Gå til innhold

Trenger billig og bra mono forsterker til 12" Zachry subb!

Ranger emnet

Raphaug

Anbefalte innlegg

har bare hørt bra om dynabel sine forsterkere, men tror bege er et godt valg. hadde selv gått for monoblokken om jeg bare hadde gått ut ifra spesifikasjonene, men siden jeg ikke kjenner til merket blir dte litt værre å velge.

men bare vær sikker på at gain er stilt 100% likt på begge kanalene om du bruker en 4-kanaler. ikke bare lytt, bruk måleinstrument, og still opp likt på begge. at gain står i samme posisjon betyr ikke nødvendigvis at de er stilt inn helt likt. om spolene får forskjellig effekt kan det resultere i mindre effekt/lavere lyd, eller at spolene brenner om om fasen blir endret på den ene. vet ikke om du kan velge fasen på den forsterkeren, men vær uansett obs på det.

du bør også helst ha en kondensator i tilfelle spenningsfall ved basslagene så du ikke mister effekt. men husk at om du har spenningsfall uten kondensator vil ikke en kondensator hjelpe om du spiller sanger med konstant bass ettersom den blir utladet med en gang omtrent. da er det bare oppgradering av dynamo eller batteri (om det er dårlig) som duger. men med bare 500W skulle du ikke få noen store problemer tror jeg, så ville ventet med kondensator til du har skjekket om du faktisk trenger det. har du ikke spenningsfall merker du antageligvis ikke forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde langt heller brukt en 4 kanals forsterker til dette oppsettet..

En Dynabel BF0804 hadde passet mye bedre... Den leverer 500w rms og er en meget habil og godtlydende forsterker til prisen..

Har disse på lager...

Btw.. Raphaug @ Treningsforumet? hellothere

Jupp :)

Men da bestiller jeg den monoblokken fra komplett.no nå jeg da! :) takk for hjelpen folks!

Audi 80 1.8S 90'

Lenke til kommentar
Del på andre sider