honnings88 Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Hei har en golf 1 cab, som jeg er ganske fornøyd med. Dette er en 87 modell, men jeg ønsker meg en 76 eller eldre golf 1 som jeg skal restaurere hos en bilmekaniker i polen. Problemet er bare, hvor bør jeg lete etter golf 1 som er i relativt god stand teknisk ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Hei har en golf 1 cab, som jeg er ganske fornøyd med. Dette er en 87 modell, men jeg ønsker meg en 76 eller eldre golf 1 som jeg skal restaurere hos en bilmekaniker i polen. Problemet er bare, hvor bør jeg lete etter golf 1 som er i relativt god stand teknisk ??? På museum? golf 1 før 79 kryr det ikke akkurat av... sverige kan det være lettere å finne enn ui norge Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Oktober 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 hvorfor den andre eneren er såpass ny er at cabriolet carosseriet ble beholdt mye lengre. Så den er fra golf 2 epoken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Oktober 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2005 Jasså, enda en bærumsgutt som skal kjøpe energolf. Det er bra. Du kan jo skaffe en 79-80mod, de har samme baklykter og dashbord som en 74-78mod, bare støtfangere og mindre detaljer som er forskjellig. Kan du anskaffe kromfangere er du på god vei MVH Henning Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Oktober 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2005 Jasså, enda en bærumsgutt som skal kjøpe energolf. Det er bra. Du kan jo skaffe en 79-80mod, de har samme baklykter og dashbord som en 74-78mod, bare støtfangere og mindre detaljer som er forskjellig. Kan du anskaffe kromfangere er du på god vei MVH Henning Er vel litt mer enn midre detaljer som er forskjellig på De første Golfene og 79-80 modellene. Bla. Dørhåndtak, fangere, bakplate og panser. Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Oktober 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Hvorfor jeg skal ha en 76 modell er får at det skal være veteranbil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Hvorfor jeg skal ha en 76 modell er får at det skal være veteranbil. Hvorfor skal du ikke restaurerer den selv? Det må jo være noe av sjarmen med å ha veteran ;) Har han mekanikeren i Polen greie på de første modellene av golf1 da? Er den del ting som er forskjellig fra 74-76 modellene og de som litt "nyere" modellene. Info om golf 74-76 mod finner du her: http://www.swallowtail.info Har selv skaffet meg en 75 mod som skal restaureres og hvis jeg skal ha den helt korrekt som den var fra fabrikk så vil det ta en del år å få tak i alle delene. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 jaja, små baklykter og dashen ser jeg på som større detaljer enn tauekroker jeg da :) Står forresten en i oslo, 1980 mod, små baklykter, se finn.no hvis du er interessert, er ikke så lenge til de blir veteran, eller så kan du kjøpe audin min?, neida,hehe Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 jaja, små baklykter og dashen ser jeg på som større detaljer enn tauekroker jeg da :)Står forresten en i oslo, 1980 mod, små baklykter, se finn.no hvis du er interessert, er ikke så lenge til de blir veteran, eller så kan du kjøpe audin min?, neida,hehe Er jo flere ting som er anderledes på de første modellene enn bare tauekroken da ;) Beltene foran er festet et annet sted enn på de nyere einser modellene. Baksete har en litt annen innfesting, det er derfor gti baksetet i 75 modellen min ikke er festet i det heletatt.... Styresnekka er anderledes festet osv.... Er ikke greit å ha gammel bil veit du.... ;) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 ja, og en annen ting med 74-76 modellene er jo at takstivere er skrudd og ikke sveist, men sånn som det og beltefeste,styresnekke, blink og spylerbryter ved rattet, men dette er jo lettere å få gjort om enn å få tak på en 74-76 mod, det er det jeg skal fram til, men dere kan jo bare mene hva dere vil, nå synes jeg vi ødelegger posten med mye OT, sorry Honnings88 Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik_H Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Litt OT, men hvorfor polen? billig? Siter - '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt- '92 BMW 318is. Solgt- '06 VW Golf GT 1,4 TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Oktober 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 veldig billig, har noen håndtverkere gående som kjører den ned når de skal på ferie og tar det svart hos noen bekjente der nede. Fikk fiksa bilen til en kompis, byttet dempere, fjærer, bremser, sveiset all rust, lakkerte hele bilen med metallic lakk og monterte stereo. Gjett hvor mye a, 4000 norske kroner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=916771 her har du en 76.mod, men den må hentes i vest-agder.... Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg