Gå til innhold

Gjøre om sports understell til normalt?

Ranger emnet


Rofl

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg kjøpte en 2000 A3 1.8T aut. i sommer, men var nok ikke klar over at det var en 'ambition'?, altså senket og stivt understell, sports-seter osv. Kona liker den absolutt ikke, særlig setet og fjæringen. (Dørene er forresten også tunge å åpne - det skyldes jo den spesielle mekanikken)

 

Men kjøreegenskapene er jo topp.

 

Jeg må enten bytte til en A4 Avant, eller bygge om, hvis mulig, A3'en. Kan noen utdype dette spørsmål for meg, hva kan/må gjøres, hvorledes få gjort det rimelig, eventuelle konsekvenser å være klar over.

 

Er forresten ikke så begeistert for turbo, etter å ha kjørt en Vectra med 2 liters motor i mange år ville jeg nok heller hatt en slik. Selv kunne jeg godt tenke meg en Volvo V40, men kona vil helst se de fire ringene....

 

mvh, Rolf Aalberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville nok byttet bil da.

 

Blir nok ikke mye mykere med andre fjærer og dempere. Du må ha nye fjærer fra A3 1,8T og nye dempere. Etter du har byttet må du ta 4-hjulskontroll, justere lasteavhengig ventil og egentlig ha det inn i vognkortet

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

assman assman :web :web

 

 

du tuller nå?

 

bytt heller bil du, den utgaven du har er lett å selge.

å bygge om blir bare teit.

 

 

Mvh Erik

 

Ja Erik, det er omtrent som jeg tenkte, men det var jo greitt å høre experters mening først da. Jeg skjønner godt han som lurte på om jeg var riktig klok - neida jeg er bare 75 år gammel - men liker at det røsker litt når jeg trår på pedalen. Men det blir jo ikke så lange race nå for tiden da - får bare stå på så lenge lappen gjelder...

 

Men med det samme:

 

Nyere Audier har vel stort sett bare Multitronic (CVT) og ikke old style automater. Jeg leste et sted at responsen fra stillestående blir tregere, og at det er særlig merkbart med diesel. er old style automat, evt. tiptronic å foretrekke? Jeg likte forresten godt sports-funksjonen på Vectra-automaten.

 

mvh, Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg kjøpte en 2000 A3 1.8T aut. i sommer, men var nok ikke klar over at det var en 'ambition'?, altså senket og stivt understell, sports-seter osv. Kona liker den absolutt ikke, særlig setet og fjæringen. (Dørene er forresten også tunge å åpne - det skyldes jo den spesielle mekanikken)

 

Men kjøreegenskapene er jo topp.

 

Jeg må enten bytte til en A4 Avant, eller bygge om, hvis mulig, A3'en. Kan noen utdype dette spørsmål for meg, hva kan/må gjøres, hvorledes få gjort det rimelig, eventuelle konsekvenser å være klar over.

 

Er forresten ikke så begeistert for turbo, etter å ha kjørt en Vectra med 2 liters motor i mange år ville jeg nok heller hatt en slik. Selv kunne jeg godt tenke meg en Volvo V40, men kona vil helst se de fire ringene....

 

mvh, Rolf Aalberg

 

 

Mest økonomiske her blir vel å bytte kona!

Hvis kona sliter med å åpne dørene.... MERK: ÅPNE: IKKE LØFTE

så er det på tide å bytte ut grønnsakene med no mere powwer i..

 

Å bytte et helt understell blir nokk håpløst som bortkasta. og... Turbo?.... ja hva skal vi med den.. ta den ut du. så sparer du vekt til den dag bilen må dyttes.... :)

 

ellers lykketil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår