Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
sindrulf

sport spider

Rate this topic

Recommended Posts

er handlingen bedre på denne i svingene en lotus elise.

elise veier mindre, men har hørt at den kan være skummel i svinger pga dårlig vektfordeling. jeg vet at det er to her på forumet som har prøvd elise, tror han ene var loppa.

 

loppa, kanke du løpe og leie elise og teste den litt i forhold til spidern:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe...

 

Har ikke hatt gleden av å teste Elise'n enda. Skulle gjerne gjort det, men sjangsen har ikke bydd seg...

 

Spideren derimot har jeg kjørt og er hittil den eneste bilen som har gitt meg gledestårer ved testing. (Har kjørt "det meste" etter 7 år i leasingbransjen ;)) Det er ren kjøreglede i hver eneste meter du ruller med den bilen. Det er ikke lett å overføre den opplevelsen til tastaturet, men det er vel ca snart 4 år siden og jeg får fortsatt frysninger på ryggen når jeg tenker tilbake på den uken jeg lånte den bilen :)

 

Spideren er tilnærmet bredere enn den er lang. Elisen virker en god del høyere, bortsett fra det så har jeg nok ikke det rette sammenligningsgrunnlaget fra den bilen.

 

Grombiler er de begge to :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tror på deg når du sier gledestårer:D

når jeg blir rik, skal jeg kjøpe meg en av dem.

renaulten er tøffest, men lotusen er jo nesten nødt for å kjøre bedre grunnet den lave vekten, eller hva?

 

er det noen utleiefirmaer som har bilene, så det går ann å få prøvd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ville nå tippet Spideren like lett som Elisen jeg. Har ikke sjekket, men såvidt jeg husker er hele bilen er i aluminium og karosseriet er av glassfiber/plast. Det skiller ikke mye hvertfall.

 

Noen som har nøyaktig vekt, mål og hk/nm på disse 2 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally posted by Loppa

Ville nå tippet Spideren like lett som Elisen jeg. Har ikke sjekket, men såvidt jeg husker er hele bilen er i aluminium og karosseriet er av glassfiber/plast. Det skiller ikke mye hvertfall.

 

Noen som har nøyaktig vekt, mål og hk/nm på disse 2 ?

 

 

Rennåån er mye tyngre, tok vi ikke dette et annet sted?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally posted by Loppa

Noen som har nøyaktig vekt, mål og hk/nm på disse 2 ?

 

jeg har:D

 

elise: 675kg 120hk 166nm 3.72 x 1.70 x 1.20

 

spider: 790kg 150hk 186nm 3.81 x 1.83 x 1.28

 

(lengde x bredde x høyde)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally posted by sindrulf

 

jeg har:D

 

elise: 675kg 120hk 166nm 3.72 x 1.70 x 1.20

 

spider: 790kg 150hk 186nm 3.81 x 1.83 x 1.28

 

(lengde x bredde x høyde)

 

 

 

Spideren kom i to utgaver, med og uten frontrute. Vekten for sistnevnte er 953 kilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally posted by sindrulf

jøss, da er den jo ikke lettere en poloen jeg driver og selger nå da,

og den har hvertfall ikkeno aluminiums chassi:eek:

 

Den har vel mye stivere karosseri og er mere kolisjonsikker. Polo er en konebil.. ikke en sportsbil ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally posted by sindrulf

polo: stålchassi + masse utstyr + tak = tung

spider: aluchassi + ikke utstyr + ikke tak = enda tyngre:eek:

 

Biler uten tak er tyngre fordi at det må mere avstivninger til for å få chassiet stivt. Spider, som er en skikkelig kjøremaskin trenger enda stivere chassi en en vanlig bil..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.