Rofl Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Hei, Jeg kjøpte en 2000 A3 1.8T aut. i sommer, men var nok ikke klar over at det var en 'ambition'?, altså senket og stivt understell, sports-seter osv. Kona liker den absolutt ikke, særlig setet og fjæringen. (Dørene er forresten også tunge å åpne - det skyldes jo den spesielle mekanikken) Men kjøreegenskapene er jo topp. Jeg må enten bytte til en A4 Avant, eller bygge om, hvis mulig, A3'en. Kan noen utdype dette spørsmål for meg, hva kan/må gjøres, hvorledes få gjort det rimelig, eventuelle konsekvenser å være klar over. Er forresten ikke så begeistert for turbo, etter å ha kjørt en Vectra med 2 liters motor i mange år ville jeg nok heller hatt en slik. Selv kunne jeg godt tenke meg en Volvo V40, men kona vil helst se de fire ringene.... mvh, Rolf Aalberg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilskalle Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Du kan ikke være riktig klok. Siter Bil er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 assman assman :web :web du tuller nå? bytt heller bil du, den utgaven du har er lett å selge. å bygge om blir bare teit. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 ville nok byttet bil da. Blir nok ikke mye mykere med andre fjærer og dempere. Du må ha nye fjærer fra A3 1,8T og nye dempere. Etter du har byttet må du ta 4-hjulskontroll, justere lasteavhengig ventil og egentlig ha det inn i vognkortet Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
328Limo Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Er det ikke samme seter i alle A3? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moj0 Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Du kunne byttet seter med meg:P Men S3 understellet mitt får du ikke:P Kan evnt få det gamle, skjeive understellet:P Det som er rimeligst for deg er å bytte bil, mye mer lønnsomt, eller finne noen gamle steer og bytte fjærer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Biff Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Her synes jeg bare du burde sette ned foten og si nei :P Siter '85 BMW 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rofl Skrevet Oktober 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 assman assman :web :web du tuller nå? bytt heller bil du, den utgaven du har er lett å selge. å bygge om blir bare teit. Mvh Erik Ja Erik, det er omtrent som jeg tenkte, men det var jo greitt å høre experters mening først da. Jeg skjønner godt han som lurte på om jeg var riktig klok - neida jeg er bare 75 år gammel - men liker at det røsker litt når jeg trår på pedalen. Men det blir jo ikke så lange race nå for tiden da - får bare stå på så lenge lappen gjelder... Men med det samme: Nyere Audier har vel stort sett bare Multitronic (CVT) og ikke old style automater. Jeg leste et sted at responsen fra stillestående blir tregere, og at det er særlig merkbart med diesel. er old style automat, evt. tiptronic å foretrekke? Jeg likte forresten godt sports-funksjonen på Vectra-automaten. mvh, Rolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 ikke selg go`bilen, si til kona at den står til _du_ velger å bytte ;) Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nissefanden Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Hei, Jeg kjøpte en 2000 A3 1.8T aut. i sommer, men var nok ikke klar over at det var en 'ambition'?, altså senket og stivt understell, sports-seter osv. Kona liker den absolutt ikke, særlig setet og fjæringen. (Dørene er forresten også tunge å åpne - det skyldes jo den spesielle mekanikken) Men kjøreegenskapene er jo topp. Jeg må enten bytte til en A4 Avant, eller bygge om, hvis mulig, A3'en. Kan noen utdype dette spørsmål for meg, hva kan/må gjøres, hvorledes få gjort det rimelig, eventuelle konsekvenser å være klar over. Er forresten ikke så begeistert for turbo, etter å ha kjørt en Vectra med 2 liters motor i mange år ville jeg nok heller hatt en slik. Selv kunne jeg godt tenke meg en Volvo V40, men kona vil helst se de fire ringene.... mvh, Rolf Aalberg Mest økonomiske her blir vel å bytte kona! Hvis kona sliter med å åpne dørene.... MERK: ÅPNE: IKKE LØFTE så er det på tide å bytte ut grønnsakene med no mere powwer i.. Å bytte et helt understell blir nokk håpløst som bortkasta. og... Turbo?.... ja hva skal vi med den.. ta den ut du. så sparer du vekt til den dag bilen må dyttes.... :) ellers lykketil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rally Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Har du prøvd multitronic? Det er ganske fint får den som liker automat. Også er det kjappere enn gamle automatkasser. Siter __ ____ \\_/_|__\__ =|(o)_|_(o)_\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plastic Racer Skrevet Oktober 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2005 Så dette betyr... A3 1.8T til salgs? :D Drømmebilen min....... :) Siter 1997 Audi A3 1.8 Ambition VACN - Østfold Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rofl Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Ja, jeg har tenkt alvorlig på det, så du er velkommen til å følge opp saken, bare gi et vink så hører du fra meg. Rolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plastic Racer Skrevet Oktober 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2005 Takk.. Har bare 140000-150000 å bruke på bil da. Det er vel kanskje litt snaut... Siter 1997 Audi A3 1.8 Ambition VACN - Østfold Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l4rsh Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 for tunge dører ? 3dørs du har eller? Siter xaudi coupe2.8q xpeugeot 205gti xmazda 929lht xford capri2.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg