Gå til innhold

Hyundai Tiburon - noe galt med den?

Ranger emnet


GeeZuZz

Anbefalte innlegg

Ser at det eksisterer omtrent INGEN info om denne bilen på norske nettsteder. Er det noe spesielt galt med den? Drittbil? Ikke mulig å registrere den i norge?

 

Synes den ser stilig ut i forhold til prisen, dessuten er ikke det så ekstreme avgifter på den heller... (i forhold til andre kule biler - selvfølgelig er det ekstremt når avgiften er dobbelt så dyr som bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen heter Tiburon i Nord Amerika, Tuscani i Korea og Coupe i resten verden.

 

Er små forskjeller på specs for de ulike markedene, men det er klart at modellen med V6 motor er i klart flertall i USA og Canada.

 

Her hjemme er det først og fremst 1,6 liter det går en del av, men også 2 liter har noen kjøpere, som for eksempel jeg hellothere

 

I Korea heter bilen som sagt Tuscani, og her har de droppet Hyundai navnet først, slik at den fremstår som et eget bilmerke, a la Lexus, Accura, Infiniti osv.

 

Bidrar gjerne med mer info hvis du er interessert.

Du har to lykkelige øyeblikk med en gammel bruktbil - når du får den, og når du blir kvitt den igjen

 

'06 BMW 118d

'08 VW Passat Blue Motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ikke greid å lokalisere noen Hyundai klubb i Norge. Jeg har vendt meg mot Danmark for å se om det finnes noe der.

 

Uansett burde noen ta tak i dette her til lands - kanskje noe å tenke på for oss ?

Du har to lykkelige øyeblikk med en gammel bruktbil - når du får den, og når du blir kvitt den igjen

 

'06 BMW 118d

'08 VW Passat Blue Motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en plan langt bak i hodet om å få Hyundai Norge til å sende oversikt på Coupe eiere, slik at jeg kunne tatt kontakt vedr interessen for en klubb, treff og lignende.

 

Men som sagt - planen er langt bak i hodet..........

 

Nå er vi jo to som kunne være interessert da, og det er dobbelt så mange som når planen først dukket opp cheers

Du har to lykkelige øyeblikk med en gammel bruktbil - når du får den, og når du blir kvitt den igjen

 

'06 BMW 118d

'08 VW Passat Blue Motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Om dere starter en klubb, så kan jeg kanskje ordne litt eksponering i hyundai-bladet som går ut til alle hyundai-eiere i landet.

 

Coupe er en kul bil. Hadde en i 3 mnd (1997 mod) inntil jeg solgte den til fordel for (-nok en ) 323 GT-R. Hadde Coupe hatt 4wd og turbo, så hadde jeg hatt den enda.

 

Og en ting til, ved import sats på 2 literen. Det du betaler ekstra for 2,7 V6 lønner seg ikke i mine øyne. Får du med 6trinns kassen også, så er dette bra. Den kassen er den råeste kassen jeg har vært borti vad gjelder skiftefølelse.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår