Gå til innhold

Olje kjøler fra kollevold

Ranger emnet


Eclipse Gsx 4x4 210hp

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på å kjøpe en olje kjøler fra Kollevold.

Bilen jeg skal ha den på er en helt standard Ford Sierra 2.0l cl (gasser)

Den jeg lurte på å kjøpe er enten den til 690 kroner eller den til 630 kroner.. http://kollevold.no/setrab.htm

 

Men så lurte jeg på hvor mye effekt ville jeg få fra en av disse? Det er jo bare 105 originalt..

Også tenkte jeg å kjøpe et oljefilter også, vil det bli noe særlig effekt økning av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på å kjøpe en olje kjøler fra Kollevold.

Bilen jeg skal ha den på er en helt standard Ford Sierra 2.0l cl (gasser)

Den jeg lurte på å kjøpe er enten den til 690 kroner eller den til 630 kroner.. http://kollevold.no/setrab.htm

 

Men så lurte jeg på hvor mye effekt ville jeg få fra en av disse? Det er jo bare 105 originalt..

Også tenkte jeg å kjøpe et oljefilter også, vil det bli noe særlig effekt økning av dette?

 

Effekt? haha.. Blir nok ikke mere effekt om en tar ut baksetene heller, kanskje du burde investere i 120hk plugger også... Men fra kødd til alvor, en oljekjøler gir ikke noe mere effekt. Det gjør bare at olja holder lav tempratur ved hardkjøring. noe som medfører at du kan piske de 105hk dine litt lenger før de dør...

Skal en trimme skikkelig hard så er en oljekjøler fint å ha. Men til en orginal motor som ikke er verdt mere enn oljekjøleren så ville jeg droppa det.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår