Gå til innhold

uten belte og mobil i fotoboks

Ranger emnet


volvo850

Anbefalte innlegg

850:

 

Du hadde vel ikke forventet å ikke få svar som det eriksmil ga deg ved å legge ut en slik tråd på bilforumet?

 

50 soner er vel de strekningene det er størst fare for at noe uventet/spesiellt kan skje, da er det ikke særlig glupt å ligge i 70 å jabbe i mobil, samtidig som du ikke bruker belte. Men dette begynner du sikkert å fatte nå ;)

 

Personlig håper jeg du får en bot som svir, så kanskje du slipper å kjøre ned noen i fremtiden :)

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, er selvfølgelig ikke smart.. men hender jeg glemmer belte og hender jeg prater i telefon mens jeg kjører.. litt over fartsgrensa ligger jeg som regel.. nå skjedde alt på en gang

 

Du glemmer ikke belte i en Volvo den sier i fra, vist ikke du har vært å fikset litt på den lampa som sier fra om ta bå belte.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beltelampa er neo av det mest geniale ved hele bilen! for i en volvo tar en faktiskt på seg beltet, selv om det kun er den minste småtur en skal ut på!

 

*men jeg syns det var surt for deg at du ble bilde tatt av akkurat idet du meka til 3 forskjelige ting snuten ikke er spes fan av..på likt! er jævlig usikker på om du kommer til å få noe for mobil og belte..tror det kommer litt ann på hvem du treffer på..

 

menmen..lykke till:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til eiriksmil

hvordan kan du, som ikke vet hvor fort jeg kjørte, mene at det blir hvertfall 10 lapper? dette var en 50 sone og jeg hadde ett sted mellom 60 og 70 forbi boksen. er jeg heldig kan jeg bli tatt helt ned til 55 km/t. da blir bota LANGT unna 10 lapper

 

Jeg sa det kom an på hvor fort du kjørte... :hammer

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til eiriksmil

hvordan kan du, som ikke vet hvor fort jeg kjørte, mene at det blir hvertfall 10 lapper? dette var en 50 sone og jeg hadde ett sted mellom 60 og 70 forbi boksen. er jeg heldig kan jeg bli tatt helt ned til 55 km/t. da blir bota LANGT unna 10 lapper

 

Mener du med tatt ned til 55 km/t.. I fotobokser kan man også blit tatt selv om man kjører 3 km/t for fort. Dessuten er de mye mer nøyaktig enn laser og en som ligger etter deg og måler ( da slår de ofte av noen km).

Lukter +- 4500kr for farta. Resten vet jeg ikke dritt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man blir stoppa i kontroll kan man ikke få f.eks fartsbot OG beltebot.. Man får kun 1 av delene pga at det ikke er lov med "dobbeltstraff".

 

Om det blir annerledes med fotoboks vet jeg ikke.

 

Du har misforstått! Du kan ikke få to straffer for en handling.. Dette er to forskjellige handlinger

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI du får ikke bot for dette!

 

At du blir tatt i fotoboks er en annen sak men hva annet som skjer der inne bortsett fra å kjøre fort har dem lite med å gjøre. med mindre du blir stoppet av poltiet på fersken!

 

Til eriksmil, slutt å lek så forbanna dobbeltmoralsk og kverrulant. For du bruker vel bilbelte heeeeletiden du. kjører 5KM/T under fartsgrensa og du stopper brått på motorveien hver gang for å ta tlf om den ringer....!

 

HYSJ på deg!

Jeg er yrkersjåfør og kan si meg å ha brukt bilbelte ca 20 ganger på 4år.... og de meste gangene var jeg på bane å kjørte!

Klarer meg fint ut og det er så jævli mye mer behagelig å kjøre uten. Om jeg nå skulle smelle så får det være min egen sak. for jeg skader ingen andre enn meg selv uten belte. så pass på dine egne saker før du snakker høyt om andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI du får ikke bot for dette!

 

At du blir tatt i fotoboks er en annen sak men hva annet som skjer der inne bortsett fra å kjøre fort har dem lite med å gjøre. med mindre du blir stoppet av poltiet på fersken!

 

Til eriksmil, slutt å lek så forbanna dobbeltmoralsk og kverrulant. For du bruker vel bilbelte heeeeletiden du. kjører 5KM/T under fartsgrensa og du stopper brått på motorveien hver gang for å ta tlf om den ringer....!

 

HYSJ på deg!

Jeg er yrkersjåfør og kan si meg å ha brukt bilbelte ca 20 ganger på 4år.... og de meste gangene var jeg på bane å kjørte!

Klarer meg fint ut og det er så jævli mye mer behagelig å kjøre uten. Om jeg nå skulle smelle så får det være min egen sak. for jeg skader ingen andre enn meg selv uten belte. så pass på dine egne saker før du snakker høyt om andre!

 

Hva gjør du hvis de har passasjerer? Selv om det sikkert ikke står i loven, har man et visst ansvar for dem... Jeg er ikke kverrulant, jeg SA at jeg ikke skulle være noen moralens vokter her, og hvis du er en så uforsiktig, uansvarlig yrkessjåfør, burde du kanskje finne deg et annet yrke... En ting til: Dette handler ikke egentlig om deg!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble knipsa en gang mens jeg holdt på å ta på meg belte...:P

 

men en annen sak: hørte engang (husker ikke hvor eller når, men jeg var ikke full) at det fins fotobokser som knipser når du ikke har på deg belte og? var en som kjørte forbi en fotoboks - og ble knipset. han var da sikker på at han holdt fartsgrensen. han snudde kjørte tilbake, og ble knipset igjen i samme fotoboksen. han snudde igjen, kjørte enda saktere forbi - og ble nok en gang knipset. når han da skjønte lite bare kjørte han hjem, parkerte og tenkte ikke noe særlig mer over dette. så da etter noen uker fikk han bot i posten. kjøre uten sikkerhetsbelte x3.

som sagt, husker ikke hvor, når, hva eller hvem. for meg virker det som tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår