Gå til innhold

Startproblemer

Ranger emnet


saab900t

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har et problem med saab 900 turbo 1982.

Den har stått ute i 5 år og jeg tenkte at jeg skulle fyre den opp og bruke som jordebil.

Jeg har ladda batteriet men den vil ikke starte med startmotoren.

Vi prøvde å slepe den i gang med traktor, men da begynte den å smelle og fise i potta.

Kan det vere problem med tenninga?

Han som hadde bilen før har skifta coil, men jeg tror ikke han har kobla riktig.

Har noen et koblingsskjema?

 

:drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som samme problemet jeg hadde når fordeleren er trasig. Sjekk rotoren om den er hel og har den litt tappen som gjør at den går rundt. Ellers kan du sjekke om tennpluggene er inntakt og gir gnist, og at luftfilteret ikke er tett siden den har stått ganske lenge. Er bilen gått langt og hvor står den?

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saaben har gott 270000km og den går viss du legger opp nye ledninger fra tenningslåsen og til coil,bensinpumperelee osv. De må skiftes fordi bilen gikk i 10 minutter men da var de kortslutning på coilen så ledningene ble så varme att de smelta sammen.

den står i sunndalen i møre og romsdal og selges for 2-3000 tusen til en som henter den. grunnen til att jeg selger er att jeg gidder ikke å rive opp ledningene å skifte de.

send mail på lbjor@hotmail.com viss noen her er intrisert,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Tempolett: Bilen er ikke lenger tilsalgs lenger fordi jeg har fått den til å gå og nå går den styggbra :driving

 

Har du tatt til fornuften, eller går den som jordebil ?

Jeg skal peronlig komme å smekke deg på pungen hvis du ikke steller pent med den.

Saab 9000 airflow - 80's style

- Why drive a car, when you can pilote a SAAB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår