys gir kun 1`er feil ja. Enkel måte å sjekke om bryter er defekt. Tenning på og rett å slett bare kjør de to ledningene i hverandre som går til bryter istede for tulle å herje med voltmeter etc. bare et stalltips :hammer evnt.sikring. dårlig forbindelser, korrosjon i pæreholder. sjelden selve ledningsnettet tar kvelden. Kan oppstå feil i sikringsboks evnt. kontakter til sikringsboks. Helt vanlig problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg