JChE Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Ja lurte fryktelig da jeg hørte at disse bilene har girkassa bak... hvordan er dette løst? hvor sitter clutchen? Hva er vitsen egentlig? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Vitsen er nok bedre vektfordeling og bedre plass i kupeen... Corvette har også denne løsningen, + Porsche 944 om ikke jeg er helt på bærtur! Hvordan det er løst teknisk sett på Volvoen har jeg ikke peiling på desverre... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Clutchen sitter i et eget hus skrudd fast i blokka på motoren. Fra huset går en tunell som akslingen går gjennom. Akslingen går så til girkassen som befinner seg bak i bilen. Forøverig er dette et helt lukke system og jeg synes det er ganske genialt ;) Vektfordelingen suger likevell da, spinne på flat mark som ingenting. En artig detalj er at akslingen som går i tunellen er ca 2cm i diameter, utrolig hva den holder......... Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 En artig detalj er at akslingen som går i tunellen er ca 2cm i diameter, utrolig hva den holder......... Blir ikke så mye moment på den akselen som en vanlig mellomaksel siden momentet fra motoren ikke har blitt ganget opp igjennom en girkasse først. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Blir ikke så mye moment på den akselen som en vanlig mellomaksel siden momentet fra motoren ikke har blitt ganget opp igjennom en girkasse først. Likevell så er det utrolig synes jeg da, tenker bare på alle de gangene jeg revet løs i en burnout med den tynne akselen. Volvo motorer er ikke akkurat momentløse ;) Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Likevell så er det utrolig synes jeg da, tenker bare på alle de gangene jeg revet løs i en burnout med den tynne akselen. Volvo motorer er ikke akkurat momentløse ;) Hehe, er sant det. Husker jeg var litt nærvøs for at den tynne akselen som gikk rundt med 6500rpm rett ved meg skulle ryke når jeg herja med 360'en min. :drive2 Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Hehe, er sant det. Husker jeg var litt nærvøs for at den tynne akselen som gikk rundt med 6500rpm rett ved meg skulle ryke når jeg herja med 360'en min. :drive2 Savner lyden av kjølevifta som blåste så fælt når jeg trøkte gassen i bånn. Hørtes ut som et lite propellfly...... mimre, mimre........ Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Møkkabil på vinterføre! Hadde en som satte seg fast på flatmark (helt slett parkeringsplass med is og litt vann oppå) hadde bil med nye piggdekk. Kjørte pent inn på plassen, stoppet pent, skulle kjøre igang igjen, men da måtte jeg ha hjelp til å komme igang! Har mange eksempler på dårlig fremkommelighet med disse bilene! Helt ålreit bil (etter 86) sålenge det er noenlunde tørr asfalt Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Stikkordet tror jeg er tørr asfalt ;) Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Vektfordelingen suger likevell da, spinne på flat mark som ingenting. Suger? Har hørt at det er ca 50/50 på de. Bedre blir det nesten ikke. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Suger? Har hørt at det er ca 50/50 på de. Bedre blir det nesten ikke. Er ikke mulig at det er 50/50 på de. Bakpå er de fjærlette i forhold til framenden. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigheri Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Var ialllefall artig på vinterføre synes jeg, genialt å drifte gjennom svingene ibyen! skulle bare hatt mere pulver.... Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Skulle ha puttet nedi en 2.3 liter 16v turbo motor kanskje. Driftebil delux Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 ok, det var vel ca sånn jeg tenkte det var... snodig løsning da... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet September 24, 2005 Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 Vektfordelingen på 340/360 er egentlig ganske bra, men de har stiv bakaksel (men løse stikkaksler ut fra girkasse) samt det håpløst gammeldagse torsjonsfjæringssystemet! Kombinert gir dette elendig veigrep på alt annet enn tørt føre! Det er mitt inntrykk Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg