Bjørn Morten Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Heisan, nytt medlem logger inn. Nettopp kjøpt en Mercedes CE 300 -89. Har et problem etter start på mellomvarm motor. Den hakker på tomgang og drar ekstremt dårlig fra stille start til den kommer opp i litt fart. På tomgang viser Economy-måleren nesten på rødt. Problemet forsvinner etter et par minutter, men er veldig irriterende. Er dette en vanlig feil på E-klasse innsprøytning 6-syl.? Eller er det noe som kan forekomme på alle lignende motorer? Noen som har en idé? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Drukner i bensin ville nok jeg si, noe feil med luftmendge-måleren? Kanskje en choke som har hengt seg opp? Er ikke godt og si, vet ikke så mye om denne motoren, men her har du noen råd :) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 spør heller på http://www.mbentusiastklubb.com eller http://www.mercefreaken.com Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Morten Skrevet September 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 spør heller på http://www.mbentusiastklubb.comeller http://www.mercefreaken.com Okey, takker begge. Får spørre ekspertene (?) i mbforumer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Kan høres ut som en defekt motor temp sensor. eller dårlig kontakt til en slik en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 falsk luft kan det også være, lekasje kanskje?? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Morten Skrevet September 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 falsk luft kan det også være, lekasje kanskje?? Kanskje, og kanskje en defekt sensor eller noe. Mye rart på slike motorer som ikke var påtenkt i de gode (?), gamle forgasserdager. Et lite PS. En mekaniker justerte noe han kalte grunninnstillinger for å få CO2 under grensa. Da var det såvidt den hakka og gikk, så han måtte justere tilbake en del. Kan det være noe her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet September 24, 2005 Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 Tror du bør rense gasspjeldet ditt, og bytte motortemp sensor. Min 500 sec hadde akkurat samme problemet og jeg gjorde dette og problemene ble borte. Hadde også problem med for høyt co2 Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Morten Skrevet September 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 Tror du bør rense gasspjeldet ditt, og bytte motortemp sensor. Min 500 sec hadde akkurat samme problemet og jeg gjorde dette og problemene ble borte. Hadde også problem med for høyt co2 OK. Kan gasspjeldet renses med noe spray eller må ting plukkes i stykker? Er motortemp sensor noe en kan/ bør bytte selv? Er sånn halvskolert på mekking, men hatt lite med i-motorer å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.