Per-Henrik Skrevet Oktober 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Jeg har satt i en B234 blokk i 244 til en kompis...Viss du lar de originale motorfestene på B234 blokka sitte på. det motorfestet på høyre sida (viss u står å ser nedi motorrommet) passer nesten rett over, må bare vi gummin, slipe bort den styre tappen.. det på venste lot jeg også sitte, men sveisa en brakket fra gummin rett over i traversen.... bare ett flattjern mener jeg det var. girkasse passer den gamle driten du har. fordeleren må du banke plass till, eller bruke en annen tenning uten fordeler da (som jeg selv gjør) forsikringen skal du ikke tenke på.... Hørs jo ikke så vansklig ut dette da. det letteste er kansje å banke plass til fordeleren.. mye jobb? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Hold deg til en turbomotor... jeg fikk min nyrenoverte b23et till 7000 svenske. Til og med nye stempler... Da har du 173 hester. Eller en nyere b230ft, er nok den beste motoren, men den koster en del mer. Den motoren med høyest orginaleffekt er b230et 85-88 med 182hester, men også den som tåler minst trim.. det billigste er nok om du finner en gammel b21et(155 hk orginal) og skrur opp turbotrykket litt+monterer en a kam(ikke så vass som k,litt bedre på gata), da har du en solid effektøkning, men de motorene er vel som før nevnt litt vanskelige å få tak i....? Husk at det er MYE billigere å trimme en turbomotor... Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FiveTen Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Hvis jeg kjøper en B230FT...og bare skrur opp turbo-trykket litt....hvor mye kan jeg få ut av den? Og KAN jeg sku opp trykket? Er det mer å gå på? Og evt. hvor mye større slitasje og drivstoff-forbruk vil det bli? Men nå er egentli (slik jeg ser det) dette med drivstoff-forbruk bare noe tull egentli å se på, for om du bruker 15000 kroner pluss MASSE tid på motoren...så kan du kjøre ganske mange mil for di 15000 kronene! Men om du UANSETT hadde tenkt å bytte motor så er det jo selvfølgelig et argument, men det er nok ingen her som skifter motor pga bensinutgiftene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg