s90r Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 ja dyrt er d, men skal du bare ha litt mer hester en orginalt, så er cosworthen grei, ny chip,dyser, øke ladetrykket og bensintrykket så er du ganske nærme 300hk. Til cosworth så er det billig opp til en viss grense, men over det så baller det seg på... Litt kjedelig å måtte overhale motoren for hver 100 tusen kilometer da. Det trenger man ikke med Volvo- motor... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 ja dyrt er d, men skal du bare ha litt mer hester en orginalt, så er cosworthen grei, ny chip,dyser, øke ladetrykket og bensintrykket så er du ganske nærme 300hk. Det er du vel med en nyere 230 og? kanskje litt større turbo... Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 s90r: Så san, så santt!!.. synes det er veldig viktig med holdbarhet, ikke bare ytelse.. det er det som T5:n blir satt opp til, tåler 800 til 900hk men drar bare ut 450hk :thumb (enda Devil) Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 E-K racing: Hør med VS ang. å sette inn sylinder kasett i 5ér motoren. Han er litt interessert i et sånt prosjekt. Venta bare på at noen ville ha det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 s90r: Okey.. Har snakket med og betong fylle blokka, men bytte sylinder veggene mener du? Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Freser ut alt inni blokka. Sylindre osv.... Setter inn en kasett som sylindrene er i. Kommer fra Sten Parner... Stod om det i Bilsport... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Synes det hadde vært tøfft jeg med cosworthmotor i 240! Bare morro at folk gjør ting uten om det vanlige! Har ikke regna nøyaktig på hva nye motoren har kostet meg (det tør jeg ikke), men har nok brukt hvertfall 80+k totalt på den,kasse og bensinsystem.. Og det er forholdshvis billg med tanke på at det er en 450+hk motor.. Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 For all del, bare putt nedi hva som helst. Bare det går noe jævelig!:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 s90r: Ah.. stemmer det, venter på mal fra Sten Parner.. så V.S gjør det altså.. da må jeg ta en prat med han om det :D Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Nevnte det sist jeg var hos han. Motoren blir bygd for selvkost. Men da bestemmer Vidar alt som blir gjort med motoren. Valg av turbo, stempler, råder osv... Var snakk om at motoren ble på 2,7 liter hvis jeg husker rett.. Tror det hadde vært gromt:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 EK: You go GIRL ;) det der hørtes gromt ut Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Her er noen priser på deler som begge alt. må ha: Turbo: T4E 60-1 12000,- Wastegate: Racegate 5000,- Grenrør: ca. 5000-8000,- Datasprut: Autronic 15000,- Dyser: 1000-1500,- pr. stk. Stempler + råder: ca. 3000,- pr hull. ++++++++++++++++++++++++ Dyrt? JA! å nei du, alt det der trenger man ikke i en cosworth motor for og få over 400hk!!! Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 å nei du, alt det der trenger man ikke i en cosworth motor for og få over 400hk!!! gå i ford-forumet å se hva de mener om at man setter en cossie volvo:P blir det like stor respons ifra deres side om hva du bør/ikke bør gjøre?? :wave Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 å nei du, alt det der trenger man ikke i en cosworth motor for og få over 400hk!!! Kan ikke du laste opp BREMSEPAPIRER fra de cossiemotorene som kompisene dine sier har 400+++hk? Jeg husker en gang jeg så i bilsport, at cossiefolkene sa hvor mye hk de trodde de hadde og så fikk de seg en smell alle sammen! (utenom en av dem, som ikke var så optimistisk). Det er noen kit som selges til cossie, som lover mye mer effekt, enn de gir. Men, for all del. Bedre med cossiemotor enn b19a. Det kommer an på hvor mye effekt du vil ha, om det vil lønne seg med volvo vs. cossie. jeg tviler forøvrig at du kan bare skru opp ladetrykket og fordoble effekten i cossiemotoren, uten å påkoste den en god del titusener. Men, overrask meg gjerne med bremsepapirer fra kompisene dine. ps. ikke referer til en eller annen side som for meg er helt ukjent. vil se bremsepapirer på en norsk bil, som er gatebil og ikke påkostet 200.000kr på motortrim. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Les her: http://www.norrismotorsport.co.uk/cosworthstages.html $$$ For 310hk, snakker du om: (steg3) * Chip * Ny turbo * Ny IC * Nye dyser * Nytt luftfilter * Nye tennplugger * SKIKKELIG eksosanlegg (3") * 3 bar map sensor For 350hk; (steg 3+) * alt det ovenfor * Forsterket topp-pakning (multilags stål, feks) Og om du skal ha de 500hk: As a basic guide a typical stage 5 setup would consist of a complete engine rebuild utilising 7.2:1 compression ratio using Cosworth pistons, a fully reworked cylinder head, featuring suitable cams, 2wd exhaust manifold and TBO4E Garret turbocharger. Coupled with a custom or RS500 intercooler, 8 injector setup and a car and transmission to cope, up to 500bhp is attainable. * Senke komp til 7.2:1 * Totalrenovering av motor * Renovering av topp, med passelige kam'er, 2wd eksosmanifoil, ny turbo, ny ic, 8 dyser og en girkasse som tåler effekten. Det billige, er å få den til å gå til 270hk, da trenger du bare en chip og et sportsfilter, samt en ny wastegate. samt nye tennplugger eller endre åpning på de du har. om du skal opp til 295hk, må du ha ny turbo, chip, ny ic. Men for all del, overrask meg gjerne med bremsepapirer fra kompisene dine sine biler! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.