Gå til innhold

Polly Motorsport Transam

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kan jeg skrive under på;)

 

Han holder til her ute på Knarvik, litt lengre ute. Herlig lyd i den bilen:D

Er jo en del groome biler som kjører her, men han er vel den alle ser opp til.

 

"Norges-rekorden" i høy fart på offentlig vei. Dette er dokumentert, men aner ikke hvordan(Spør Bergens Avisen, sto i den ifjord en gang. Alle dataene var dokumenterte, men ikke førerene av bilene... hmmm. Dè va rart:P).

Strekningen Knarvik-Mongstad, topphastighet: 383km/t.

Rundt den tiden der, aner jeg ikke hvem som sto med den heftigste bilen her "på landet" desverre. Også mulig han ikke er herfra selv om "rekorden" er på denne strekningen.

 

 

Mvh

Simon

Da var vi igang:)

2*Kicker S15L7"+KX2500.1 på 2680wrms=?

Time will tell;)

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=961564#post961564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Det kan jeg skrive under på;)

 

Han holder til her ute på Knarvik, litt lengre ute. Herlig lyd i den bilen:D

Er jo en del groome biler som kjører her, men han er vel den alle ser opp til.

 

"Norges-rekorden" i høy fart på offentlig vei. Dette er dokumentert, men aner ikke hvordan(Spør Bergens Avisen, sto i den ifjord en gang. Alle dataene var dokumenterte, men ikke førerene av bilene... hmmm. Dè va rart:P).

Strekningen Knarvik-Mongstad, topphastighet: 383km/t.

Rundt den tiden der, aner jeg ikke hvem som sto med den heftigste bilen her "på landet" desverre. Også mulig han ikke er herfra selv om "rekorden" er på denne strekningen.

 

 

Mvh

Simon

Og hvor i alle dager skal en klare 383km/t på den strekningen der da?

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vert tøft om mygland sin granada hadde vert testet. den er jo giret til 480km\t. Han hadde 1300hk-1700 med gass FØR han monterte 2 svære lastebil turboer. tørr ikke tenke på effekten nå uhhmmwhat?

han har to motorer til den bilen, er nok ikke i 702cid det er turbo,for den er jo trimmet ned, men er nok den andre motoren som er på satt turboer..srår på panseret hva som ståri husker ikke hvor stor den andre var,men stor den og yodude og til den som sier polly har hatt 383 kmt.. vet ikke men høres drøyt ut på veien..kan kun dokumenteres ved gps for å ha nøyaktig fart..hadde de det? avisene er jo alt sant i :bump :usa: men fete biler begge to,håper vi ser mere av dem:)

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har to motorer til den bilen, er nok ikke i 702cid det er turbo,for den er jo trimmet ned, men er nok den andre motoren som er på satt turboer..srår på panseret hva som ståri husker ikke hvor stor den andre var,men stor den og yodude og til den som sier polly har hatt 383 kmt.. vet ikke men høres drøyt ut på veien..kan kun dokumenteres ved gps for å ha nøyaktig fart..hadde de det? avisene er jo alt sant i :bump :usa: men fete biler begge to,håper vi ser mere av dem:)

 

Jo. det er 702cid motoren han har montert turbo på. Jeg pratet med han på Rudskogen i fjor på Juli-treffet. Å det er et helt sykt bygg!! Det må nesten bare sees, å ikke minst høres kiddie

Jeg mener på å huske at han siktet på rundt 2000-2400hk. Ikke skyt meg visst jeg tar feil, har bare litt dårlig hukomelse:Phehe.. Men den blir vertfall å se på bane til sommeren:)

Sjekk bilde i posten her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=90042&page=2&pp=15&highlight=magnor+granada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor i alle dager skal en klare 383km/t på den strekningen der da?

 

Ja det lurer jeg også på! Vegen ut der er slett ikke god nok til slike hastigheter, samma hva slags bil man kjører med!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Det er fra 2003, men det er jo vartfall en pekepinn på hvor mye hester det er;)

 

 

Vell, detter er isåfall en pekepinn på hvor mye hester det er, og mye mer, sån som den ær nå.

 

Vi tar en kort titt på bilen, en Pontiac Trans Am, samt litt tekniske data.

Bilen ble kjøpt i 2000, og har hatt flere forskjellige motorkombinasjoner.

 

Prestanda på bilen med siste motorkombinasjon, 540 cid kompressor, 1407 hk:

 

0-100km/t: 2,23sek,

0-200km/t: 5,55sek

0-300km/t: 12,92sek.

 

 

 

0-201m: 5,91sek-205km/t,

0-402m: 9,19-249km/t.

 

 

 

60 ft: 1,45sek.

 

 

Høyeste målte hastighet, og ny rekord på Mercedes Benz sin testbane i Papenburg, nord-vest i Tyskland:

368 km/t i fartsfellen ca 1.6 km ut på langstrekket, 394.2 km/t på slutten av det 4 km lange rettstrekket. Rekorden ble satt på vått føre, i regnvær.

 

Kort om bilen:

 

Bil:1986 Ponitac Trans Am.

 

 

 

Eier:Pål Arvid Blytt, Bergen, Norge.

 

 

 

Motor:540" Donovan aluminiumsblokk med Dart topper og spesialbygget innsug. 4.50" boring og 4.25" slag. Cailles billett veiv, Oliver staker, JE stempler. Spesialdesignet kam, Jesel 1.7 shaftvipper. Autronic SM2 motorstyring, MSD fordeler og tenning. Tørrsumpsmurning med eksternt reservoar. Procharger kompressor type stor, håndbyggede manifolder og eksos.

 

 

 

Drivlinje:Precision Industries 5 disc lock up converter med 3500 o/min stallspeed, 4L80E automatkasse levert og preparert av RATS v/Ole Ringstad. Manuelt ventilhus. 0.75:1 på fjerde gir gir en teoretisk toppfart på 420km/t!

 

 

 

Forstilling:Art Morrison bærearmer montert på uniballs. Justerbare Koni coilovers. 36mm Herb Adams stabilisatorstag.

 

 

 

Bakstilling:9" Ford med Moser aksler. Lettet aluminium senterseksjon med Locker. 3.00:1 utveksling. Håndlaget justerbar tre-link bakstiling med uniballs. Justerbare Koni dempere.

 

 

 

Bremser:360mm flytende ventilerte skiver og firestemplede Baer calipere foran, 325mm flytende ventilerte skiver med firestemplede Wilwood calipere bak.

 

 

 

Hjul:BBS RC 9x20" og 10x20" med 245/40 Michelin Pilot Sport foran og 285/35 Pirelli Pzero bak. M/T ET Street 30/13,5 - 15 for dragracing.

 

 

 

Lakk:Sort

 

 

 

Inredning:MOMO Corse racingstoler, Autometer instrumenter, Simpson firepunktsbelter. Bur.

 

 

 

Vekt:2025 kg inkl fører, kartleser og full tank, vektfordeling: 50/50% ved 2 Tonn bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

det står i gate bil nr 10 fra i fjor at polly hadde nådd 407,134 km/t på en 4 km lang strekke og bilen ville fortsatt mer.. verdens rekorden som SSC (Shelby Super Cars) besitter ble satt på en 11km lang strekke og de nådde 413 km/t..

kan jo tenkte seg hva polly hadde klart med 7 ekstra km med mer vei.. "respekt"

 

 

et lite klipp fra tyskland, godt over 200mp/h

Endret av fender`n

91 Ford Sierra 2.0 DOCH stv

84 BMW 320i (solgt)

84 Nissan Cherry GTT (solgt)

82 Volvo 240 tic (pusses opp)

87 Ford Sierra CL (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår