Gå til innhold

3 liter 24 v motor i 242

Ranger emnet


swenno

Anbefalte innlegg

noken som har erfaring med d her?

 

planar om å hiva turbo på ein sånn motor og sette i 242...

 

men lurer på om kor masse arbeid d her er? ka som må gjerast? bygga om i motorrom??

 

og om disse motorene er lette og få tak i ? og kor ? deler??

 

takkar for svar! hellothere

nissan cherry 1,3gl :( :(

1978 volvo 242! b19a masse rust..

plan : rustfri, mørk sølv grå, turbo, og orginal look!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noken som har erfaring med d her?

 

planar om å hiva turbo på ein sånn motor og sette i 242...

 

men lurer på om kor masse arbeid d her er? ka som må gjerast? bygga om i motorrom??

 

og om disse motorene er lette og få tak i ? og kor ? deler??

 

takkar for svar! hellothere

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=71995 les her

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det beste er å kjøpe en hel donorbil (960), feks fra sverige.

Du kan jo snakke med noen som vil ha 960 nye typen front feks..

tror den nye typen front går for 12-15.000kr alene.

Så er interiøret også verdt en del.

 

For din del, er det idèelle å ha en 960 med stiv bakaksel, pga. da kan du hive den diffen inn i en 1031 aksel med 3.73'-> i utveksling.

Du kan selvsagt hive den inn i en 1030, men om du seriøst vurderer dette prosjektet, må du nesten gjøre det skikkelig..

 

Det koster nok tid og penger, men du får en kul og spesiell sleeper.

Jeg har forresten også fått godkjent slikt motorbytte av biltilsynet i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det beste er å kjøpe en hel donorbil (960), feks fra sverige.

Du kan jo snakke med noen som vil ha 960 nye typen front feks..

tror den nye typen front går for 12-15.000kr alene.

Så er interiøret også verdt en del.

 

For din del, er det idèelle å ha en 960 med stiv bakaksel, pga. da kan du hive den diffen inn i en 1031 aksel med 3.73'-> i utveksling.

Du kan selvsagt hive den inn i en 1030, men om du seriøst vurderer dette prosjektet, må du nesten gjøre det skikkelig..

 

Det koster nok tid og penger, men du får en kul og spesiell sleeper.

Jeg har forresten også fått godkjent slikt motorbytte av biltilsynet i Bergen.

 

 

ja.... skal være eit seriøst prosjekt...

 

kjøper sikkert motor og gir for seg sjøl... også bil....

får sjå:D

nissan cherry 1,3gl :( :(

1978 volvo 242! b19a masse rust..

plan : rustfri, mørk sølv grå, turbo, og orginal look!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det beste er å kjøpe en hel donorbil (960), feks fra sverige.

Du kan jo snakke med noen som vil ha 960 nye typen front feks..

tror den nye typen front går for 12-15.000kr alene.

Så er interiøret også verdt en del.

 

For din del, er det idèelle å ha en 960 med stiv bakaksel, pga. da kan du hive den diffen inn i en 1031 aksel med 3.73'-> i utveksling.

Du kan selvsagt hive den inn i en 1030, men om du seriøst vurderer dette prosjektet, må du nesten gjøre det skikkelig..

 

Det koster nok tid og penger, men du får en kul og spesiell sleeper.

Jeg har forresten også fått godkjent slikt motorbytte av biltilsynet i Bergen.

 

Slynge- diff er ikke å anbefale. Slutter å virke etter 40 km/t...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000,-

Ga 9000,- i sverige for den i sommer

 

Men bygg på 2,5 liter blokka. Mye mer solid. Og med 3,0 veiv, så får du 2,8 liter

 

 

okai, veldig intr... men den 960 motoren som stod i den ambulansen som d er link til litt lenger oppe her var solgt så må finne ein motor først!

 

mest sugen på 3,0 liter, men hvis eg komme over eit godt tilbud på 2,5 så kanskje m'm

nissan cherry 1,3gl :( :(

1978 volvo 242! b19a masse rust..

plan : rustfri, mørk sølv grå, turbo, og orginal look!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår