Gå til innhold

Ferrari

Ranger emnet


kian

Anbefalte innlegg

Tragisk at Barrihello fikk stallordre om å slippe forbi Schumacher.

 

Barrichello som hadde kjørt best i hele helgen fortjente å vinne dette løpet. M. Schumacher leder jo så jævlig sammenlagt uansett.

 

En tragisk dag for Formel 1, og ikke minst Ferrari.

 

- The mighty Kian!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de skal fjærne ting som traction control, gjøre motor regler friere, og kanskje sette hk grense så alle får være med å leke.

 

F1 var vel mye fetere på slutten av 80tallet med turbo motorer og sånn. 1.5liter turbo motorer på oppmot 1000hk og ikke så mye elektronisk ditt og datt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag døde de siste illusjonene om at Formel 1 faktisk er en sport.

 

Nå er det bare en "vanlig business" og pengegalopp igjen. I dag kom siste dråpen og Fellali teamet kan stappe hodet opp der sola ikke skinner, spør du meg ! :(

 

Nei, takke seg til STCC og nå også NTCC, Rally og andre lignende gleder. Formel 1 er som de selv kaller det : et sirkus!

 

Ryk o reis!

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... at folk synes denne seieren til Schumi har en sur ettersmak, det har den selvfølgelig for meg også. Det blir for dumt, i tillegg til at det sikkert ikke er nødvendig da Ferrari kommer til å vinne alt allikevel. Denne seieren trengte ikke Schumi.

 

Jeg er dog ikke sikker på at andre team ikke ville gjort det samme hvis det hadde vært siste løp og det hadde vært de poengene som hadde vært utslagsgivende for hvem som hadde vunnet sammenlagt. Jeg tror MacLaren og William hadde gjort akkurat det samme.

 

Barrichello har lenge vært min favoritt i Ferrari teamet, og er det fortsatt. Men jeg synes Schumi får ufortjent mye pepper. Han har tidligere kanskje ikke vist seg som den mest sympatiske føreren, men synes han har bedret seg betrakelig de to siste sesongene. Og det kan uansett ikke ta fra han at han er kanskje tidenes beste Formel 1 fører.

 

En kommentar til reglene i F1:

Reglene er hver sesong justert av sikkerhetsmessige årsaker. Likevel ser vi at teamene setter nye banerekorder hver sesong. Synes det er merkelig at boXer vil ha friere motorregler, og samtidig begrense antall hk. Da vil jo alle ha lik antall hk. Hvis du synes det er morsommere, kan du heller se på Formel 3000 eller Formel Ford. 1000 hk og ingen traction control ville høyst sannsynlig gitt mange flere alvorligere ulykker.

 

 

Og hadde Formel 1 kommet til Norge.... selvfølgelig hadde jeg vært tilskuer. Jeg er da ikke dum!!!!!

Veloce

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formel 1 er og blir den beste sporten... Desverre så har Ferrari alt for mye å si. Bare se på ntall ganger de har fått medhold i klager vor de har gjort noe feil. F.eks. Da David Coulthard bled disket grunnet for lav frontspoiler etter løpet i Brasil (2000 sesongen) Løpet etter bled ferrari disket for å ha for store side spoilere. David hadde 7 mm for lav spoiler i framkant.(etter ett løp kan man ha 5mm for lav spoiler) Men Ferrari hadde 2 Cm for store spoilere. Begge sakene bled det levert inn protest på til FIA, men kun ferrari fikk beholde poengene sine.. :mad:

 

 

Når det gjelder Schumi.. Så likte jeg han veldig godt når han kom inn i sporten. Var og fikk signaturen hans på en tysk bilmesse i 92. Og fortalte alle jeg kjente at denne mannen kom til å bli et av de største talentene Formel 1 har sett... Alle lo av meg.. men under sesongen 94 skiftet jeg mening.. Da fikk endelig en annen fører jeg har satt høyt vist seg fram (Damond Hill). Han hadde fortjent å vinne både i 94 og 95.. Alle vet vell hva som skjedde... En Tysker kjørte ned en britte 2 år på rad.

 

I 97 sesongen fikk heldigvis Schumi som fortjent. Etter å ha prøvd å kjøre ned Villeneuve bled han dissket og mistet alle poengene i sesongen.. :D .

 

Om FIA bestemmer seg for det som er riktig Denne tolkingen: "Om etter kommisjonens mening en deltaker ikke operer på en måte som er kompatibel med standarden i mesterskapet eller på noen måte bringer mesterskapet i vanry, kan FIA eksludere en slik deltaker fra mesterskapet." Kan pipen få en annen lyd.

Følgene har kommet fra en pressemelding i dag : "Etter en episode på den siste runden av 2002 Østerrike Grand Prix og episoder under den påfølgende seiersseremonien, har FIA innkalt Scuderia Ferrari Marlboro og førerne Michael Schumacher og Rubens Barrichello til å møte foran World Motor Sports Council"

La oss håpe de ikke får kjøpt seg ut........

"Real cars are designed to carry only two people - anything else is just a bus"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår