Gå til innhold

Vinterbil

Ranger emnet


VeilSide

Anbefalte innlegg

Hva legger dere til vekt når dere ser etter vinterbil.

 

Har selv "starta jakta" etter noe å ralle rundt i nå som vinteren snart er utfor døra. RWD samt manuell er det jeg ser etter siden det gir mest lekemuligheter. FWD må vel være rimelig kjedelig på glatta? 4WD gir mest fart og en annen lek en RWD?

 

Hadde en Opel Omega A sist vinter og selv om den var rævstygg så lurer jeg på om jeg skal ha en slik i år også. Tålte faktisk endel juling. Motoren holdt mye bank og det var clutchen som takka for seg først (og så det den spiker).

 

Forslag til vinterbil i år?

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En Volvo skulle vel gå greit å skaffe!

 

Selv skaffa jeg meg en Toyota Hilux -81 som vinterbil her en dagen :-P

Toyo1.jpg

 

Fikk den ganske billigt også....

 

 

så du har kjøpt den en vinterbil ja....

 

og hva vil du da kalle det lille blå leketøyet ditt? blir vel ikke mer ultimat vinterbil enn det.....??

På utkikk etter turbobil.

 

x83 Wolfsburg Einzer GTI.

x85 E30 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på min 2. Mazda 929 nå og er meget fornøyd.

 

DSCF0010.sized.jpg

 

Denne hadde jeg i fjor og var veldig fornøyd med, litt småting må man jo regne med. Kjølevifta tok kvelden, mellomakslingen måtte byttes og dynamoen begynnte å skrante. Ellers var den topp. Kan legge til at den blei kjørt meget hardt og sidelengs så det er nesten rart det ikke var noe mer feil med den.

 

Dette er den jeg har i år:

 

DSCF0001.jpg

 

Bilen har gått 406000 km og går som en klokke etter litt oljeskift, nye plugger og filtre. Eneste problemene jeg har hatt med den til nå er gjennomrusta drivstoffrør og kjølevifta som ikke går som den skal.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg pent og pyntelig tar tilbake det jeg sa over :op

 

Har visst lenge at tanta mi skal selge bilen sin. Men har aldri tenkt over det. Mazda 929 H/B 1985mod som det stod i vognkortet. Det er altså en Hardtop Coupe eller hva nå enn folk sier. Vippelykter, 2 liter, bakhjulsdrevet osv osv. Så var jo jeg så heldig å få kjøpe denna bilen nå. Skal bort å hente den i morgen. Skaffa jeg meg ihvertfall en vinterbil jeg også :op

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står vel en lik det som du skal hente i morgen i Akershus? Synes jeg så en på Autodb...

 

Kom iallefall med tilbakemeldinger om hvordan den er å kjøre. Gassrespons, kjøreglede, hvordan bilen er å håndtere osv.

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt......hvorfor kan dere ikke ha bilen dere kjører nå som vinterbil? Ser dere har -82 og -90 mod. osv :)

 

det satt jeg og lurte på også. Kom fram til at det nok trolig er feilhjulstrekk med i bildet ofte :driving

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår