Gå til innhold

Lofot-golfen

Ranger emnet


Stingah

Anbefalte innlegg

  • 4 months later...
  • Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Måtte benytte været til å ta ett par bilder..

 

IMG_2090.jpg

IMG_2091.jpg

 

Driver for tiden å bygger ny hattehylle, men har ikke fått trekk enda. Enda en fordel med å bo på en knøtt-liten plass langt utti havet.. ;) Får trekk til den den 25. mai..

Forsterkeren er og blitt lakkert. Får en helt lik en i posten om et par dager, så den blir lakkert med en gang den og.

 

IMG_2098.jpg

IMG_2097.jpg

IMG_2108.jpg

 

Om noen uker nå så blir bilen levert inn til lakkering. Skal da lakkeres helt ned. Fangerne skal og lakkeres på nytt da de har div. skader.

 

Får og lakkert en liten kamei-spoiler som har ligget her i ett års tid nå.. :)

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Får vel åpne en tråd om golf-prosjektet mitt her. Her er i allefall utgangspunktet som jeg henta i nord-trøndelag i april. En Golf IV 1998 mod. 1.9 TDI 90hk. Gått 95 000. Pris: 120 000.

 

Golf%20iv%20001.jpg

 

Det gikk ikke lang tid før det ble kjøpt inn øyelokk samt noen bokser spraylakk fra autospar.no

 

Golfen%20-%20%d8yelokk%20002.jpg

 

Neste på lista var nye baklykter. Måtte få disse bytta før vintern slo inn siden jeg hadde en brist i høyre baklykt som mest sansynlig ville sprekke helt opp når det kom fukt + frost

 

golf%2021.09.05%20004.jpg

 

Emblemfri grill var noe jeg og mente var et "must"

 

golf%2021.09.05%20008.jpg

(Denne skal mest sansynlig lakkeres i bilens farge. Skal i allefall lakkere de plast-brikkene som skal være i hakkene etter emblemet i panser og frontfanger)

 

Har og lakkert listene rundt hele bilen, som dere ser er ikke frontlista satt på enda. Skal gjøre dette så snart jeg får en dose lakk til :) Gikk såklart fri rett før jeg var ferdig.

 

Det som videre skal gjøres:

-Sette inn krystall-klare blinklys

-Kjøpe felger (naturligvis). Momo 17 eller 18"

-Lakkere et par plastdetaljer til, slik som håndtak og den sorte plasten som er under speila

-Få en liten diskret spoiler bak

-Kjøre til tyskland å kjøpe komplett styling-kit. Neste sommer

-Muligens senke litt

-Sette inn "angel-eyes"

 

Prosjektet mitt blir nok mye likt hamar-golfen vil jeg tro. Bortsett fra de ekstreme interiør-forandringene.

 

Innvendig så er det ikke mye. Har satt inn totalt 12 lysdioder (røde) over fotplassene på fører og passasjer-siden. Pen effekt når det er mørkt.

 

Har og satt inn pc i bilen. Dette fungerer i og for seg greit, men spørs om jeg gidder ha den mere der. Blir fint lite brukt, blir vel bare brifing :)

 

Golf%20iv%20-ferdig%20dash%20008.jpg

 

Setter pris på tilbakemeldinger og konstruktiv kritikk :)

 

 

Hei stingah!

hvor kjøpte du de øyelokka og den grillen?

følger det med sånne plast-brikker som skal være i hakkene etter emblemet i panser og frontfanger???

GOLF IV 1.6 HIGHLINE 1999 MOD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var endelig LED-lyktene på plass. Ble jo som forventet, svinbra :peace:

LED%20010.jpg

 

Var i dag å hørte på pris osv. på cleaning av front og bakfanger. Samt å omlakkere takspoileren. (lakken har sprukket noe). Dette ville beløpe seg til 2000 for lakkeringa. Da hvis jeg gjør selve cleane-jobben selv, noe som jeg bare ser fram til :D

 

Neste på lista nå er å montere Hella tåkelykter som jeg antar at jeg har i postkassa om et par dager. Og så er det montering av fjernstyring til sentrallåsen.

 

hey igjen!

hvor kjøpte du de baklyktene?

har tenkt til å spandere et par i sorte på min 99m0d golf :)

GOLF IV 1.6 HIGHLINE 1999 MOD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey igjen!

hvor kjøpte du de baklyktene?

har tenkt til å spandere et par i sorte på min 99m0d golf :)

Hei

Øyelokka, grillen og baklyktene er noe jeg selv har importert fra Tyskland.

 

Og ja, det følger med slike braketter til fanger og panser. Er selvfølgelig å anbefale å sveise, men langt dyrere :D

 

Mvh

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det mye pes å montere de tåkelysene?

Bruker du org bryter til de?

Hei

Nja, var litt styr, gikk noen timer til det. Problemet på GTI og TDI er at man må skjære bort litt av den plastikken som leder luft inn til intercooleren. Og så er selve prosessen i seg selv noe tidkrevende.

 

Akkurat nå bruker jeg egen bryter til tåkelyktene, men får orginal om ikke lenge :) Er smal sak å koble det opp..

 

Mvh

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Hva er forandret ?

 

Jeg ser i allefall ikke noen dørhåndtak, gjør du ? hehe :)

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår