Gå til innhold

Cathrines cab prosjekt :)

Ranger emnet


cathrine

Anbefalte innlegg

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kanskje motorblokka har dårlig jording,

 

-En god måte å sjekke gnist på er å ta ut pluggen å holde den mot toppen på blokka, men det er vel det du har gjort.

 

Var borti en BMW som hadde svak gnist, så den gikk å hosta, vi oppdaget at det ikke var jordlledning på blokka, så den fikk sikkert såvidt litt jording. Med ny jordledning gikk den å rakla som en gammal bmw skal.

 

-prøv å snu rotoren 180 grader å se hva som skjer?

 

er det ikke antydning til at bilen tenner? rart den ikke gir antydning til det når du bruker startgass hvertfall. ta av luftfilteret når du bruker startgassen.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei alle sammen!

Da kan jeg erklære det at min orginale motor er død!! Bil står fortsatt i garasjen. Det var vannlekasjer, feil timing og 180grader feil på rotoren som utgjorde start vanskene. Da bilen ble startet nå, kom det en skrekkelig lyd som høres ut som metall mot metall. Vet ikke helt hvor lyden kommer fra, og hvorfor. Denne tråden er nå omdøpt til Cathrine's tapsprosjekt.... :)

Jeg er litt usikker på om jeg skal kvitte meg med bilen, eller om jeg skal jakte på en ny motor, og heller spytte i litt ekstra cash for å få noe bra. Jeg håper at dere som leser dette, kan gi meg noe gode råd utifra realistiske synspunkt og ikke bare utifra entusiasme.

Cathrine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda :(

 

Nå er ikke jeg den som har lengst erfaring med Golf, men mitt inntrykk er ihvertfall at du kan få tak i en god motor for noen tusenlapper.

 

Så mye som dere har snudd og sjekka på den motoren som sitter i nå, så burde det jo være en smal sak å bytte motor? :)

 

Uansett, lykke til, fremtiden er ikke alltid så mørk som man forestiller seg .

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har har et 8V turbo(PG) prosjekt som skal utføres i vinter,så muligens jeg har en motor til overs...Den er lettere trimma med 276/280 graders kam,Audi 5E spjeld,styretrykksregulator og innsug tilpassa spjeldet...

Motoren er i god stand og har gått 233 t km...

 

Drar fra en 2er Golf 16V ;)

1984 VW Golf 1 8VT prosjekt

1987 VW Golf 2 Syncro

1987 DODGE RAM 350LE

x 1996 Audi A4 20V

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

startmotoren hadde nok ikke klart å dra rundt motoren hvis oppsettet var så feil at stemplene gikk i ventilene..! eneste måten å klare det på er å sette reg reima feil på..! kan du gi en mere nøyaktig beskrivelse av skadene på motoren nå? sjekket du om du hadde kompresjon når du ikke fikk start?

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reg reima var timet fullstendig feil, da det sitter et merke på dekselet under reima, som vi hadde fjernet. Når dette ble ordnet, rotoren ble vridd 180 grader, noen vannlekasjer tettet, nye tennplugger (som ikke var druknet) nye tennpluggkabler igjen og nytt fordelerlokk så startet den. Lekker litt olje fra toppen, og det er litt dårlig komp. på sylinder 3 og 4. Mulig at toppen er litt skjev, men spiller ingen rolle, for kammen mangler et feste.

Vi lurte litt på om kanskje lyden kommer fra girkassa og svinghjulet. Har jo satt det sammen selv, vet jo aldri hva som kan skje med min "erfaring".... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag skal jeg ut og se på ny motor. :thumb Var snakk om å få et frontcut for 6000 importert fra tyskland, men jeg har jo egentlig bare bruk for motoren. Litt kjipt å gi 6ooo for en motor fordi det er et frontcut, når jeg kan få bare motor med ledningsnett for 2500. Så nå blir det spennende å se. Bilen må avskiltes eller eu-godkjennes innen november er over, hvis ikke blir det avskiltingsbegjær.

Jeg har avtale med meg selv om at når bilen begynner å gå nå, så skal det skje noen ting. Da skal morroa begynne! Har planer om å lakke, bytte interiør, kalesje og noen andre ting jeg kan skrive om etterhvert. Har ikke helt bestemt meg ennå. Kom gjerne med innspill!

Cathrine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sikkert flere av oss gutta som blir forelska av å lese denne tråden :P

Men i allefall - Golf 1 motorer vokser jo på trær! Du kan jo ikke begynne å betale masse spenn for noe sånnt! Ville aaaaldri gitt mere enn 2 lapper for noe sånnt! Men nå har jeg også noen motorer stående - ikke til salgs - trenger back up FFS ;) Spess siden jeg henta en til GTi i dag for å kjøre med <3

 

I allefall - er ikke noe særlig vits i å se på km stand på en GTi motor er mitt inntrykk.

Ene motoren jeg plukka ned i biter var gått 293.000 km, og hadde ingen nevneverdig slitasje. Nå trenger du ikke å få en som er gått SÅ langt da, men om motoren er gått

190-240.000 er ikke det noe problem. Kjøp et slipesett å bytt alt uansett! Bunnen i en

GTi motor holder jo "evig" tid ... har faktisk aldri vært borti at noe annet enn ventiltetningene her ryki jeg ... så lenge reg reima har funka :P

 

E d rart æ ælska GTi ? :D :D :D

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår