Gå til innhold

Lovlig å kjøre uten lys med gammel bil

Ranger emnet


hansa

Anbefalte innlegg

Har også lest at det er står at det bare skal være lys foran i kjørelysinnstillingen...står ikke noe om at det skal være lys bak..Jeg kom kjørende stille og rolig med bare park og grøftelys(orginal innstilling fra fabrikk) uten lys bak...Snuten kom opp å prøvde å si at det ikke var lov,men bilen var jo eu godkjent med det,og dette ble extra sjekket..politiduden krangla med meg i 15 min før jeg endelig fikk han på min siden og han sa," det får gå for denne gang iogmed at den er eu godkjent"...Har fiksa så jeg har baklys nå,da kan jeg kjøre lengre med grøftelysa ;)

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da kun sammen med tåkelys.

 

 

Volvo 240 har kjøre lys og park i samme pære (park 5W kjørelys 21W) Volvo fikk det godkjent i 1985.

 

- 21W når tenningen er på eller bilen er startet

- 5W når bryter slås til Parklys eller nærlys, da lyser park sammen med hovedlyktene.

 

Jeg var på biltilsynet og spurte om disse lysen var godkjent som kjørelys.

 

Fikk da følgende svar : Lys som tennes automatisk når bilen starter er godkjent som kjørelys

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 240 har kjøre lys og park i samme pære (park 5W kjørelys 21W) Volvo fikk det godkjent i 1985.

 

- 21W når tenningen er på eller bilen er startet

- 5W når bryter slås til Parklys eller nærlys, da lyser park sammen med hovedlyktene.

 

Jeg var på biltilsynet og spurte om disse lysen var godkjent som kjørelys.

 

Fikk da følgende svar : Lys som tennes automatisk når bilen starter er godkjent som kjørelys

 

 

Jeg snakker om PARKLYS , ikke kombinert med kjørelys slik jeg vet det er på 240. Og ang. det han på BT sa til deg, selvfølgelig er kjørelys godkjent som kjørelys. Med mindre du har koblet neon til kjørelysbryteren :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår