Gå til innhold

Problemer etter senking!

Ranger emnet


BMWCruiser

Anbefalte innlegg

Har fått diverse problemer på min Golf 3 92 modell GTD etter senking. På passasjersiden foran kommer det noen klonke lyder når jeg bla kjører på brostein o.l. pga. jeg ikke fikk festet til skruen på toppen i motorrommet skikkelig fordi den ble stående litt skjevt. Hvordan fikser jeg dette? Dessuten går eksospotta inni noe under bilen og det skaper et helvetes leven hver gang jeg slipper klutsjen og spesielt når jeg rygger.

 

I tillegg tror jeg clutchen begynner å synge på siste verset, vanskelig å bytte selv? Ser delen koster 1500 kr. Hvor mye koster det å få et verksted til å ta jobben sånn ca?

 

På forhånd, takk for svar!

BMWCruiser

MSN: lars_bp@hotmail.com

- 99 BMW 318i M-tech2

x 01 GOLF 4 Highline Generation

x 94 BMW 320iM Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått diverse problemer på min Golf 3 92 modell GTD etter senking. På passasjersiden foran kommer det noen klonke lyder når jeg bla kjører på brostein o.l. pga. jeg ikke fikk festet til skruen på toppen i motorrommet skikkelig fordi den ble stående litt skjevt. Hvordan fikser jeg dette? Dessuten går eksospotta inni noe under bilen og det skaper et helvetes leven hver gang jeg slipper klutsjen og spesielt når jeg rygger.

 

I tillegg tror jeg clutchen begynner å synge på siste verset, vanskelig å bytte selv? Ser delen koster 1500 kr. Hvor mye koster det å få et verksted til å ta jobben sånn ca?

 

På forhånd, takk for svar!

Det med eksospotta tror jeg er det at den treffer bakakselen din siden bilen er senket, samma problemet fikk jeg når jeg satt i effektanlegg, vet ikke om du har det men..

1994 Golf III GTI 16v :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått diverse problemer på min Golf 3 92 modell GTD etter senking. På passasjersiden foran kommer det noen klonke lyder når jeg bla kjører på brostein o.l. pga. jeg ikke fikk festet til skruen på toppen i motorrommet skikkelig fordi den ble stående litt skjevt. Hvordan fikser jeg dette? Dessuten går eksospotta inni noe under bilen og det skaper et helvetes leven hver gang jeg slipper klutsjen og spesielt når jeg rygger.

 

I tillegg tror jeg clutchen begynner å synge på siste verset, vanskelig å bytte selv? Ser delen koster 1500 kr. Hvor mye koster det å få et verksted til å ta jobben sånn ca?

 

På forhånd, takk for svar!

 

Ikke så vanskeli å skifte clutch...men du må ha skikkeli sentreringsverktøy,så skal d egentli gå greit spør du meg cheers cheers cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med eksospotta tror jeg er det at den treffer bakakselen din siden bilen er senket, samma problemet fikk jeg når jeg satt i effektanlegg, vet ikke om du har det men..

 

jepp, det er nok det som skjer på bilen til BMWcruiser. Potta kommer inntil noe og lager veldig dirrelyd i bilen hans.

 

noen løsning på det problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv problemer med "klakke" lyder når jeg løser ut bilen, det som var problemet på min var at ei eksosklemme lå å dunket nedi bakstillingen.

 

det jeg enkelt å greit gjorde var å kappe av så mye som mulig på boltene, da ble jeg kvitt ulyden, men den har kommet tilbake nå i det siste pga. at bilen har sigi litt i bakkant, men det skjer så sjelden så jeg ser på det som en kose lyd :D

 

disse greiene fremmi motorrommet står alltid skjevt etter senking, har sett det på mange biler, men ulyden hører ikke hjemme selv om disse står skjevt. har selv 80mm senking i front og har ingen problemer med ulyder derfra.

 

er fullt mulig å stramme disse skikkelig forresten, det du kan gjøre er for eks. å løsne bolten mens bilen står på bakken å prøve å stramme dem igjen da.

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også problemer med disse "klonke-lydene" på støtdempertårnene når jeg senket den, men etter at jeg hadde kjørt litt over en måned, tok jeg av den plata på toppen i motorrommet og etterstrammet den hylsen som holder fast den øvre støtdempeeskåla. Da ble det bra. dette har nok noe med at fjærene "setter" seg etter at en har kjørt litt med dem.

Runar

-84 Golf 1,6

-85 Mercedes 230TE 123-serie (til salgs)

-93 Golf TDK (solgt)

-83 Audi 80 CL, -86 CC, 83 CD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med "klukke" lyder fra bakdemperene da? for det problemet har jeg, virker som at lyden genereres i toppen av dempertårnene, og den kommer bare ved krypkjøring over litt ujevn vei, utrolig irriterende.

 

settet er fra supersport, og alt av lagrer og slikt er blitt byttet.

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med "klukke" lyder fra bakdemperene da? for det problemet har jeg, virker som at lyden genereres i toppen av dempertårnene, og den kommer bare ved krypkjøring over litt ujevn vei, utrolig irriterende.

 

settet er fra supersport, og alt av lagrer og slikt er blitt byttet.

 

Prøvd å stramme til mutterene som er der mens bilen står på bakken? Kan hende det er litt slark.

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydene som genereres i tårnene kommer av at når man tar ned støtdemperne på Golfer vil den koniske gummiforingen øverst i tårnet komme løs.

 

Den vil fortsette å være løs en tid da gummien i den er noget herdet/hard på "eldre" biler.

 

Min smarte løsning på dette var å spraye foringene med en silikonsmører før montering (ikke for mye, da sitter de heller ikke), noe som gjør at de glir lengre inn før de fester seg. Det går også ann å varme foringene opp litt med en blåselampe el.l. men da må man være !forsiktig! slik at man ikke smelter gummien.

 

Alternativt kan det hende at ikke "mutrene" er trekt ordentlig til, og dette kan best ordnes med en luftmuttertrekker og en rørtang....

 

ET annet alternativ for den som er flink med metall er å bytte ut hele patenten, da den bare medfører problemer. Mener jeg har vært borti at man kan sveise over et tårn fra de gamle BMW(æsj) E30. Da BMWen har en litt anderledes patent vil man få bort den velkjente slamringen.

 

 

Lykke til Hilsen Zpike

Zpike

 

1994 VW Golf III cab (Selges)

1989 VW Golf II (Spiker)

1983 VW Golf II (x-dama sin bil nå)

1978 VW Golf I GTI (solgt)

1978 Ford Capri 2,8 I (mulig Spiker, vet ikke lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, det er nok det som skjer på bilen til BMWcruiser. Potta kommer inntil noe og lager veldig dirrelyd i bilen hans.

 

noen løsning på det problemet?

jeg vet ikke hvordan man løser problemet, men jeg skal prøve på å senke litt mer bak sånn at røret som treffer akslingen treffer den konstant..

1994 Golf III GTI 16v :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar!

 

Det med de klonke lydene fra motorrommet kommer av at når jeg skulle skru til etter senking, så fikk jeg ikke strammet den skikkelig, den ville ikke mere. Fikk lyden med en gang og har vært der i over et halvt år nå. Så må vel kanskje få tak i en lufttrekker og se om det går ann å stramme den mere nå. For det er bare fra passasjer siden lyden kommer fra. Man kan se at mutteren ikke er skrudd så mye til som på førersiden og dessuten er skålen høyere opp...

BMWCruiser

MSN: lars_bp@hotmail.com

- 99 BMW 318i M-tech2

x 01 GOLF 4 Highline Generation

x 94 BMW 320iM Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker du om bak eller fremme her Zpike? gummiforingen som ligger opp under dempertårnet hos meg er helt ny, og allikelvel genereres denne lyden, mutterene i topp er skrudd til med lufttrekker.

 

Bak på golfene er det 2 stk. gummiforinger på hver side. de er delt av med støtdempertårnet. (en slags sandwich). Dersom de er gamle vil de ha blitt presset/banket til slik at man ser hvor de har vært.

 

Det smarte er å bytte til nye. Da skal det ikke være noe(så fremst man har skrudd helt til) som kan frambringe slamrelyd her. Men; det kan jo være at de "store" foringene nede (i framkant av den semistive bakakselen), er blitt litt "rom", og det frembringes lyd derfra. Evt kan jo også (de koniske, justerbare) bakhjulslagrene være litt slakk....

 

(NB ! løft opp bilens ene bakhjul, og vipp/tipp hjulet for å finne slakken. Det skal være en LITEN klaring der, men for mange kan det høres ut som slamring i tårnet.)

 

Ad forstilling; Framme er det flere ting som kan lage lyd. Selve gummikonen er bare presset fast nedenfra, og "sitter" ikke ordentlig før det har blitt utøvet litt kraft nedenfra og oppover. Ovenfra skal demperen skrues fast i gummikonen(og da er fjærskåla også festet i den) mellom fjærskåla og den øvre mutteren. Dvs støtdemper - fjærskål - gummikon - spacerhylse - lager, trees inn i tårn, så øvre skål på øverside av tårn - mutter og kontramutter. Da skal alt være sammenstillt....

 

Alternativt kan det være andre ting i forstillingen som er slitt. En mekaniker kan hjelpe deg å sørge for at alt er "belastet", slik at du får sjekket hvor den virkelige slakken er.... (evt kjør oppå ei grav eller på en løftebukk hvor hjulene hoder vekta av bilen, og kjenn på stag og bruer og slikt. Her skal ikke noe være løst.)

 

Lykke til

 

 

Med vennligste hilsener fra Zpike

 

 

P.S. åssen svarte får jeg inn bilde av bilen min her??

Zpike

 

1994 VW Golf III cab (Selges)

1989 VW Golf II (Spiker)

1983 VW Golf II (x-dama sin bil nå)

1978 VW Golf I GTI (solgt)

1978 Ford Capri 2,8 I (mulig Spiker, vet ikke lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

P.S. åssen svarte får jeg inn bilde av bilen min her??

 

du må laste det opp på internett et sted og så lager setter du inn bildet her ved å trykke påsett inn bilde og legger inn linken når du skriver et nytt inlegg.

 

 

du som kjører en burgunder rød golf 3 cab, med en stor front og skiltet i frontruta? i såfall har jeg sett bilen din på skolen en del ganger:)

 

golfen til BMWcruiser står også borte på hia. en svart golf gtd med 17" felger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår