sindrulf Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 er handlingen bedre på denne i svingene en lotus elise. elise veier mindre, men har hørt at den kan være skummel i svinger pga dårlig vektfordeling. jeg vet at det er to her på forumet som har prøvd elise, tror han ene var loppa. loppa, kanke du løpe og leie elise og teste den litt i forhold til spidern:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 Hehe... Har ikke hatt gleden av å teste Elise'n enda. Skulle gjerne gjort det, men sjangsen har ikke bydd seg... Spideren derimot har jeg kjørt og er hittil den eneste bilen som har gitt meg gledestårer ved testing. (Har kjørt "det meste" etter 7 år i leasingbransjen ;)) Det er ren kjøreglede i hver eneste meter du ruller med den bilen. Det er ikke lett å overføre den opplevelsen til tastaturet, men det er vel ca snart 4 år siden og jeg får fortsatt frysninger på ryggen når jeg tenker tilbake på den uken jeg lånte den bilen :) Spideren er tilnærmet bredere enn den er lang. Elisen virker en god del høyere, bortsett fra det så har jeg nok ikke det rette sammenligningsgrunnlaget fra den bilen. Grombiler er de begge to :D Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrulf Skrevet April 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 tror på deg når du sier gledestårer:D når jeg blir rik, skal jeg kjøpe meg en av dem. renaulten er tøffest, men lotusen er jo nesten nødt for å kjøre bedre grunnet den lave vekten, eller hva? er det noen utleiefirmaer som har bilene, så det går ann å få prøvd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 Ville nå tippet Spideren like lett som Elisen jeg. Har ikke sjekket, men såvidt jeg husker er hele bilen er i aluminium og karosseriet er av glassfiber/plast. Det skiller ikke mye hvertfall. Noen som har nøyaktig vekt, mål og hk/nm på disse 2 ? Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cax Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 Originally posted by Loppa Ville nå tippet Spideren like lett som Elisen jeg. Har ikke sjekket, men såvidt jeg husker er hele bilen er i aluminium og karosseriet er av glassfiber/plast. Det skiller ikke mye hvertfall. Noen som har nøyaktig vekt, mål og hk/nm på disse 2 ? Rennåån er mye tyngre, tok vi ikke dette et annet sted? Siter The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrulf Skrevet April 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 Originally posted by Loppa Noen som har nøyaktig vekt, mål og hk/nm på disse 2 ? jeg har:D elise: 675kg 120hk 166nm 3.72 x 1.70 x 1.20 spider: 790kg 150hk 186nm 3.81 x 1.83 x 1.28 (lengde x bredde x høyde) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrulf Skrevet April 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 disse faktaene har jeg tatt ut av bilkatalogen. jeg ser at det er litt uenighet om vekta hvis du søker på google. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 KG pr HK: Elise: 5,6 Spider: 5,3 Ikke mye som skiller de her, men Spideren har noe mer NM da. Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cax Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 Originally posted by sindrulf jeg har:D elise: 675kg 120hk 166nm 3.72 x 1.70 x 1.20 spider: 790kg 150hk 186nm 3.81 x 1.83 x 1.28 (lengde x bredde x høyde) Spideren kom i to utgaver, med og uten frontrute. Vekten for sistnevnte er 953 kilo. Siter The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrulf Skrevet April 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 jøss, da er den jo ikke lettere en poloen jeg driver og selger nå da, og den har hvertfall ikkeno aluminiums chassi:eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 Originally posted by sindrulf jøss, da er den jo ikke lettere en poloen jeg driver og selger nå da, og den har hvertfall ikkeno aluminiums chassi:eek: Den har vel mye stivere karosseri og er mere kolisjonsikker. Polo er en konebil.. ikke en sportsbil ;) Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrulf Skrevet April 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 polo: stålchassi + masse utstyr + tak = tung spider: aluchassi + ikke utstyr + ikke tak = enda tyngre:eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet April 11, 2003 Rapporter Share Skrevet April 11, 2003 Originally posted by sindrulf polo: stålchassi + masse utstyr + tak = tung spider: aluchassi + ikke utstyr + ikke tak = enda tyngre:eek: Biler uten tak er tyngre fordi at det må mere avstivninger til for å få chassiet stivt. Spider, som er en skikkelig kjøremaskin trenger enda stivere chassi en en vanlig bil.. Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.