Gå til innhold

Høyttalere i 2000 mod Audi A6

Ranger emnet


113deluxe

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt en audi A6 hvor det ikke er lyd i høyttalerene bak etter det ble satt inn ny uorginal spiller, den forrige eieren sa at dette var fordi det var aktive høyttalere på audien og jeg måtte trekke nye ledninger til de. Jeg med aktive mente han at lyden justerte seg etter hastigheten på bilen. Jeg trodde det var spillerene som justerte dette jeg. Må jeg trekke nye ledninger?

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

med aktive høyttalere menes det at høyttalerne har egen forsterker på hver og en høyttaler i bilen. hværtfall bak. du må nokk trekke om kablene slik at du ikke trenger den forsterkeren som er orginalt på høyttalerne. dette er samme systemet som er i de andre audimodellene også, (100(C4), S4, A6)

D koste å værra kar. Kjør volvo!!! :cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det går ikke. disse forsterkerne skal ha spenning fra den orginale spillern fra butikken. det går sikkert an å få til dette men det er alt for mye arbei. det er fort gjort å legge opp kabel fra spiller til bakhøyttalerne. kan jo eventuelt få tak i en liten forsterker å drive de med uttenom visst det blir for lite lyd. og/eller bytte høyttalerne.

D koste å værra kar. Kjør volvo!!! :cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte kanskje det var noe pes å trekke kabler siden de sitter i bakdørene. vanskelig å få ledningen helt frem til dashen. Eller jeg kan jo kanskje bruke de ledningene som er der allerede til å trekke de nye ledningene frem med.

Det beste er å ta ut lister og delvis teppe slik at du kommer til å få lagt kablene skikkligt på plass under teppet eller listen.

Å bruke de gamle kablene til å dra på plass de nye kablene er ikke noe å anbefale. De gamle er nok festet godt langs hele linja slik at det vil bli en meget traumatisk opplevelse for deg...

 

Trenger du hjelp så send meg en PM...

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke være noe problem. vær sikker på at du har tatt ut alle skruene og ta et lite flatt skrujen som du lurer under dørtrekket og "bryt" helt intill klipsene slik at du ikke ødelegger dem. klipsene får du jo kjøpt billig i værstefall. listene er enten skrudd, klipset eller begge deler.

D koste å værra kar. Kjør volvo!!! :cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

ihei..dette er et kjent problem da jeg akkurat har vært ute for det samme. Kjøpte akkurat en sportback 2006 modell, og der driver de fortsatt med dette tøyset!!

 

Forklaringen er at det er aktive høyttalere bak, men ikke foran! Utrolig nok..!! Derfor får du lyd foran og ikke bak. Hva gjelder opptrekking av nye ledninger kan du omtrent bare glemme det. Det er praktisk talt umulig uten å ta fra hverandre bilen innvendig, og det vil spare deg mye tid å heller avse 400 kroner. Disse 400 kronene kan du bruke på en adapter som du fester mellom vanlig iso-klosser som kommer fra bilen, og kontaktene som sitter i spillern!!

 

Ved å gjøre dette, lurer du de aktive høyttalerne bak, og vips, så har du jammen meg lyd der og!!

 

Tenkte jeg bare skulle informere deg, da jeg selv satt i samme "uløkka" for et par uker siden!!

 

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ihei..dette er et kjent problem da jeg akkurat har vært ute for det samme. Kjøpte akkurat en sportback 2006 modell, og der driver de fortsatt med dette tøyset!!

 

Forklaringen er at det er aktive høyttalere bak, men ikke foran! Utrolig nok..!! Derfor får du lyd foran og ikke bak. Hva gjelder opptrekking av nye ledninger kan du omtrent bare glemme det. Det er praktisk talt umulig uten å ta fra hverandre bilen innvendig, og det vil spare deg mye tid å heller avse 400 kroner. Disse 400 kronene kan du bruke på en adapter som du fester mellom vanlig iso-klosser som kommer fra bilen, og kontaktene som sitter i spillern!!

 

Ved å gjøre dette, lurer du de aktive høyttalerne bak, og vips, så har du jammen meg lyd der og!!

 

Tenkte jeg bare skulle informere deg, da jeg selv satt i samme "uløkka" for et par uker siden!!

 

Mvh

 

 

Ahhhh her kom svaret jeg ventet på.:) Hvor får jeg kjøpt dette adapteret?

Grattis med kjøp av UTROLIG lekker bil også.

 

EDIT

 

er det dette jeg trenger?

 

Adapter

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhh her kom svaret jeg ventet på.:) Hvor får jeg kjøpt dette adapteret?

Grattis med kjøp av UTROLIG lekker bil også.

 

EDIT

 

er det dette jeg trenger?

 

Adapter

 

hei igjen.. takk for kommentar på bil.. :)

 

og jeg beklager å måtte si det, men ja... det er bare den lille saken der, som er løsning på dine problemer. I Norge er adapteren ganske dyr, omtrent 400kr, så hvis du får tak i den på e-bay til den prisen er jo det bra. Grunnen til at de er så dyre i Norge er at de er relativt nye disse adapterene. Har ikke vært noe problem med at folk skal bytte ut stereo i disse bilene, da orginalanlegget spiller ganske pent, selv for de som er glad i pen lyd. Likevel er det vi sære audiofile som skaper hodebry, og derfor skal det koste skjorta å bytte - noe som kommer frem av prisen på adapteren i Norge.

 

Ser du er fra Oslo, så en tur innom Autolyd ved St. Halvardplass (Gamlebyen), eller en tur på SR Bilradio vil sørge for at du kan kjøre hjem med en slik adapter.

 

Nåvel, det er hvertfall den du trenger.. og lykke til med installasjon.

Du får bare sende meg PM hvis det er noe jeg kan hjelpe deg med, da jeg akkurat har dissekert min egen bil :)

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen.. takk for kommentar på bil.. :)

 

og jeg beklager å måtte si det, men ja... det er bare den lille saken der, som er løsning på dine problemer. I Norge er adapteren ganske dyr, omtrent 400kr, så hvis du får tak i den på e-bay til den prisen er jo det bra. Grunnen til at de er så dyre i Norge er at de er relativt nye disse adapterene. Har ikke vært noe problem med at folk skal bytte ut stereo i disse bilene, da orginalanlegget spiller ganske pent, selv for de som er glad i pen lyd. Likevel er det vi sære audiofile som skaper hodebry, og derfor skal det koste skjorta å bytte - noe som kommer frem av prisen på adapteren i Norge.

 

Ser du er fra Oslo, så en tur innom Autolyd ved St. Halvardplass (Gamlebyen), eller en tur på SR Bilradio vil sørge for at du kan kjøre hjem med en slik adapter.

 

Nåvel, det er hvertfall den du trenger.. og lykke til med installasjon.

Du får bare sende meg PM hvis det er noe jeg kan hjelpe deg med, da jeg akkurat har dissekert min egen bil :)

 

 

Takk for info, jeg stikker innom Autolyd til uken tenker jeg. De som selger dette på ebay godtar ikke Paypal så da er det uaktuelt for meg å handle av de.

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår