Gå til innhold

Noen som har satt inn anlegg i en audi a4?

Ranger emnet


Mehdi

Anbefalte innlegg

på sidene av hatthylla er det 2 hull som det er litt størelse på. Klarer ikke å få magneten igjennom der da? ellers så er det vel bare å skjære ut noen mdf "ringer" (som nevnt over) som har samme form som 6x9", så det den blir bygget litt høyere. Å trekke dem i samme farge som hatthylla. Noe mer du lurer på, så bare å spøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på sidene av hatthylla er det 2 hull som det er litt størelse på. Klarer ikke å få magneten igjennom der da? ellers så er det vel bare å skjære ut noen mdf "ringer" (som nevnt over) som har samme form som 6x9", så det den blir bygget litt høyere. Å trekke dem i samme farge som hatthylla. Noe mer du lurer på, så bare å spøre :)

 

 

Hehe ok, det virker som du har gjort dette selv på din a4 og hadde peiling:P jo sant som du sier.. er to store hull i den metall dingsen under hattehylla.. men er dem store nok til å få plapspert to stk 6x9" ? men vil det bli noe gærent hvis jeg fjerner hele metall dingsen bak der?

 

takk for hjelp =D

`99 Audi S3

x`95 Audi A4

x`88 Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ok, det virker som du har gjort dette selv på din a4 og hadde peiling:P jo sant som du sier.. er to store hull i den metall dingsen under hattehylla.. men er dem store nok til å få plapspert to stk 6x9" ? men vil det bli noe gærent hvis jeg fjerner hele metall dingsen bak der?

 

takk for hjelp =D

 

Bilen mister mye av sin stivhet hvis du tar bort alt blekket i hatthyllen...

Kansje du får plass til 6x9 i hatthyllen om du bygger dem opp litt som nevnt tidligeresom nevnt tidligere,

ellers er det enkelt å ta ut hatthylla å klippe ut et par biter med den blekksaks... :)

99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036

85' Mærche

 

X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Bare for å si dette først før noen begynner å kritisere: Jeg er ingen ekspert på bilstereo.

Men min mening er; dropp høyttalere i hattehyllen. heller bruk penger på ett skikkelig frontsett. Jeg synes det blir helt feil når lyden kommer bakfra... En liten sub i bagasjen gjør også susen

1998 Audi A6 2,4 V6 Avant

1996 Audi A4 1,8 Avant (Solgt)

1991 Opel Calibra (Solgt)

------------------------

1970 Mustang Mach 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik gjorde jeg det på min Audi:

 

1. På eska til 6x9 -erne, klippet jeg ut den ovale rundingen som da er målet på hvor mye plass du trenger.

2. Legg den på hattehylla og tegn rundt den. :) Jeg plasserte mine høytalere så langt ut til sidene som det gikk, fordi da fikk jeg brukt mest av det hullet som er fra før i hattehylla.

3. Tok ut hattehylla, brukte så tapet-kniv til å skjære langs merkene. Riv så av det filtet som er limt på.

5. Brukte så stikksaga til å sage ut hullene.

6. Satte hattehylla på plass og merket så av med tusj på blekket.

7. Tok ut hattehylla igjen, og brukte stikksaga på blekket.

8. Satte hattehylla på plass igjen, og monterte høytalerne

 

Er smak og behag når det gjelder bakhøytalere. Er ikke værre enn at du justerer ned bakhøytalerne hvis du vil ha mere lyd forfra. Syns ialfall det blir mere trøkk i bilen med bakhøytalere.

 

audi0103ea.jpg

 

Lykke til!

- 96 Audi A4

-------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel egentlig ikke "lov" til å ta bort noe av jernet under hatthylla? Men hvem bryr seg :P Men du trenger ikke ta bort ALT uansett da :) Jeg hadde tatt platesaks eller bygget en "ramme" som jeg snakket på tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Bare for å si dette først før noen begynner å kritisere: Jeg er ingen ekspert på bilstereo.

Men min mening er; dropp høyttalere i hattehyllen. heller bruk penger på ett skikkelig frontsett. Jeg synes det blir helt feil når lyden kommer bakfra... En liten sub i bagasjen gjør også susen

 

Jeg liker også best å få lyden forfra men jeg respekterer også at folk liker lyd forfra og bakfra så bare

gjør som du selv vill du Mehdi :D

 

ellers så har jeg noen bilder fra mitt a4 prosjekt ;

http://photobucket.com/albums/v233/auditq/min%20audi/

masse igjenn enda men du kan jo ta en titt :)

99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036

85' Mærche

 

X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk alle sammen.. må si dette forumet og dere gutta har hjulpet meg ganske mye:D er utrolig takknemlig.. blitt en del klokere på ting nå!

 

så til helga skal jeg til tvboden, som jeg har hørt er et billig sted å handle.. så vi får se hvordan ting blir på lørdagen!:)

`99 Audi S3

x`95 Audi A4

x`88 Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen forslag her til hvordan jeg bør legge opp ledninger osv i min audi a4 (b5 / 95mod)

 

det ersnakk om en basskasse og en forsterker i bagasjen og 6x9" i hattehylla og cd-spiller foran i dashbordet.

 

(tror også jeg skal ha noe frontsett senere i bilen men forløpig kjører jeg de orginale fronthøytalerne på cdspillern)

 

håper det ikke ble for surette spm, og at noen klarer å svare på det.. takk

`99 Audi S3

x`95 Audi A4

x`88 Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår