Gå til innhold

Mazda 626 88 Har problemer med hydraulisk clutch.

Ranger emnet


Bjarte86

Anbefalte innlegg

Jeg har en Mazda 626 88modell 2.0 For noen dager siden gikk clutchen helt i bunn og d va ikke noe trykk i den. Lurer på om noen kan hjelpe meg eller vet om noen Gjør det selv forklaring på nettet? Er ganske grønn når d gjelder å skru på bil.

 

Mitt første spørsmål! Har du vaier eller hydraulisk clutch på bilen din? Ble levert med begge deler på GD'n.

Er det vaier, er saken grei, da denne garantert har røket. Enkelt å bytte!

Dersom du har hydraulisk clutch, bør du først sjekke om det er olje på tanken. Dersom tanken er tom, er det en lekkasje, så da er det bare å starte feilsøkingen..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første spørsmål! Har du vaier eller hydraulisk clutch på bilen din? Ble levert med begge deler på GD'n.

Er det vaier, er saken grei, da denne garantert har røket. Enkelt å bytte!

Dersom du har hydraulisk clutch, bør du først sjekke om det er olje på tanken. Dersom tanken er tom, er det en lekkasje, så da er det bare å starte feilsøkingen..........

 

 

Eg har hydraulisk, hadde eg hatt vaier hadde eg ikke hatt noe problem. men problemet mitt e at eg er ikke 100%sikker på kas beholder som e oljen til den! Derfor eg lurer på om noen har en gjør det selv forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har hydraulisk, hadde eg hatt vaier hadde eg ikke hatt noe problem. men problemet mitt e at eg er ikke 100%sikker på kas beholder som e oljen til den! Derfor eg lurer på om noen har en gjør det selv forklaring.

 

Har ingen gode bilder av motorrommet liggende, men beholderen sitter på samme side som bremsekraftforsterkeren. Beholderen til clutchen er noe mindre, og sitter nærmere skjerm. Tappeskruen på denne tanken sitter i forkant av motor, høyre side (sett forfra). Mellom radiator og girboks. Se etter om det er væske i beholder, er det væske, har stempelet som skal drive væsken blitt utett. Tipper du kan få tak i ny hos "høggarn" Er beholderen tom, er det lekkasje! Da må du fylle opp, og se om det fysisk kommer væske i skjøter etc. Lønner seg å få en til å trykke på clutch, slik at du selv kan titte etter lekkasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Hei. Har samme probleme på min 1988 Mazda 626 GXL. Får ikke engang fløtta bilen no pga av at clutch tydelivis e heilt hengt på. Ble bare værre og værre sist bilen va på veien. Clutch hang mer og mer på og no går han verken fram eller bak. E bremseveske på beholderen og alt. Nån som har forslag te ka æ kan gjøre? Æ trur æ må skifte heile skiten. Nytt clutch kit. Har funne ett på nett te 800kr. Va billig nok det. Nån som har en kjapp leksjon om korsn å skifte den enklest mulig? :)

Rolling Audi A4 B5 1995 1.8L !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er somregel slavesylinderen som ryker. Denne sitter på girkassen og betjener clutcharmen. Kan overhales med nytt pakningssett og evt honing.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår