remster Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 er nok bare en bagatell. har ikke bilde av motor rommet nå da? burde ikke være stort problem å få starta den Siter Prosjekt Rolfsburg -87 Golf Gti 16v *85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt. *84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 er nok bare en bagatell. har ikke bilde av motor rommet nå da? burde ikke være stort problem å få starta den Alt er lett på internet og irc... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cathrine Skrevet Oktober 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Ja, alt er lettere sagt en gjort.... Får så mange tips om hva det kan være, men det virker som om ingenting skal funke.... Huff, jaja..... Prøver hvertfall.... hehe, kan ta bilde i morgen! Cathrine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Kanskje motorblokka har dårlig jording, -En god måte å sjekke gnist på er å ta ut pluggen å holde den mot toppen på blokka, men det er vel det du har gjort. Var borti en BMW som hadde svak gnist, så den gikk å hosta, vi oppdaget at det ikke var jordlledning på blokka, så den fikk sikkert såvidt litt jording. Med ny jordledning gikk den å rakla som en gammal bmw skal. -prøv å snu rotoren 180 grader å se hva som skjer? er det ikke antydning til at bilen tenner? rart den ikke gir antydning til det når du bruker startgass hvertfall. ta av luftfilteret når du bruker startgassen. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cathrine Skrevet November 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Hei alle sammen! Da kan jeg erklære det at min orginale motor er død!! Bil står fortsatt i garasjen. Det var vannlekasjer, feil timing og 180grader feil på rotoren som utgjorde start vanskene. Da bilen ble startet nå, kom det en skrekkelig lyd som høres ut som metall mot metall. Vet ikke helt hvor lyden kommer fra, og hvorfor. Denne tråden er nå omdøpt til Cathrine's tapsprosjekt.... :) Jeg er litt usikker på om jeg skal kvitte meg med bilen, eller om jeg skal jakte på en ny motor, og heller spytte i litt ekstra cash for å få noe bra. Jeg håper at dere som leser dette, kan gi meg noe gode råd utifra realistiske synspunkt og ikke bare utifra entusiasme. Cathrine :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Uffda :( Nå er ikke jeg den som har lengst erfaring med Golf, men mitt inntrykk er ihvertfall at du kan få tak i en god motor for noen tusenlapper. Så mye som dere har snudd og sjekka på den motoren som sitter i nå, så burde det jo være en smal sak å bytte motor? :) Uansett, lykke til, fremtiden er ikke alltid så mørk som man forestiller seg . Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 tsss noen bøyde ventiler har no aldrig skadet en gammal golf . hiv av toppen og se ka det går i, er hvertfall lettere en og skifte motor. Regner med det e dette som har skjedd vist du har kjørt starteren med rotoren 180 grader feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Blir vel ikke bøyde ventiler med tenninga 180 grader feil. Ny motor får du lett tak i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 hehe tenkte på kammen seff:P men e vel en fordel og hive av toppen uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cathrine Skrevet November 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 hmmm. ett eller annet har det ihvertfall ikke veldig godt. Bilen høres ekstremt syk ut! Får prøve å se om den vil være med hjem, og ta av toppen for å kikke. Hvis ikke er jeg interessert i en ny motor. Seff i VELDIG bra stand denne gangen!! Cathrine hellothere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Jeg har har et 8V turbo(PG) prosjekt som skal utføres i vinter,så muligens jeg har en motor til overs...Den er lettere trimma med 276/280 graders kam,Audi 5E spjeld,styretrykksregulator og innsug tilpassa spjeldet... Motoren er i god stand og har gått 233 t km... Drar fra en 2er Golf 16V ;) Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 startmotoren hadde nok ikke klart å dra rundt motoren hvis oppsettet var så feil at stemplene gikk i ventilene..! eneste måten å klare det på er å sette reg reima feil på..! kan du gi en mere nøyaktig beskrivelse av skadene på motoren nå? sjekket du om du hadde kompresjon når du ikke fikk start? Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cathrine Skrevet November 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Reg reima var timet fullstendig feil, da det sitter et merke på dekselet under reima, som vi hadde fjernet. Når dette ble ordnet, rotoren ble vridd 180 grader, noen vannlekasjer tettet, nye tennplugger (som ikke var druknet) nye tennpluggkabler igjen og nytt fordelerlokk så startet den. Lekker litt olje fra toppen, og det er litt dårlig komp. på sylinder 3 og 4. Mulig at toppen er litt skjev, men spiller ingen rolle, for kammen mangler et feste. Vi lurte litt på om kanskje lyden kommer fra girkassa og svinghjulet. Har jo satt det sammen selv, vet jo aldri hva som kan skje med min "erfaring".... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cathrine Skrevet November 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 I dag skal jeg ut og se på ny motor. :thumb Var snakk om å få et frontcut for 6000 importert fra tyskland, men jeg har jo egentlig bare bruk for motoren. Litt kjipt å gi 6ooo for en motor fordi det er et frontcut, når jeg kan få bare motor med ledningsnett for 2500. Så nå blir det spennende å se. Bilen må avskiltes eller eu-godkjennes innen november er over, hvis ikke blir det avskiltingsbegjær. Jeg har avtale med meg selv om at når bilen begynner å gå nå, så skal det skje noen ting. Da skal morroa begynne! Har planer om å lakke, bytte interiør, kalesje og noen andre ting jeg kan skrive om etterhvert. Har ikke helt bestemt meg ennå. Kom gjerne med innspill! Cathrine :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 Hehe, sikkert flere av oss gutta som blir forelska av å lese denne tråden :P Men i allefall - Golf 1 motorer vokser jo på trær! Du kan jo ikke begynne å betale masse spenn for noe sånnt! Ville aaaaldri gitt mere enn 2 lapper for noe sånnt! Men nå har jeg også noen motorer stående - ikke til salgs - trenger back up FFS ;) Spess siden jeg henta en til GTi i dag for å kjøre med <3 I allefall - er ikke noe særlig vits i å se på km stand på en GTi motor er mitt inntrykk. Ene motoren jeg plukka ned i biter var gått 293.000 km, og hadde ingen nevneverdig slitasje. Nå trenger du ikke å få en som er gått SÅ langt da, men om motoren er gått 190-240.000 er ikke det noe problem. Kjøp et slipesett å bytt alt uansett! Bunnen i en GTi motor holder jo "evig" tid ... har faktisk aldri vært borti at noe annet enn ventiltetningene her ryki jeg ... så lenge reg reima har funka :P E d rart æ ælska GTi ? :D :D :D Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.