Gå til innhold

Kjøpe golf 1

Ranger emnet

honnings88

Anbefalte innlegg

Hei har en golf 1 cab, som jeg er ganske fornøyd med. Dette er en 87 modell, men jeg ønsker meg en 76 eller eldre golf 1 som jeg skal restaurere hos en bilmekaniker i polen. Problemet er bare, hvor bør jeg lete etter golf 1 som er i relativt god stand teknisk ???

På museum? golf 1 før 79 kryr det ikke akkurat av... sverige kan det være lettere å finne enn ui norge

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, enda en bærumsgutt som skal kjøpe energolf. Det er bra. Du kan jo skaffe en 79-80mod, de har samme baklykter og dashbord som en 74-78mod, bare støtfangere og mindre detaljer som er forskjellig. Kan du anskaffe kromfangere er du på god vei

MVH Henning

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, enda en bærumsgutt som skal kjøpe energolf. Det er bra. Du kan jo skaffe en 79-80mod, de har samme baklykter og dashbord som en 74-78mod, bare støtfangere og mindre detaljer som er forskjellig. Kan du anskaffe kromfangere er du på god vei

MVH Henning

Er vel litt mer enn midre detaljer som er forskjellig på De første Golfene og 79-80 modellene. Bla. Dørhåndtak, fangere, bakplate og panser.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jeg skal ha en 76 modell er får at det skal være veteranbil.

Hvorfor skal du ikke restaurerer den selv?

Det må jo være noe av sjarmen med å ha veteran ;)

Har han mekanikeren i Polen greie på de første modellene av golf1 da?

Er den del ting som er forskjellig fra 74-76 modellene og de som litt "nyere" modellene.

Info om golf 74-76 mod finner du her: http://www.swallowtail.info

Har selv skaffet meg en 75 mod som skal restaureres og hvis jeg skal ha den helt korrekt som den var fra fabrikk så vil det ta en del år å få tak i alle delene.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

jaja, små baklykter og dashen ser jeg på som større detaljer enn tauekroker jeg da :)

Står forresten en i oslo, 1980 mod, små baklykter, se finn.no hvis du er interessert, er ikke så lenge til de blir veteran, eller så kan du kjøpe audin min?, neida,hehe

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, små baklykter og dashen ser jeg på som større detaljer enn tauekroker jeg da :)

Står forresten en i oslo, 1980 mod, små baklykter, se finn.no hvis du er interessert, er ikke så lenge til de blir veteran, eller så kan du kjøpe audin min?, neida,hehe

Er jo flere ting som er anderledes på de første modellene enn bare tauekroken da ;)

Beltene foran er festet et annet sted enn på de nyere einser modellene.

Baksete har en litt annen innfesting, det er derfor gti baksetet i 75 modellen min ikke er festet i det heletatt....

Styresnekka er anderledes festet osv....

Er ikke greit å ha gammel bil veit du.... ;)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, og en annen ting med 74-76 modellene er jo at takstivere er skrudd og ikke sveist, men sånn som det og beltefeste,styresnekke, blink og spylerbryter ved rattet, men dette er jo lettere å få gjort om enn å få tak på en 74-76 mod, det er det jeg skal fram til, men dere kan jo bare mene hva dere vil, nå synes jeg vi ødelegger posten med mye OT, sorry Honnings88

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider