Gjest Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Ser det er mye krøll ang bassporter og hvordan du skal ha kassa di.. Jeg har en e30 som de fleste mener jeg har fått sinnsykt bra lyd i. og den selvbygde kassa mi ser sånn ut: [/img] Jeg synes dette spiller sinnsykt bra bass, kjører nå forsterkeren på halv guffe, og er allerede nå nødt til å montere et frontsett til for at det skal bli nok =) bra prosjekt foresten ;D Hvor "sinnsykt bra lyd" det er i bilen din vil jeg tru kan diskuteres... Du har jo like tykke strømkabler som vanligvis blir brukt til høytaler-kabler... og i tillegg har du splittet den til 2 forsterkere...! Jaja... For all del! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fasttrax Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Hvor "sinnsykt bra lyd" det er i bilen din vil jeg tru kan diskuteres... Du har jo like tykke strømkabler som vanligvis blir brukt til høytaler-kabler... og i tillegg har du splittet den til 2 forsterkere...! Jaja... For all del! ;) 35 kvadradts kabel holder i massevis det, større batteri og dynamo som lader 80 amp, så er ikke detta no problem i det hele tatt.. ! Siter 1,8gl 87mod. Low Fat and slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 35 kvadrat?? Ledningen på bildet kan da umulig være så tykk!! men det får så være.. spiller det bra, så gratulere! ;) Men er litt rart at det spiller bra når forsterkerne egentlig ikke får nok strøm pga dårlige kabler! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fasttrax Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 er ikke kabelen som er liten =p er alt anna som er stort =P Det spiller faktisk ganske bra, er phoenix gold strømkabel, og disse har jo et ganske høyt kobber nivå. lyden var ganske overaskende da jeg var ferdig med å montere alt =) Siter 1,8gl 87mod. Low Fat and slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Mars 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 *kremt* Denne diskusjonen passer kanskje å ta på PM med hverandre, istedet for å poste masse vås her.. :boxers Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fasttrax Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 stemmer, beklager off topic.. =/ Siter 1,8gl 87mod. Low Fat and slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Mars 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Liten update: Har fundert en del på hvordan jeg skal modifisere dørtrekkene, og har kommet frem til en løsning. Jeg har også startet med å lage ringer til elementene. Har lage litt "oversize" på de, slik at jeg evt. får plass til 6.5"'ere om jeg bytter i fremtiden. Her er bilde av dørtrekket med elementene bare lagt oppå. Skal vinkles osv..: Her er bilde av ringen til ett av elementene: Hadde bare 12mm spon for hånden når jeg laget dette, men tror det blir greit nok dette. Ikke enkelt å sage fine rundinger med en gammel stikksag oppå en høggstabbe :titties: Flere updates kommer selvsagt når det er fremgang i prosjektet..! ;) Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blæddis Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Gjorde et lite prosjekt i helga som kan være et lite hjelpe middel. Først klødde jeg meg i hodet en del for å finne løsning på disse dørene, men til slutt ble jeg enig med meg selv. Dette er for 2 x 5,25" men så muligheter for 2 x 6,5" http://i28.photobucket.com/albums/c240/ronny70/BMW/DSC00260.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Se der ja! Genialt med litt inspirasjon :D Men hvordan er det gjort på baksiden? 2 eller 3 av klipsene er jo tatt bort der.. Gjerne kom med et bilde der også, om du har :) Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_740 Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 2stk 200cm*133cm filtmatte, lys grå Bilder: Hvor kjøpte du filten din til bagasjerommet? er den elastisk?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Mars 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 Denne kjøpte jeg hos Ljudia http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=930270 &cart_id= Den er noe elastisk, men ikke så veldig mye. Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blæddis Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Jeg tok dessværre ikke bilder av baksida, men 3 av klipsene måtte bort ja! Men frontplata på ca 5 mm gjorde at dørtrekket ble så stivt at det holder seg på plass uten di klipsene. Det ble også litt påstand på di klipsene som gjenstår nede, så di overlever nok ikke gjenbruk hvis du skjønner?:shake Det ble skrudd inn en karroseri skru i forkant av dørtrekket for sikkerhets skyld, kanskje ikke så pent men enkelt. Var dårlig med plass i disse dørene men hadde bare helga på meg, så da ble resultatet deretter. Men funker myyye bedre enn sparke panelene:puke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Takker for svar råne. Jeg hater klips..! :boxers Får se om jeg går for en tisvarende løsning som det du har gjort der. Tviler for at den lydmessige gevinsten er SÅ mye større ved å vinkle de opp.. Er i alle fall betydelig mye mer arbeid..! chicken Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blæddis Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Jeg gjorde et lite forsøk på den ene siden, men synes det bare ble klompete å stygt, så jeg droppet det! Men resultatet ble bedre enn forventet slik det er nå. Monterte diskantene på dashbordet for å løfte lydbildet et hakk og det fungerte greit. Synes at det ble bedre enn å montere di dær di orginale sto (i døra) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saab'a 9000 Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Blei bra det dere.. bynner no snart og bygge i min egen e36. må bar få bilen igjen fra lakkering.(kremt tror eg knuste den litt...) så no har no eg fått mangen gode tips på vordan eg skal gjøre det. har planen om og bygge en båndbass kasse og bruke helle ski luken som refleks"rør" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg