juba Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Leter etter releene for nær/langlys. Har en slik haynes bok og i oversikten over rele/sikringsboksen står det ikke noe om disse. Noen som kan fortelle meg hvor de er???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Hold på ett og ett relè og trykk på langlysene. Der du kjenner et klikk er det relèet. Gjør det samme med andre du leiter etter :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Oktober 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Kan jo prøve da, men den iflg boka er jo ikke releene i sikringsboksen sammen med de andre?? Utrolig kjapt svar forresten-det er virkelig aktivitet på dettte forumet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 er noen rele'er til venstre under rattet. vet at hvertfall blinklysrelet er der... ligger bak en lokk som du kan dra rett av Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 eg er ikkje så veldig god i svensk men meiner rele nr 15 "strålkastarspolare" er nærlys/langlys. og da står vertfall i min haynes bok hellothere Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Oktober 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Strålkasterspolare???? Den står i min bok og men tenkte lyktespylere jeg. Jeg får sjekke ut det da! Er ikke så veldig imponert av den Haynes boka forresten, spesielt stemmer el-skjemaene dårlig med sånn som bilen min ser ut!?!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Strålkasterspolare???? Den står i min bok og men tenkte lyktespylere jeg. Jeg får sjekke ut det da!Er ikke så veldig imponert av den Haynes boka forresten, spesielt stemmer el-skjemaene dårlig med sånn som bilen min ser ut!?!? Ser du på riktig modell? (årsmodell/type) Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Oktober 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Jepp-boka er riktig, men vet vel egentlig ikke helt hva tidligere eiere har drevet med-en av de har drevet som hobbyelektrikker! Har fjernet utrolig mye kabel som gikk på kryss og tvers, nå fungerer alt untatt kjølevifta (regner med at det er termokontakten) og lysene tuller litt. Prøvde alle relene i sikringsboksen i går kveld, ingen av dem er til lysene??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 vist eg ikkje tar feil så er da ikkje noko rele for nær/langlys. meiner at alt ligger i hovedbrytaren. var å sjekka i min bil og da var ingenting som klikka når eg slo på langlysa mine. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 vist eg ikkje tar feil så er da ikkje noko rele for nær/langlys. meiner at alt ligger i hovedbrytaren.var å sjekka i min bil og da var ingenting som klikka når eg slo på langlysa mine. Stemmer nok det. Og dette er et problem med mange golf/jetta II. Kablene ved hovedlysbryteren brenner, evt så brenner bryteren. Byttet noen slike før jeg koblet opp reléer. Det hjelper også som regel mye på lyset. Har sett stor forskjell på de bilene jeg har gjort dette med. På Golfen jeg har nå, hadde jeg ganske nøyaktig 1V mindre strøm ved lyktene enn dynamoen gir. Etter montering var det ca 0,2V. Nå sist kjøpte jeg det settet fra biltema, som du bare kobler til det eksisterende nettet, slipper å legge nye kabler o.l. Alt følger med, bortsett fra sikringsholdere. Kjøp for all del sikringsholdere og monter sikring. Tror det kostet 189,- Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Oktober 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Fyda-det er jo direkte amatørmessig av vw, spes med tanke på at bilen har ekstra fjernlys! Da blir det å lete etter en -nesten- avbrent kabel og få tak i et slik sett fra Biltema. Takk for hjelpa! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg