Gå til innhold

16v trim...

Ranger emnet

stigkri

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle få ut ca 170-80hk ut av min KR motor?

Noen som vet hvor mye av trim som skal til, og hva..?

Har green-cotton filter og hjemmelaget 2" eksos (skal bli 2,5 straks) alerede.. Setter pris på svar..

:drive2

Kjem til å bli dyrt for å få så mye hk ut av en sugemotor KR.

std Innsprutet kan ikkje gi mer en kanskje opptil 160-170hk.

2,0l blokk fra golf3/passat på din KR topp gir vel kanskje rundt 150-160hk.

Skal gi endel mer NM enn 1,8 har jeg hørt. Ellers kvassere kammer,skikkelig eksos,grenrør..

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve deg med en tenningsforskyver fra Superchips. Det funker sinnsykt bra med trimkammer og grenrør. da får du garantert 170hk. du må og ellers passe på at motoren får rikelig med luft og bensin.

Min første Bil var en Golf mk1 gti med 16v som var benket til 163 hk på hjulene. den hadde denne trimmen. Den var forresten trimma på et Ruf verksted i Oslo en plass..

Gasspedalen er den til høyre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi får se,,,

Det ble mye trykk i kjølesystemet, så jeg tok eg test i kjølevannet, og da kom det jo selvfølgelig frem at toppakningen var gåen..

Så jeg tok jo av toppen i dag ( 21), og oppdaget at det var stooor slitekant nedi sylindrene, spesielt på nr1..

Så...

Er det noen som vet om det er noe forskjell på blokka og veiva til en 16v KR og en G60? Har hørt at stemplene er forskjellige ihvertfall...

Noen som har ny blokk? Kansje med stempler og innsprut... tenkte på å renovere toppen, og enten borre blokka og kjøpe nye stempler, eller prøve å få tak i brukt blokk og stempler, avhengig av pris...

Muligens turbo prosjekt,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å få tak i en 9A blokk

G60 og 16v er ikke helt like. Driving til oljepumpe, kortere råder, andre stempler og og uttaket til fordeler er noe av det som er forskjellig

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider