Gå til innhold

www.xelent.no noe bra eller bare dritten?

Ranger emnet


audifanatic

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes at xelent er veldig bra personlig ivertfall, har handlet alt av mitt anlegg der, og har ikke hatt noen problemer med det, har alltid fungert helt 100% :D

Men man får ikke akkurat et bra inntrykk av internettsidene dems, da den veil. prisen er syykt mye høyere enn faktisk utsalgspris...

Men nå handler jeg direkte fra hovedutsalget da, så kjenner jo han som driver Xelent, og er importør/hovedforhandler...

Men hva er det du er innterresert i, subber, forsterkere osv..?

Chuck Norris doesent sleep, he waits..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man får ikke akkurat et bra inntrykk av internettsidene dems, da den veil. prisen er syykt mye høyere enn faktisk utsalgspris...

Men nå handler jeg direkte fra hovedutsalget da, så kjenner jo han som driver Xelent, og er importør/hovedforhandler...

Men hva er det du er innterresert i, subber, forsterkere osv..?

Og dette med prisene får meg til å undre hva F han egentlig driver med...

Og det at du handler direkte fra importør skal ikke gjøre noe utslag i forhold til prisene hos en forhandler..

 

Det han selger er billig, men ikke bra, feilprosenten er relativt høy og han har hatt noen snodige kommentarer til garantisaker...

 

Dette er kinaprodukter på høyt plan, og det følger med lite spesifikasjoner på produktene..

 

Når det angår solid audio som han også selger så er dette helt greit, du får hva du betaler for...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette med prisene får meg til å undre hva F han egentlig driver med...

Og det at du handler direkte fra importør skal ikke gjøre noe utslag i forhold til prisene hos en forhandler..

 

Det han selger er billig, men ikke bra, feilprosenten er relativt høy og han har hatt noen snodige kommentarer til garantisaker...

 

Dette er kinaprodukter på høyt plan, og det følger med lite spesifikasjoner på produktene..

 

Når det angår solid audio som han også selger så er dette helt greit, du får hva du betaler for...

jeg har hatt xelent elementer en gang,aldri mer,de tok jo faen meg kvelden etter en uke.

http://www.xelent.no/?site=basser/basser10

jeg hadde 2 stk av den nederste,brukte en rf 20001 bd monoblokk på de.

tror jeg ville ha funnet et annet merke ja.

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen kamerater med Xelent-saker, blant annet de 10" som han over meg sa røyk etter ei uke. De speller som bare juling med kasse som er laget perfekt til elementet.

 

Xelent er kanskje ikke noe top-range produkt men det fungerer meget bra til den prisen der.

Joda, men til den prisen finnes det faktisk andre annerkjente produkter som er bedre...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoundMagnus som Komplett selger, fant jeg ut at (etter et kjapt søk på google) er kinaprodukt. Denne ligner da fryktelig på Xelent TX1200?. Har en kompis som kjøpte den største Soundmagnus-monoblokka, og han er veldig positivt overrasket (etter å ha fått litt rabatt :op) I mine øyne er hvertfall de fleste Xelent-forsterkere kraftig overpriset :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoundMagnus som Komplett selger, fant jeg ut at (etter et kjapt søk på google) er kinaprodukt. Denne ligner da fryktelig på Xelent TX1200?. Har en kompis som kjøpte den største Soundmagnus-monoblokka, og han er veldig positivt overrasket (etter å ha fått litt rabatt :op) I mine øyne er hvertfall de fleste Xelent-forsterkere kraftig overpriset :rolleyes:

Er den samme det ja, hehe og han på Xelent (tryland tekniske) har også hevdet å være med å utvikle disse produktene. Veeeeel, jeg er ikke overbevist enda.

 

Problemet med subbene er: de brenner fort om man spiller høyt og kvaliteten fra element til element varierer mye, og får man med spesifikasjoner slik at man kan bygge riktige kasser osv? Jeg har i såfall ikke sett det hos noen av de jeg kjenner som har prøvd Xelent.

 

Forsterkerene, og da sikter jeg hovedsaklig til TX1200'en, to kamerater av meg har/hadde denne forsterkeren, den ene brant opp uten forvarsel, og det var på moderat volum, altså langt fra høyt.. (Resultatet var at han ordnet seg en RF forsterker istedet)

 

Mitt førsteinntrykk av produktene er dårlig, og det er også min videre erfaring.

For den vanlige mann i gata så legger man sikkert ikke merke til forskjellen i lyden fra dette og f.eks sony xplod, men nå bruker ikke de store gutta så mye sony xplod heller :dj

 

Smaken er som baken, delt i to og full av dritt, så det er jo opp til alle og enhver å bestemme seg for hva man vil bruke, men om man har lite penger så er det nødvendigvis ikke så lurt å handle billig, er jo dyrt å måtte kjøpe en forsterker flere ganger...

 

Er du ny innen bilstereo kan det kanskje være greit å satse på annerkjente produkter med solide leverandører i Norge...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ni, den siden så shabby ut,

masse skrive feil, liite teknisk informasjon.

Når jeg er ute å surfer på nettet og det ikke står NOEN ting om hva elementene \ høytaelrene \ forsterkerene klarer,

så gir jeg opp, siden var forresten ikke særlig pen heller.

 

Skrive feil :

 

Kvasibalansert.1mtr

Kvasibalansert ? den var ny

 

Diverse » Batteri & Kondis.

En seriøs forhandler skriver ikke som en fjortis!!

 

Og hvorfor selger han de samme produktene igjennom to web butikker?

 

Xelent

og

tryland-tekniske

 

og den sist nevnte siden er ikke noe bedre gramatisk.

 

Overskrift som heter

Basser

 

Her er en av de høytalerene jeg ble irritert over å lese på, hvor er all infoen?

Xelent SPW 10"

 

Høytaler med aktiv 10" bass i siden,

med 60w RMS forsteker innebygget med ringkjernetrafo i hver høytaler . Lettdrevet dobbel 6,5" passiv topp 8ohm gjør at den ikke krever store forsterkeren.

Sort pianolakk på fronten og sokkel.

 

 

 

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoundMagnus som Komplett selger, fant jeg ut at (etter et kjapt søk på google) er kinaprodukt. Denne ligner da fryktelig på Xelent TX1200?. Har en kompis som kjøpte den største Soundmagnus-monoblokka, og han er veldig positivt overrasket (etter å ha fått litt rabatt :op) I mine øyne er hvertfall de fleste Xelent-forsterkere kraftig overpriset :rolleyes:

 

Soundmagus er fabrikkmerket til samme fabrikken som produserer xelent tx1200...innmaten er akkurat den samme, den eneste forskjellen er navnet og prisen som er 6000 kr mer.....hos xelent...

Har selv 2 soundmagus monoblokker og de er MEGET bra til den prisen, men de er faen ikke verd 8000....kjøp heller 4 stk hos komplett...hehe. Men må si at soundmagus er en meget solid forsterker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette med prisene får meg til å undre hva F han egentlig driver med...

Og det at du handler direkte fra importør skal ikke gjøre noe utslag i forhold til prisene hos en forhandler..

 

Nå har vel ikke jeg sagt at det har noe med prisene å si vel, får akkurat samme priser som alle andre, men det vet vel du best.... lol

 

Måtte jo regne med at det kom noen negative innspill, det gjør d jo hver gang noen forhandlere som forhandle overprisete "kvalitets produkter" føler seg truet av ett relativt ukjent merke.

 

Og den derre feilprosenten skulle jeg ha likt å se bevis for, har mange kamerater som har Xelent, og ingen av de har hatt noen problemer med produktene sine, og de har blitt spillt både hardt og leeenge.

Han ene kameraten min hadde f.eks fullt rf system, dette byttet han ut når han hørte en bil med fullt Xelent annlegg. Han hadde brukt nærmere 40 k på dette annlegget, men han ble bedre fornøyd med ett xelent annlegg til ca 25k.

 

Og grunnen til at det er to sider er at den ene siden xelent.no skal være en informasjonsside om produktene, mens tryland-tekniske er ganske enkelt hjemmesiden til Asle, hvor han har andre ting enn bare bilstereo, blant annet atv og cross karter.

Men skal si meg enig i at sidene ikke akkurat er best sånn språklig sett.

Chuck Norris doesent sleep, he waits..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvasibalansert ? den var ny
Kjent fra hjemme-hifien ihvertfall.. der brukes det på kabler som ikke har separat minus og jord, slik ekte balanserte kabler har, men hvor man bruker en balansert kabel, altså med en pluss-leder, en minus-leder og en egen skjerm/leder for jording.

 

Med vanlige RCA/phono-kontakter er minus og jord samme kontakten/lederen, så det man gjør med en kvasibalansert kabel, er å lodde sammen skjerm og minuskabel i den ene phonopluggen (avsenderen, den fra CD-spiller/tuner/MD osv), slik at minus-signalet går i både skjerm og den ene innerlederen. I den andre enden av kabelen, (mottageren, den til forsterkeren/pre-amp osv), kuttes skjermen så nære kontakten som mulig, men den skal IKKE forbindes med minus-lederen. Pluss-lederen går som vanlig mellom kontaktene. Dermed får du en retningsbestemt kvasibalansert kabel. Skal visst bedre motstand mot støy og interferens.

 

Men om det er faktisk dette han selger, eller om det er noe som er funnet på selv angående en ekstra skjermet kabel, det vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår