Blast_off Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 skal bygge noen små kasser til 6,5" mine og tenkte jeg skulle bruke glassfiber, tar turen til biltema imorgen. det jeg lurer på er hva jeg trenger? sånn at jeg ikke glemmer noe. Takker for alle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gundersenautoparts Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Dersom du sjekker kompositt forumet så finner du kjempegode bruksanvisninger der. Det er forresten billigere å kjøpe dette dersom du kjenner til et lokalt båtbyggeri eller plaststøperi... Lykke til! For Guds skyld, spy ut bilder og slikt etterhvert da! :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 det du MÅ ha er glassfiber, polyester, herder. det du i tillegg må ha om du skal ha et fint utseende er sparkel, pussepapir, eventuell lakk om du ønsker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 og en DEL gummihansker hvis du ikke har lyst på glassfiber avstøp av hendene dine. billig pensler til å smøre polyester med trenger du også og noen plast bøtter/glass eller lignende og ha polyester og herder i når du blander. husk at alt du får polyester og herder på blir stivt og nesten umulig å få bort. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 og en DEL gummihansker hvis du ikke har lyst på glassfiber avstøp av hendene dine. billig pensler til å smøre polyester med trenger du også og noen plast bøtter/glass eller lignende og ha polyester og herder i når du blander. husk at alt du får polyester og herder på blir stivt og nesten umulig å få bort. Ok når jeg begynner skal det da være polyeser med herder innerst mot metallet, og så lagvis utover? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Ett lite tips,kun en cola kork med herder på literen.Kanskje ikke så mye en gang.Fikk dette tipset av en urgammel båtbygger. Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Du vil også trenge aceton eller lynol for å sette pensler og rørepinne i mellom slagene. Bruk beholderen du blander i så får du rensa denne også ;) En annen ting er gassmaske som filtrerer bort de helle usunne dampene som avgis under prosessen. Ikke gøy å ende opp som dette -> :???: Sundströmmasker er saker. På herderflaska står det vel at 1%-2% herder skal tilsettes. 1% herder = 1cl pr liter, dvs 1ml pr dl og 1 dråpe tilsvarer ca 1ml. Men siden det begynner å bli kaldt i været så kan du trygt spandere på deg 3 - 4 dråper pr. dl, hehe ;) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Du vil også trenge aceton eller lynol for å sette pensler og rørepinne i mellom slagene. Bruk beholderen du blander i så får du rensa denne også ;)En annen ting er gassmaske som filtrerer bort de helle usunne dampene som avgis under prosessen. Ikke gøy å ende opp som dette -> :???: Sundströmmasker er saker. hehe skal ikke bruke så veldig mye er det nødvendig med en sånn dyr greie da? er denne fin? gassmaske Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 halve morroa med å bygge glassfiber er jo dampen :hammer innerst mot metalet? skal du støpe mot no eller skal du støpe fast noe? hvis du smører polyester og glassfiber på metallet så sitter det fast for å si det sånn.. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 halve morroa med å bygge glassfiber er jo dampen :hammer innerst mot metalet? skal du støpe mot no eller skal du støpe fast noe? hvis du smører polyester og glassfiber på metallet så sitter det fast for å si det sånn.. Skal tette igjen et for stort hull i en dør, så ja det er rett mot metall og da bør det nesten sitte fast, hehe så da sitter det altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 sitter som bare rakkern Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 hindrer den masken jeg viste til farlige gasser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 bare gjør helt rent først, ellers sitter det ikke noe serlig. testet selv, og det var lett å ta av, så gjør godt rent først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg