Vipe Skrevet November 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 :magic Updates :D Da har jeg endelig fått gjort litt fremskritt med stereo-prosjektet mitt. Alt som skal legges filt på er gjort, og forskjellig annet er gjort. Jeg lar bildene tale for seg cheers Gulv med lim: Gulv med filt og glass: Forsterkerkasse før filting: Forsterkerkasse etter filting: Forsterkerkasse med forsterker og vifter: Gulv med forsterkerkasse: Frontplate smøres inn med lim: Frontplater ferdig trukket: Hull til bassport sages: Kasser med bassporter og filt: Ingenting er montert i bilen enda, men dette kommer snart. Neste steg er å strekke nødvendige kabler til vifter, lys og forsterker. birthday Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Dette blir veldig bra :) mere bilder daaaaa.. :) cheers Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 hmmm.. syns de basselementene fortjener en skikkelig montering, og jeg støtter virkelig opp under de flestes meninger om at det ville vært best om du siktet på å få lyden inn i kupeen .. riv alt ned igjen og begynn på ny frisk, du kommer ikke til å angre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet November 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 hmmm.. syns de basselementene fortjener en skikkelig montering, og jeg støtter virkelig opp under de flestes meninger om at det ville vært best om du siktet på å få lyden inn i kupeen .. riv alt ned igjen og begynn på ny frisk, du kommer ikke til å angre.. Setter pris på konstruktiv kritikk som dette. :) Jeg skal som sagt i en tidligere post gjøre meg ferdig med det jeg har startet på her. Blir lyden totalt feil, og ikke brukbar til noe form for musikkgjengivelse, må jeg gjøre som du sier, få lyden mer inn i kupé. Det forrige basselementet mitt var ikke montert for optimalt trykk osv inn i kupé, men det låt jaggu høyt og HELT greit fremme i bilen :D En annen ting du må huske på er at jeg er ikke noen mester i å bygge, og dette har tatt ganske lang tid for meg å få istand. Vil ikke kaste all investert tid ut av vinduet nå ved å lage nytt nå, uten å ha prøvd ut hvordan dette faktisk vil låte. hellothere Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 er jo det beste om du lerer sjøl hva som er bra og dårlig.. kommerjo helt ann på om hvordan du liker å ha lyd. altså mye bass,lite bass etc og det er jo det du må finne ut... er det beste å feile litt før man finner ut det beste.. Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiamantsvartE30 Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Spennende prosjekt! like elementer jeg har kjøpt meg, bortsett fra at du har 12 tommern. Hvor stor er den forsterkeren..? Erfaringsmessig låter det best med elementene helt bakerst, vendt mot seteryggen. Ta en titt på prosjektet mitt.. :) Siter Org 90A 14,4v reg + Stinger SP1000 Pioneer DEH77mp :-) Velocity VR450 2x150w + Phonocar Mono 1x1200w Seas Lotus Performance + DY 9410 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet November 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Hvor stor er den forsterkeren..? Tror den var oppgitt til 1000w rms i 2ohm, om jeg ikke tar feil. Ved hvilken spenning dette var er jeg usikker på. Håper det blir nok til å piske litt liv i elementene affal..! :iconsm Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coltern Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Dette ser vel gjennomført syntes jeg :), blei meget fint når du brukte gulvlim (?) til å feste filtmatten med. happyhappy Siter Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping. Bil: Mitsubishi Galant -97 G8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet November 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Mini-update: Har begynt med kabel-styret, men støtte på et problem jeg burde forutsett: Boksen til venstre på bildet styrer vifter og lys. Denne er egentlig beregnet for å stå i en pc. Problemet mitt er at denne må ha både 12V og 5V inn (via molex-kontakten) 12V er jo greit, men hva kan jeg gjøre med 5V? Gul er 12V, rød er 5V. Styringsboks, relé og sikring: Håper det er noen kloke hoder der ute som kan hjelpe meg helpme Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiller Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Problemet mitt er at denne må ha både 12V og 5V inn (via molex-kontakten)12V er jo greit, men hva kan jeg gjøre med 5V? Gul er 12V, rød er 5V. Biltema har noen slike ting for å gjøre om fra 12v til 5v mener jeg å huske... hvis ikke kan nok elfa hjelpe. Å bruke motstander vil ikke funke med mindre du vet hvor mye strøm den trekker, og den alltid trekker like mye.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Update..! Da var anlegget montert, koblet opp, og testet. Det ble IKKE for lite bass inn i bilen, det dunker og rister voldsomt når man skrur opp volumet mye Devil Men jeg ser (les: hører) at det er mulig å få mer lyd, og ikke minst mer definért lyd ut av disse bass-elementene. Det mangler litt fra 60-70hz og opp till delingen ved 100hz. Det mangler på en måte litt punch i bassen. Ved lavere frekvenser (30-50) er det mer enn nok trykk. Nå har ikke jeg fått justert anlegget optimalt, og ei kan jeg dette ordentlig heller. Desverre. Fikk løst problemet med 5V ved å kjøpe spenningsregulator hos Elfa. Dette virket som en drøm. Ble både lys og liv i viftene nå. :D Det er mulig jeg skal montere opp noen flere lys, men har ikke bestemt meg helt enda. Beklager dårlige bilder, de er tatt med mobiltelefon. Katoderøret til venstre var ikke helt "med" når bildet ble tatt. Men det har blitt bedre med tiden: Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Cleant og pent montert! Noe av det bedre jeg har sett :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa tha beer Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 nydelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-dude Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Smoooth man. Dette liker jeg ;D clean og pent. grats :D Siter Lyst på en 318/320i coupe jeg. 92-94, jess, da kjører vi for den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Tøft! Ser bra og velplassert ut, du har jo tilogmed god plass til bagasje! Det eneste er kanskje at det ene elementet står mer "vridd" enn det andre, men dette er jo bare en bagatell. Forøvrig forøvrig fortjener de wooferne å stå med elementene ut, dvs. slik du har satt dem. :) Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg