Gå til innhold

Brekke opp dør?. Dørlåset gikk til hølivete

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Godkveld & takk for sist fellow golfers !:).

Her en dag når noen skulle sette seg inn på passasjer siden i bilen min, så gikk ikke døra opp. Hverken fra inn / eller utsia. Jeg heiv meg rundt å tok av dørtrekket (holdt på inni bilen, helsikes liv) og skar ut en bit metall i døra slik at jeg kom nogenlunde til "mekanikken" inni døra. Prøvde å trøkke ned alt av hendler som kom ut av låset, men til ingen nytte.

Er det noen her som har prøvd å bende opp ei dør eller ?. Ser for meg at jeg blir nødt til å gjøre det:(.

Noen tips?.

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studer en dør lås - finn ut hvordan den virker - etterpå bruker du denne kunskapen til å åpne døren ?

Mener å huske at din er 2 dørs ?

I så fall mener jeg også å huske at den tappen som døra henger i er skrudd inn i b stolpen - og har en mutter på baksiden.

Ta av side dekselet bak - prøv å få av mutteren av der ? ?

Bare noen tips som falt inn ...

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er da barnelås på døra??

kan du dra opp eller ned låseknappen?

viss du har fått av dørtrekket så kan du prøva ødlega låsen.

skal sjå litt på min i mårra. har nemlig dørtrekket av på passasjersida

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle replys! :).

Bilen er 3 dørs (som det så fint heter), jeg sier 2 dørs men jaja.

Jeg har somsagt tatt av dørtrekket fra innsida å klipt vekk en bit metall slik at jeg har ganske bra tilgang på selve låset. Problemet er at låset sitter jo på utsiden av døra holdt jeg på å si, jeg får jo ikke gjort noe med låset fra innsida. Har prøvd å trykt ned alle spakene som kommer ut fra låset, prøvd å jokle med låset, osv. osv. Låse funksjonen virker å funke fint både fra innsiden og utsiden. Er nok et eller annet som har detti løst inni låset som gjør slik at den haken som holder fast den tingen inni dørlåset, ikke slippes fri.

Huff jeg begynner å bli rådløs, vil jo ikke gå løs på bilen med brekkjern likom.

Kjørte forresten fars skoda inn i fjøsveggen i dag, skål for den. damndamn

Hva er det med Volkswagen og dørlåser?.

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

evt, hva er dt med VW og dørhåndtak ??

beklager litt offtopic:

har noen ett å selge meg ? bakdør, førerside (ja det er 5dørs)

on topic igjen....

kommer du ikke til festene til låsen fra innsiden av døra, for så å skru den av eller lign ?

Eyes don`t leave fingerprints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på låsen så har du en tapp som stikker ut.. Det er låsemekanismen.. På den sitter det tredd en plastikksak på som er forbundet med låsetappen øverst i døra.. den vippes opp når du drar opp låsetappen, og vippes ned når du trykker ned låsetappen.. Mulig det er den plastikk-saken som er sprekt og ikke drar med seg den tappen på selve låsekassa??

Legger ved en tegning her fra etka.. Nr 5 er den plastikksaken som er tredd på den tappen som stikker ut fra låskassa.. Nr 6 er tredd på den plastikksaken.. Skjønner sikkert åssen det fungerer når du ser tegninga.. :)

Åpnemekanismen er den litt nedenfor med kroken på..

Det er ikke mulig å få av låsekassa, eller den tappen som sitter i karosseriet uten å ha opp døra etter det jeg har erfart...

drls.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider