Gå til innhold

hvor mange kanaler til å dra en sub fra denne?

Ranger emnet

e321

Anbefalte innlegg

med så lite effekt ville jeg valgt et element med høy følsomhet. jeg vet at Hertz har et rimelig element til underkant av 1000,- med veldig høy følsomhet (ca 96dB om jeg ikke husker feil?).

ca 100W RMS 4 ohm kan gi helt greit bassnivå det, om elementet installeres riktig, og spesielt om det har litt høy følsomhet.

det er dyrt å kjøpe billig, så jeg ville gått for et bra element fremfor de du linket til der. se bort ifra effekten på elementet når du ikke har større forsterker enn det du har, da det er andre ting som avgjør om det blir bra eller ikke. desverre mange som blir lurt av at butikkene bare oppgir en høy effekt, og kunden tror det er veldig bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :)

var ikke helt sikker på det der med følsomhet, om det var høyest db som var mest følsomt eller minst liksom, men nå fikk jeg jo svar på det.

jeg kan ikke brokoble 2 kanaler(flere om mulig) da sånn at jeg får 180w ?

Tror den skal kunne kjøres i mono denne, her..

med så lite effekt ville jeg valgt et element med høy følsomhet. jeg vet at Hertz har et rimelig element til underkant av 1000,- med veldig høy følsomhet (ca 96dB om jeg ikke husker feil?).

ca 100W RMS 4 ohm kan gi helt greit bassnivå det, om elementet installeres riktig, og spesielt om det har litt høy følsomhet.

det er dyrt å kjøpe billig, så jeg ville gått for et bra element fremfor de du linket til der. se bort ifra effekten på elementet når du ikke har større forsterker enn det du har, da det er andre ting som avgjør om det blir bra eller ikke. desverre mange som blir lurt av at butikkene bare oppgir en høy effekt, og kunden tror det er veldig bra...

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det står i parangtes "(20Hz, both channels driven into 4 ohm load)", dvs, så vidt jeg forsto det (trøtt som jeg var :P), at det er når 2 av kanalene er brokoblet, sånn at RMS effekten fra 2 ohm stereo legges sammen til 4 ohm mono. noe som virker som veldig svakt i dette tilfellet. så om det er jeg som missforsto (noe jeg antageligvis gjorde her tror jeg) og den yter 4x 95W RMS 4 ohm, skal den i teorien, om den er sterk nok, yte det dobbelte i 2 ohm (om den er stabil i det), og derme kunne yte opp til 380W RMS 4 ohm mono. men desverre er det mange som ikke dobbler effekten når impedansen halveres. noen øker faktisk bare med noen få watt. så i såfall er det lettere om du forteller eksakt hvilken forsterker dette er.

du kan koble sammen 2 av kanalene (som regel), men du kan ikke koble sammen alle 4 kanalene. da må de i såfall kobles opp på hver sin spole på et dobbelt-spolet element for å utnytte all effekten med alle kanalene brokoblet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok... ikke det at jeg forstod så mye av det da men :D hehe

har ikke kjøpt den enda, da... men er nå litt om den her:

_-MarQuant MCA-4200-_

¤ 200w x 4 channel maximum power output

¤ 95w/channel RMS continuous output @ 0,5% THD (20Hz, both channels driven into 4 ohm load)

¤ Mono bridgeable to 600w outputs

¤ Multi-mode connection capability for simultaneous subwoofer & satellite speaker operation

¤ Adjustable subwoofer crossover frequenzy (40Hz-250Hz)

¤ High current Discrete output devices

¤ Adjustable RCA level inputs

¤ Input ground isolation noise rejection circuit

¤ Mosfet power supply technology

¤ 2 ohm stable output

jeg vet ikke, jeg... men det gjør du har jeg fått forstått :)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider