Gå til innhold

Veloce

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Norway

Veloce's Achievements

  1. Veloce

    Ferrari

    ... at folk synes denne seieren til Schumi har en sur ettersmak, det har den selvfølgelig for meg også. Det blir for dumt, i tillegg til at det sikkert ikke er nødvendig da Ferrari kommer til å vinne alt allikevel. Denne seieren trengte ikke Schumi. Jeg er dog ikke sikker på at andre team ikke ville gjort det samme hvis det hadde vært siste løp og det hadde vært de poengene som hadde vært utslagsgivende for hvem som hadde vunnet sammenlagt. Jeg tror MacLaren og William hadde gjort akkurat det samme. Barrichello har lenge vært min favoritt i Ferrari teamet, og er det fortsatt. Men jeg synes Schumi får ufortjent mye pepper. Han har tidligere kanskje ikke vist seg som den mest sympatiske føreren, men synes han har bedret seg betrakelig de to siste sesongene. Og det kan uansett ikke ta fra han at han er kanskje tidenes beste Formel 1 fører. En kommentar til reglene i F1: Reglene er hver sesong justert av sikkerhetsmessige årsaker. Likevel ser vi at teamene setter nye banerekorder hver sesong. Synes det er merkelig at boXer vil ha friere motorregler, og samtidig begrense antall hk. Da vil jo alle ha lik antall hk. Hvis du synes det er morsommere, kan du heller se på Formel 3000 eller Formel Ford. 1000 hk og ingen traction control ville høyst sannsynlig gitt mange flere alvorligere ulykker. Og hadde Formel 1 kommet til Norge.... selvfølgelig hadde jeg vært tilskuer. Jeg er da ikke dum!!!!!
  2. Det skal virkelig bli spennende å se hvem som kniper 2dre plassen i Formel 1 2002. Dersom Barrichello begynner å fullføre løpene, blir det vel dobbelt Ferrari. Viva Ferrari!!!!
  3. Det mangler et forum for den mest vanlige Alfa Romeo: 156.
  4. Autodelta turbokit til 1.6 literen koster 2850 £ inklusiv montering i England, og gir 180 hk. De jobber også med et turbokit til Selespeed. Det finnes også andre som driver med tuning til Alfa: Novitec (Tyskland): Turbo og komressor, understell mm. Engstler (Østerrike): Komressor, understell mm. Gazzella (Danmark): Trimming, turbo, understell mm. Hörmann (Tyskland): Understell mm. Vet også de driver med trimming, men dette er tatt vekk fra disse sidene.
  5. Ja, er det mulig? Jeg har ment helt siden Alfa 156 kom at det er den absolutt peneste bilen moderne bilen som finnes til normal pris. Jeg har kjørt bilen med to forskjellige motoralternativer; 1.8 og 2.5. Førstnevnte går overraskende godt, og har en fantastisk balanse. Man kjenner hvordan det avanserte hjulopphenget bak jobber gjennom hurtige svinger. 2.5 literen er nydelig, men jeg synes denne i forhold til fireren blir litt tung i fronten. Apropo tung i fronten, 156 GTA har en 3.2 liters V6 motor på 250 hk. Og forhjulstrekk. Hjulspinn og understyring er det første jeg tenker. En sportsbil med stor motor burde vel ha bakhjulstrekk? Vel, det kan se ut til at jeg kan ta feil.... Danske Bilmagasinet lovpriser bilen i en test hvor de sier at det er mer effektivt å styre bilen gjennom svingene med "speederen" enn med rattet. De likestiller kjøreopplevelsen med Porsche 911, Audi RS4 og BMW M3. Og V6-eren brøler som kun en Alfa V6 gjør på sitt beste. I tyske Sport Auto er det også en test (kun smygkikket på Narvesen) hvor de viser stor begeistring. De er mektig imponert over motoren, som drar bilen til 200 på 21.9 sekunder. Vi Menn har denne testen liggende på nettet. Den synes jeg du skal lese selv. Jeg ser frem til bilen kommer til Norge, og skal bruke alle nødvendige triks for å få prøvd et eksemplar. Kanskje også jeg blir overbevist?! Veloce
  6. Jeg ønsker et eget GTA forum under Alfa Romeo. Ellers ser dette veldig bra ut! TAKK!!! Veloce
  7. Hva man synes er pent av felger er selvfølgelig en smaksak. 75 har et kantete design, og passer derfor dårlig felger med runde eiker. Integrale Evo felgen er egentlig en fler-eiket felg a la dine OZ felger, men de har en ekstra ring som gjør felgene enda mer lukket. Samtidig har de god kjøling. De kler Integrale godt som også er en kantete bil, så jeg tror de kan passe veldig bra til 75 også. Felgene er forbundet med Integrale, men er egentlig en forfinet gateversjon av Compomotive sin motorsport modell TH2. Se bilder her og her . Det er Compomotive som også produserer felgene til Integrale. Speedline har også en modell som heter Montecarlo som er helt lik. Denne er i Magnesium, og sikkert ikke billig.... Klassiske Alfa hull-felger a la Zender Milano passer også bilen meget bra. Eller så må det bli noe lignende det du har, som er veldig lekkert. Vanlige 5-eikete felger vil jeg helst unngå. Veloce
  8. Ok, jeg trodde du skulle kjøpe 17 tommer siden du skal ned til 40 profil. Men hvorfor bruke 40 profil på 16 tommer? 205/45 eller 215/45 vil gi mer korrekt rullediameter. 215/40 er vanlig å bruke på 17 tom. Integrale Evo har 5 x 98 felger. De har litt feil innpress for 75, tror det er 45 mm. Kan sikkert bruke spacere for å få de ut litt. Vanlige Integraler hadde 4 x 98 boltsirkel. Se felgene på denne linken Veloce
  9. Jeg har kjørt en 75 3.0 med 17 tommer. Det fungerte bra på en bil med servostyring, vet ikke hvordan det ville vært på min som ikke har servo. Hadde jeg hatt penger, ville jeg muligens godt for 17. Mine drømmefelger er de originale Delta Integrale Evo felgene, de er nå reprodusert i 17 tommer for England. Dersom du skal selge dine OZ felger må du si ifra! Veloce
  10. Hyggelig å se at noen har tatt jobben og laget en internasjonal 75 Turbo side. Jeg har selv en sort 75 turbo fra 1987, kjøpt fra Sverige. Den viste seg å være mer rusten enn jeg først hadde håpet, men nå er den 98% rustfri. Jeg har kjøpt et Recaro interiør til bilen som jeg ikke har montert enda, dette blir gjort i løpet av våren. Jeg kommer til å ta endel bilder av den, og skal registrere meg på 75 Turbo siden etter dette. Jeg synes OZ felgene som er på din 75 Turbo passer veldig fint. 16 tommer synes jeg også er passe. 17 er selvfølgelig rått, men det kan bli litt lite å kjøre på 40 profil på veiene i Norge. Lykke til videre!! Veloce
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår