Gå til innhold

240 er solid!!

Ranger emnet


alcapaal

Anbefalte innlegg

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

øøø, opel har aldri lagd Rekorden.. Dem har lagd Rekord..

Treng ikke en sikker 240 når man har mine kjøreskills :)

 

10 km/t under hastigheten, begge henda på rattet, stivt blikk rett frem hele tiden. :D

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Fatter ikke at volvo ikke produserer militære biler, hadde knust selv de største russervrak og tålt bilbomber :iconsm

Har også sett i denne posten at folk snakker om hvor sikker den er i forrhold til andre biler, tror at hvis man spør de fleste som har kolidert med Volvo så får du nok samme svar hver gang.

Altså andre bilen ble totalvrak mens Volvoen råna videre. :mat

System som pomper, tute på romper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at volvo ikke produserer militære biler, hadde knust selv de største russervrak og tålt bilbomber :iconsm

Har også sett i denne posten at folk snakker om hvor sikker den er i forrhold til andre biler, tror at hvis man spør de fleste som har kolidert med Volvo så får du nok samme svar hver gang.

Altså andre bilen ble totalvrak mens Volvoen råna videre. :mat

 

Èr det mulig? :wonder

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 240 er og blir solid..

 

Dette har ikke en japse bil tålt for det smalt noe jævlig..

 

 

Hadde en toyota carina fra 86 som jeg planta inn i skogen, det siste jeg så på speedometret før det ble mørkt var 90.. det var etter at jeg hadde bremsa.... bilen pløyde 30 - 40 meter med kratt, småbusker og jordvoller.. bilen var så si like hel, knuste lyktene bøyde støtfangeren ganske stygt, men motoren starta på første forsøk.. dagen etter på var bilen banka ut igjen og den går den dag i da... det eneste som ikke ble fult så bra var den knuste nesa mi...hehe. men japser tåler juling de å!!! var en gang på siden også med den bilen alt som knakk var speilet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man sammenligne biler, må det gjøres med biler av samme årsklasse. 240'n var kanskje den sikreste bilen når den ble lansert, men ville blitt skyldig stjerner hos NCAP hvis den hadde blitt testet i dag. Hadde jeg fått valget ville jeg ha foretrukket å sitte i en Hyundai Atos ved en krasj enn i toførr'n. Men ingen kan benekte at Volvo 240 var og er sikre og solide biler sammenlignet med tilsvarende biler.

 

Poenget med at bilen kan kjøres videre etter en krasj? Det er jo meningen at den skal deformeres der det ikke går ut over dem som er inni. :volvsmile

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med at bilen kan kjøres videre etter en krasj? Det er jo meningen at den skal deformeres der det ikke går ut over dem som er inni. :volvsmile

 

Akkurat som en SUV har jo Volvoen også deformasjonssoner, men de krever mer belastning enn en Atos for å deformeres bare.

 

Men et annet spørsmål som jeg som amcarmann har stilt i alle år... Hva skal man med deformasjonssoner så lenge alle andre har det? Det er jo bare å benytte seg av de.

Mange amcars har jo også fått et feilaktig rykte om sikkerhet. Kjører rett i fjellveggen i 120km/t også må man bytte lista på fangeren og den slags. Men det de "glemmer" å nevne er at all i bilen var stein døde...

 

Og før noen nevner noe som helst vil jeg bare presisere at jeg hørt om flere amcars i fjellveggen der alle klarte seg enn det har blitt importert hit til landet, så den tror jeg ikke på lengre... ALLE kjenner noen som har gjort det. Merkelig nok er det som regel 78-85 Cutlass Cruiser/Pontiac LeMans/Chevrolet Malibu som har fårr gjennomgå, men det er vel fordi det lenge var den vanligste bilen her landet.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir oppgitt av uvitenheten hos enkelte her inne.. Men det er vel sånn at en støtter opp om det bilmerket en kjører stort sett. Problemet med 80's Volvoene er at dem er såpass stive at i en kræsj vil stakkarene inni bilen bli "ristet ihjel". Har dere ikke lurt på hvorfor man får indre skader? Menneskekroppen er ikke lagd for å absorbere x-antall g-krefter som oppstår i en kræsj der bilen IKKE deformeres. Når jeg gikk ambulansefag, nevnte læreren vi hadde i de praktiske fagene at Volvo 240/740 var blant de værste bilene angående indre skader. Men for all del, bare lev videre i drømmeverdenen deres. :popcorn

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir oppgitt av uvitenheten hos enkelte her inne.. Men det er vel sånn at en støtter opp om det bilmerket en kjører stort sett. Problemet med 80's Volvoene er at dem er såpass stive at i en kræsj vil stakkarene inni bilen bli "ristet ihjel". Har dere ikke lurt på hvorfor man får indre skader? Menneskekroppen er ikke lagd for å absorbere x-antall g-krefter som oppstår i en kræsj der bilen IKKE deformeres. Når jeg gikk ambulansefag' date=' nevnte læreren vi hadde i de praktiske fagene at Volvo 240/740 var blant de værste bilene angående indre skader. Men for all del, bare lev videre i drømmeverdenen deres. :popcorn[/quote']

 

Volvo-førerare :shake

Neida..

 

Det at bilene deformeres, skyldes at de massive kreftene skal absorberes før bilen når kroppen, og at kroppen ikke skal kastes inn i beltet med ett rykk..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår