Gå til innhold

Har jeg krav på ny felg??

Ranger emnet


BareET

Anbefalte innlegg

Var ute en tur å kjørte ista..og merket da at den ene felgen har begynt å flasse av midt på ene "staget". Felgene er kjøpt i april...lurer da på om jeg har krav på ny felg? noen som veit?

Takk på forhånd :)

Current soundsystem:

1xClarion DXZ928R

1xRockford Fosgate 851x

1xRockford Fosgate 1001bd

2xRockford Fosgate RFD-2210

2XRockford Fosgate FNX-2514

2xInfinity kappa 693.5I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur å kjørte ista..og merket da at den ene felgen har begynt å flasse av midt på ene "staget". Felgene er kjøpt i april...lurer da på om jeg har krav på ny felg? noen som veit?

Takk på forhånd :)

 

 

tviler på det da dekk/felg sjapper har no form for garanti halvt år etter, men du jan jo bare sandblåse dem og lakke på nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis flassinga skyldes steinsprut så har du ikke mye du skulle sagt.. Men hvis det er slik at lakken bare detter av uten videre så går det under kjøpsloven.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om felgsjappene har garanti eller ikke må de følge norsk kjøpslov som gir deg minst to års reklamasjonsrett på fabrikasjonsfeil. Feil du ikke er skyld i selv. Flassing vil jeg si går under dette, hvis ikke du har hatt noe voldsomme kjemikalier på dem.

 

 

Feil. Reklamasjonsretten er på 5 år. Denne bruker du om du mener varen burde holde inntil eller mer enn 5 år. Vannskade på mobil dekkes feks ikke av denne.

 

Garanti på feks felger/dekk er på ett år og gjelder fabrikasjonsfeil om ikke annet er nevnt. Slik jeg kan se det har du garantien på din side.

 

To års garantier gjelder elektronikk o.l. mobiler, komfyrer, TVer, radioer osv osv.

 

Dette kan du jo lese nærmere om på forbrukerportalen.no og forbrukerradet.no

 

Ønsker du å klage på gjenstanden kan du fylle ut det som står her og printe det ut: http://www.klageveileder.net/klage/index.php

 

Lovdata leverer alle lover elektronisk: Her er kjøpsloven -> http://lovdata.no/all/nl-19880513-027.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår