Rally Koffen Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 heisann, har finni meg 2 kandidater til min førstebil (som jeg skal kjøre selv) og lurte på noen råd... har 2 spm , er Rabbit det samme som gt(i) , og er golf 2 gt like dyr som å forsikre som gti ? her er di to kandidatene : 1982 Volkswagen C Rabbit 1,5 Pris: 5.000,- KM: 180052 Årsmodell: 1982 Reg.nr.: ZE38595 Drivstoff: Bensin Gir: Manuelt gir Ant dører: 3 Ant seter: 5 Reg.avg.: 1.376,- Farge: Rød Beskrivelse Grei bil. Velholdt. EU-godkjent til mai 2006. Utstyr Alarm, Alu. felger, El. vinduer x 2, EU-godkjent, Fjernst./Sentrallås, Nedfellb. baksete, S./V. hjul, Sentrallås. 1984 Volkswagen Golf GT 8V Pris: 6.000,- KM: 213000 Årsmodell: 1984 Reg.nr.: LY32621 Motoreffekt: 112 Vekt: 864 Drivstoff: Bensin Gir: Manuelt gir Ant dører: 3 Ant seter: 5 Reg.avg.: 1.367,- Farge: Grønn Beskrivelse Dette er en fin bil for en eier som kan ta seg av et par timer med arbeid og legge ca 1500 kroner inn i bilen for å få den i god stand igjen. Bilen trengs ny grill og høyre lykt og en del av støtfanger feste og et nytt dynamo feste, den går som en klokke ellers og er i fin stand. Utstyr Alu. felger, EU-godkjent, Skinn ratt, Sportsseter, Metallic. Noen tips, hva burde jeg se etter osv på disse bilene, skal ha med meg bruttern som jobber på Albjerk Auto (VW og Audi i Drammen) Mvh Glenn Siter 89 Mazda 323 4x4 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 1982 Volkswagen C Rabbit 1,5 Pris: 5.000,- KM: 180052 Årsmodell: 1982 Reg.nr.: ZE38595 Drivstoff: Bensin Gir: Manuelt gir Ant dører: 3 Ant seter: 5 Reg.avg.: 1.376,- Farge: Rød Denne Golf-en her er ifølge vegvesen.no en Golf C og ikke en Rabbit. Rabbit tilsvarer en GTi når det gjelder motor osv, men er ofte litt kjipere utstyrt (andre seter, ikke kjørecomputer osv) Dersom denne viser seg å være i god stand ville jeg så absolutt tatt denne. Golf 1 er en morsom bil og trenger ikke mer enn senk og felger for å se deilig ut. Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Koffen Skrevet Oktober 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Denne Golf-en her er ifølge vegvesen.no en Golf C og ikke en Rabbit. Rabbit tilsvarer en GTi når det gjelder motor osv, men er ofte litt kjipere utstyrt (andre seter, ikke kjørecomputer osv) Dersom denne viser seg å være i god stand ville jeg så absolutt tatt denne. Golf 1 er en morsom bil og trenger ikke mer enn senk og felger for å se deilig ut. okey, jeg slenger ut noen bilder... blir litt letter kansje :) 2`ern 1`ern Siter 89 Mazda 323 4x4 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Jeg ville uten tvil valgt Einer-Golfen! Det er alltid en fordel å få tak i en mest mulig urørt bil. Ufine alufelger, senkefjærer o.l. kan man alltids skaffe seg senere uten at det behøver å koste skjorta. Einsergolfen har fin farge, riktige felger, riktig motortype (827-blokk, som gjør at det er lett å senere oppgradere til 8V GTI/16V) og svart interiør (ettersom den er rød utvendig). På denne bilen skal du ikke trenge mer enn et Supersport-Gewinde og lavere dekk (f.eks. latterlig billige 165/65-14) så ser det skikkelig koselig ut! Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Koffen Skrevet Oktober 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Jeg ville uten tvil valgt Einer-Golfen! Det er alltid en fordel å få tak i en mest mulig urørt bil. Ufine alufelger, senkefjærer o.l. kan man alltids skaffe seg senere uten at det behøver å koste skjorta. Einsergolfen har fin farge, riktige felger, riktig motortype (827-blokk, som gjør at det er lett å senere oppgradere til 8V GTI/16V) og svart interiør (ettersom den er rød utvendig). På denne bilen skal du ikke trenge mer enn et Supersport-Gewinde og lavere dekk (f.eks. latterlig billige 165/65-14) så ser det skikkelig koselig ut! ja, stemmer det. men har en ste-far som også vil bestemme litt fordi alt skal stå på han forsikring ol. så han ville at jeg skulle gå for den 2`ern + at den står en 20-30min kjøring herfra... Siter 89 Mazda 323 4x4 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 ja, stemmer det. men har en ste-far som også vil bestemme litt fordi alt skal stå på han forsikring ol. så han ville at jeg skulle gå for den 2`ern + at den står en 20-30min kjøring herfra... Dersom forsikringspris er avgjørende kan jeg ikke fatte og begripe at en G2 er billigere enn en Einser (så lenge vi snakker om vanlige, "kjipe" biler. Ikke GTI og oppover). Men dette er bare rene antagelser fra min side, så om du har undersøkt allerede så stiller saken seg annerledes. Betaler 2500 i året for min 1982 Einser (basis ikke GTI) med 25000 i kjørelengde. Trodde at en mann i gjennomsnittlig stefar-alder burde betale omtrent noe slikt. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Koffen Skrevet Oktober 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Dersom forsikringspris er avgjørende kan jeg ikke fatte og begripe at en G2 er billigere enn en Einser (så lenge vi snakker om vanlige, "kjipe" biler. Ikke GTI og oppover). Men dette er bare rene antagelser fra min side, så om du har undersøkt allerede så stiller saken seg annerledes. Betaler 2500 i året for min 1982 Einser (basis ikke GTI) med 25000 i kjørelengde. Trodde at en mann i gjennomsnittlig stefar-alder burde betale omtrent noe slikt. jeg veit ikke om han har skjekka det opp, men det var i hvertfall det han sa til meg... =/ men Einser golf vil jeg ha, men når ste-fattern har hatt Golf 2 en del ganger og synes den er god å kjøre ol. å han skal være med å betale litt (student uten inntekt lol) Siter 89 Mazda 323 4x4 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Koffen Skrevet Oktober 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Tror faktisk jeg går for toern jeg :) Siter 89 Mazda 323 4x4 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Bare vær klar over at GT absolutt IKKE er noen GTI.. har ingenting med det å gjøre egentlig.. er rett og slett en kjip vanlig 1.8 med litt sportstoler og slikt.. veldig lat motor. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Bare vær klar over at GT absolutt IKKE er noen GTI.. har ingenting med det å gjøre egentlig.. er rett og slett en kjip vanlig 1.8 med litt sportstoler og slikt.. veldig lat motor. Det er vel en GTI, bare med 90 hk forg. motor? Altså skiver bak, GTI understell, GTI interiør osv. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Ja.. men da er jo ikke bilen en GTI.. da er det en senka GL.. om du skjønner.. poenget var at han ikke må ledes til å tru at GT er noen sprek bil.. ikke en gang GTI 8v er noen sprek bil.. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Ja.. men da er jo ikke bilen en GTI.. da er det en senka GL.. om du skjønner..poenget var at han ikke må ledes til å tru at GT er noen sprek bil.. ikke en gang GTI 8v er noen sprek bil.. Ja, seff... det var det jeg mente ;) At det er en kjip utgave. Og forresten, jeg hadde kjøpt ener'n :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Limit3d Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 nr 1 ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 1 ern er den originale og den tøffeste spør du meg. Og den som er mest verdt i best stand. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prodgl Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 1 ern er kulest ;) Siter + Ford Focus 1.6 99 5-d x Vespa 50s 1981 x - Golf 1 GTI http://www.mikaeljohansen.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg